Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nam: ‘Naš glavni cilj i dalje je profitabilan rast’

Autor: Darko Bičak
21. studeni 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Michael Nam, direktor BASF Hrvatska, govori o važnosti kemije u gospodarstvu i svakodnevnom životu, statusu kemijske industrije u Hrvatskoj i svijetu te spremnosti kompanije da odgovori na globalne izazove

Ovu je godinu UNESCO proglasio godinom kemije. Koliko je kemija danas važna u gospodarstvu i svakodnevnom životu te o statusu kemijske industrije u Hrvatskoj i svijetu razgovarali smo s Michaelom Namom, direktorom BASF-a u Hrvatskoj. Koncern BASF je jedna od najvećih svjetskih kemijskih tvrtki, a u prva tri ovogodišnja tromjesečja ostvario je prihod od 17,6 milijardi eura, 11,6 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Koji su glavni segmenti hrvatskog tržišta na kojima je prisutan BASF?
BASF nudi širok raspon proizvoda i inovativnih rješenja za razne industrijske sektore u Hrvatskoj. Poljoprivreda je jedno od težišta. S našim visokodjelotvornim proizvodima za zaštitu bilja priznati smo i kod partnera i kod krajnjih potrošača, hrvatskih poljoprivrednika. Zahvaljujući našim građevinskim kemikalijama vodeći smo dobavljač u Hrvatskoj i naši proizvodi pomažu kupcima da budu uspješniji. BASF-ov tim sudjelovao je u najzahtjevnijim kapitalnim projektima u Hrvatskoj, kao što su gradnja Arene Zagreb i autoceste Zagreb – Split.

Ovu je godinu UNESCO proglasio godinom kemije. Koliko je kemija danas važna u gospodarstvu i svakodnevnom životu te o statusu kemijske industrije u Hrvatskoj i svijetu razgovarali smo s Michaelom Namom, direktorom BASF-a u Hrvatskoj. Koncern BASF je jedna od najvećih svjetskih kemijskih tvrtki, a u prva tri ovogodišnja tromjesečja ostvario je prihod od 17,6 milijardi eura, 11,6 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.

Koji su glavni segmenti hrvatskog tržišta na kojima je prisutan BASF?
BASF nudi širok raspon proizvoda i inovativnih rješenja za razne industrijske sektore u Hrvatskoj. Poljoprivreda je jedno od težišta. S našim visokodjelotvornim proizvodima za zaštitu bilja priznati smo i kod partnera i kod krajnjih potrošača, hrvatskih poljoprivrednika. Zahvaljujući našim građevinskim kemikalijama vodeći smo dobavljač u Hrvatskoj i naši proizvodi pomažu kupcima da budu uspješniji. BASF-ov tim sudjelovao je u najzahtjevnijim kapitalnim projektima u Hrvatskoj, kao što su gradnja Arene Zagreb i autoceste Zagreb – Split.

Hrvatska je nekad imala jaku kemijsku industriju. Je li BASF bio prisutan na hrvatskom tržištu prije 20 godina i u kojoj mjeri?
BASF je prisutan u Hrvatskoj još od 1914. godine, kad su neki njegovi predstavnici došli u Dalmaciju. Možemo reći da je BASF vrlo priznata i cijenjena tvrtka na ovom prostoru već gotovo stotinu godina. Što se tiče vašeg pitanja, od prosinca 1991. BASF ima predstavnički ured u Zagrebu, a 1998. je matična tvrtka BASF SE iz Njemačke osnovala tvrtku BASF Croatia d.o.o.

Kakva je danas situacija s kemijskom industrijom na hrvatskom tržištu i gdje je u toj priči BASF?
Hrvatska kemijska industrija od velike je važnosti za sveukupno hrvatsko gospodarstvo. Kemijska industrija ima dugu tradiciju u Hrvatskoj zahvaljujući vrlo cijenjenim i uspješnim tvrtkama, od kojih su neke glavni pokretači čitavoga hrvatskoga gospodarstva unatoč turbulentnoj situaciji u posljednje dvije godine. Mi kao BASF zadovoljni smo što smo dio hrvatske kemijske industrije i što s našim partnerima dijelimo uspjeh u ovom vrlo propulzivnom području. Cilj je BASF-a ostati vodeća kemijska tvrtka sa stalnim inovacijama i visokokvalitetnim proizvodima koji omogućuju našim klijentima da budu uspješni u svom sektoru i koji poboljšavaju kvalitetu života.

Koji su svjetski trendovi u kemijskoj industriji?
Mi kao BASF bez pretjerivanja možemo reći da određujemo globalne trendove u kemijskoj industriji. Inovacije su naš svakodnevni pokretač, a na njih je lako biti usredotočen zahvaljujući BASF-ovu istraživanju i razvoju, nužnom za održavanje konkurentske pozicije tvrtke. BASF već danas traži rješenja za sutrašnje probleme. Da to malo pojasnim. Živimo u svijetu stalnih promjena. U njemu se mogu zapaziti četiri trenda velikih razmjera: sve veća urbanizacija, rast potražnje za energijom, sve veća mobilnost i rast svjetskog stanovništva. Inovativnim rješenjima i visokovrijednim proizvodima, npr. u području obnovljive energije ili genetskog inženjeringa, BASF igra važnu ulogu u pronalaženju odgovora na te globalne izazove. BASF je nedavno najavio ulazak u posao s elektrolitima za litij-ionske baterije pa formira globalni tim u sektoru međuproizvoda. To je još jedan korak prema poslu s elektromobilima. Svijet se mijenja iz minute u minutu jer ga mi mijenjamo. Do 2020. godine na našim će cestama biti 1,2 milijarde automobila. Do 2025. dvije trećine svjetskog stanovništva živjet će u gradovima. Do 2030. trebat ćemo 50 posto više energije. Do 2050. na Zemlji će živjeti više od 9 milijardi ljudi. Koliko ljudi Zemlja može prehraniti? Kako možemo zajamčiti opskrbu nezagađenom vodom? Kako možemo osigurati prehranu sve brojnijeg stanovništva? Koja je kombinacija energija prihvatljiva za okoliš? Koji je put prema ekološki zdravom prijevozu? To su neki od najvećih izazova. BASF neprekidno radi na rješenjima za te izazove. Uz prava rješenja možemo oblikovati našu budućnost.

Gdje se na globalnoj razini danas nalazi BASF i koji su glavni proizvodi i perspektive tvrtke?
BASF u 2011. godini ponovno očekuje visoku dobit iznad troškova kapitala. Trenutno BASF ima 109.000 zaposlenika, a ukupan broj povećat će se za oko 2900 ove godine. Težište je u Aziji, ali planiramo zaposliti i dodatnih 800 ljudi u Njemačkoj, od čega približno 500 na lokaciji u Ludwigshafenu. BASF-ovi poslovni segmenti sežu od nafte i plina do kemikalija preko plastike, kemikalija za proizvode višeg stupnja obrade do poljoprivrednih proizvoda i finih kemikalija. U mnogim spomenutim područjima, sa 385 proizvodnih lokacija diljem svijeta, mi smo globalni lider. Naš je glavni cilj i dalje profitabilan rast. Tri pokretača rasta ključna su za naš uspjeh: širenje naše prisutnosti na tržištima koja rastu, posebno u Aziji, zatim trajno unapređivanje našeg portfelja i inovacije, inovacije i inovacije.

Mislite li da se zanimanje javnosti, pa time i učenika i studenata kemije za kemiju smanjio, i može li projekt Chemgeneration to promijeniti?
Taj, nazovimo ga problem, nije specifičan samo za Hrvatsku, Zagrebačka Peta gimnazija godišnje upisuje 200 učenika. Čak 99 posto učenika uspije upisati studij koji im je bio prvi izbor. Međutim, samo troje odluči studirati kemiju. S druge strane stalno tražimo talentirane znanstvenike, osobito u središnjici u Ludwigshafenu. Regrutiramo visokokvalificirane znanstvenike gotovo iz cijelog svijeta. I to bi mogao biti dobar signal za hrvatske studente. Kako bismo na vrijeme doprli do budućih znanstvenika, razvili smo jedinstvenu obrazovnu web-stranicu za našu regiju, www.chemgeneration.com. Glavna joj je svrha privući mlade u kemiju i prikazati važnu ulogu kemije u svijetu, s naglaskom na njezinu ključnu ulogu u oblikovanju održive budućnosti. To je paneuropski projekt dostupan u deset zemalja i na 11 jezika. Iskreno se nadamo da će taj projekt pomoći učenicima, studentima i profesorima.

Suradnja s Nevom

Atlantic je razvio zubnu pastu uz potporu BASF-a. Možete li nam reći nešto više o tome i postoji li mogućnost suradnje i s drugim hrvatskim tvrtkama?
Suradnjom BASF Future Businessa i hrvatske Neve, članice Atlantic grupe, lansiran je inovativni i revolucionarni proizvod – prva zubna pasta koja sadrži probiotski sastojak Lactobacillus pro-t-action®. To je prvi takav proizvod u svijetu! Sastojak uklanja Streptococcus mutans, bakteriju koja uzrokuje karijes. Lansiranje zubne paste Plidenta pro-t-action dokazuje da je moguće ostvariti uspješnu suradnju između hrvatskih i njemačkih tvrtki koje napredno razmišljaju. Radujemo se daljnjim uspješnim suradnjama.

Autor: Darko Bičak
21. studeni 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close