Od početka recesije u Hrvatskoj je, posve očekivano, propao niz novina, jer su izdavači zaključili kako zbog pada čitanosti i smanjenih marketinških prihoda njihovo tiskanje više nije isplativo. Neobično je, međutim, da su neka od tih izdanja preuzeli drugi, manji izdavači, uvjereni da svaki od tih projekata može biti profitabilan. Primjera je dosta – EPH- ova licencna izdanja Playboy i Grazia, kao i licencni Geo i domaći Klik Adria medije, ponovno su se našli na kioscima. Playboy sada izdaje M14, Geo je nastavio izlaziti u kontinuitetu, sada to radi Global Studio, a Klik je preuzeo novinar Igor Kolovrat. Jedino je Graziju preuzeo veliki igrač, srpski izdavač Robert Čoban, osnivač Color press grupe koja u regiji izdaje pedesetak magazina. U svega godinu dana, povećao je prodaju Grazije za tri i pol puta i uveo posebna izdanja za BiH i Makedoniju.
Graziji utrostručili nakladu
“Graziju smo preuzeli prije točno godinu dana – tada se prodavala u 3.900 primjeraka a danas je prodana naklada 14.000, što je rezultat niže cijene i novog, osvježenog koncepta. Magazin radi isti broj ljudi kao i ranije, ali kako smo zbog uspjeha s hrvatskim izdanjem dobili licencu i za BiH i Makedoniju, launch je bio prije dva meseca, troškovi su nam još manji jer se neki editorijali rade zajednički”, objašnjava Robert Čoban. Koliko ga je koštalo preuzimanje licence? “Talijanski izdavač kompanija Mondadori, bio je više nego korektan jer mu je bilo najbitnije da se brend koji je doveden na rub propasti očuva na hrvatskom tržištu. Prihodi od oglasa bi mogli biti i bolji ali je sreća što u slučaju Grazije dobar dio oglasa dolazi direktno iz Milana od njihove agencije”, napominje naš sugovornik. Najveći srpski izdavač lani je, nakon odustajanja EPH, skoro dogovorio i preuzimanje hrvatskog izdanja Playboya. “Tu licencu nismo uzeli jer se na kraju nismo uspjeli dogovorili oko cijene, a i uvereni da je na ovako malim tržištima izdavanje Playboya ekonomski neodrživo. Taj je koncept inače prilično ”so 1975.“, kaže.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu