“Proizvodnja je kruh sa sedam kora, ali sam tip koji voli stvarati i opet bih isto napravila”, kaže Bernarda Cecelja, varaždinska poduzetnica i vlasnica tvrtke Bernarda koja se bavi proizvodnjom kreveta i madraca. Tajna njezinog uspjeha, kaže, leži u kreativnosti koja se ogleda u tome da svake godine na tržište izbace neki novi proizvod. Puno je kreativnost i u dizajnu, u kvaliteti, u zdravstvenom obliku proizvoda, objašnjava. Na pitanje je li joj kao ženi teže u poslovnom svijetu, B. Cecelja kaže kako ne razmišlja o tome na taj način već je stvar samo u tome znaš li raditi ili ne.
“Nikada nisam imala problema s muškim kolegama. Poznajem svoj proizvod i točno znam što hoću. Tako sam formirala i svoju ekipu. A točno znamo i što nudimo i kupcima. I bez obzira što sam žena uvažavaju me. Možda bi bilo glupo da sad kažem da idemo proizvoditi autobuse jer ne bi mogla parirati stručnjacima koji o tome sve znaju. No, u svojoj branši sam stvari dovela do perfekcionizma”, kaže B. Cecelja dodajući kako je u potpunosti predana svom poslu. “Meni je posao na prvom mjestu, i sigurno je da familija zbog toga trpi. S druge strane, nisam materijalista, ne izvlačim dobit iz firme, nemam kućne pomoćnice, jahte, ne nosim skupe marke, ne živim na visokoj nozi”, kaže B. Cecelja. Malo slobodnog vremena provodi s prijateljima, na putovanjima ili na moru gdje puni baterije za nove poslovne uspjehe. Bavi se i vinarstvom, uzgaja lozu u vinogradu nedaleko Varaždinskih toplica. Pa iako proizvodi vino za vlastite potrebe, okitila se s nekoliko medalja.“Živim poprilično skormno, a izazov mi je da stvaram”, kaže B. Cecelja. Objašnjava kako se nikada ne smije stati u razvoju i praćenju tehnologija. Kao što je za modu Pariz, Milano i London, dodaje, tako su za nas sajmovi u Parizu, Milanu i Kolnu gdje se predstavljaju noviteti i koje redovito posjećujemo. Nakon uspješnog širenja poslovanja u Srbiju i Makedoniju, B. Cecelja novi je poslovni izazov pronašla u Rusiji. “U razgovorima s ruskim poslovnim partnerima predložila sam da prvo krenemo s prodajom, da vidimo kako tržište diše i možemo li konkurirati budući da trenutno samo u Moskvi ima 20 ponuđača kreveta i madraca. No, s druge strane samo Moskva ima četiri puta više stanovnika od Hrvatske što znači da bi opremanje samo jednog kvarta s našim proizvodima bio dobar posao”, kaže Bernarda Cecelja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu