U kolovozu je Lloyd Alter prekršio vlastita ekološka pravila kad je zamjenjivao dotrajali krov svoje kuće u Torontu. “Godinama sam govorio da ću postaviti reflektivni metalni krov” jer ljeti pomaže u smanjenju troškova grijanja i električne energije, kaže pedesetosmogodišnji Alter, arhitekt koji piše za stranicu Treehugger, posvećenoj održivosti.
No na kraju je, kaže, “kupio asfalt”. Asfaltne krovne obloge ne reflektiraju sunčeve zrake jednako dobro, a što je još gore, načinjene su od materijala na bazi nafte. Međutim, bile su znatno jeftinije. Ukupni troška novog krova iznosio je oko 12.000 dolara, kaže Alter, a “metalni bi krov stajao vjerojatno dvostruko više”. S istom se stvarnošću danas suočavaju mnogi ekološki osviješteni potrošači, a poput Lloyda Altera, većina je srezala potrošnju novca na mnoge proizvode, naročito “zelene”, koji obično stoje više od istih proizvoda neekološkog tipa. Mnogi danas štede i drže se ekološki vrijednosti tako što sami uzgajaju i konzerviraju hranu, uzgajaju piliće ili sami šiju odjeću. Nakon što je godinama kupovao sredstva za čišćenje i sapun ekološki prihvatljivih tvrtki kao što su Method i Seventh Generation, David Quilty, bloger is Santa Fea iz New Mexica, kaže da si ih više ne može priuštiti pa dom danas čisti pomoću otopine octa koju sam izrađuje. Na jednu bocu sredstva za čišćenje stavlja jednu šalicu octa, što ga po boci stoji tek 25 centi, u usporedbi s 3 ili 5 dolara koliko bi dao za kupovno sredstvo za čišćenje. “Imam drukčije prioritete što se potrošnje tiče, kao i mnogi danas”, kaže tridesetdevetogodišnji Quilty, koji od pisanja bloga živi. U posljednjih mu se šest mjeseci dohodak smanjio za trećinu. Slična se promjena razmišljanja može vidjeti i na drugim blogovima posvećenima ekologiji, a Alter kaže da promjene na Treehuggeru zamjećuje svaki dan. “Da ste prije četiri godine, dok recesiji nije bilo ni traga, došli na stranicu, svakodnevno biste zatekli novu vijesti o majicama ili sandalama od bambusovih vlakana”, kaže. “Danas više gotovo nitko o tome ne piše jer ljudi za to više nemaju novca.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu