Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Lojalnost kupaca i uvođenje inovacija postali ključni za rast prihoda trgovaca u 2010.

Autor: Božica Babić
03. srpanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Među deset najvećih trgovačkih tvrtki na listi Fine za 2010. godinu smjestile su se čak tri tvrtke iz koncerna Agrokor – Konzum, Tisak i Agrokor trgovina

Lista 50 Top trgovaca aktivnih na hrvatskom tržištu ove je godine od strane Financijske agencije izlistana gotovo neuobičajeno. Naime, rangirani jesu po prihodu ostvarenom za 2010. te izlistanom u redovnom godišnjem izvješću i dostavljenom Fini međutim, ključni kriterij za sastavljanje liste bila je registrirana djelatnost svake pojedine kompanije. Upravo zbog toga detalja svoju poziciju na spomenutoj rang ljestvici, i to među prvih dvadeset, našli su primjerice i neki od predstavnika iz branše naftne industrije, kao što su OMV i Euro Petrol. Na listu se također smjestilo i više kompanija iz farmaceutske grupacije, poput Medike, Phoenix farmacije te Oktal Pharme, a društvo im u skupini Top kompanija ‘trgovaca’ čini i distributer Orbico ali, i osječko Žito.Unatoč tako šarolikom društvu Konzum je i u ovakvoj ‘folklornoj’ skupini ostao neupitni lider ovdašnjeg ukupna tržišta maloprodaje i veleprodaje.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Internetska trgovina
Darko Knez, predsjednik Uprave najvećeg nacionalnog trgovačkog lanca ocjenjuje da je “Konzum i u 2010. godini ovećao tržišni udjel i osnažio liderski položaj, prvenstveno primjenom načela da su potrebe kupaca osnovni vodič u razvoju poslovanja. Prodajna mreža proširena je nizom novih prodavaonica, među kojima su i četiri nova Super Konzuma, a posebna pozornost posvećena je uređivanju postojećih prodavaonica i poboljšanju njihove funkcionalnosti. Nastavljen je razvoj maloprodaje preko interneta širenjem dostave na području Splita. Proširen je asortiman vlastite trgovačke marke uz unapređenje postojećih proizvoda i njihove kvalitete, uključujući i kontrolu u sklopu vlastitog organoleptičkog laboratorija. Od novijih usluga, posebnu ekspanziju u prošloj godini doživjelo je plaćanje računa s 2D bar kodom koje su potrošači prepoznali kao izuzetno praktično i pogodno, a započeli smo i sa također popularnim i jedinstvenim koalicijskim programom MultiPlus Card-om u kojem se u suradnji s renomiranim partnerima znatno proširuju mogućnosti skupljanja i korištenja nagradnih bodova. Konzum je ujedno u 2010. godini uspješno certificirao sustav upravljanja okolišem prema normi ISO 14001:2004 te tako postao prvi trgovački lanac u Hrvatskoj s ovim međunarodnim certifikatom. Uz strateški fokus na poboljšanje efikasnosti i smanjenje rashoda, u 2010. je ostvaren rast i operativne i neto dobiti.

Lista 50 Top trgovaca aktivnih na hrvatskom tržištu ove je godine od strane Financijske agencije izlistana gotovo neuobičajeno. Naime, rangirani jesu po prihodu ostvarenom za 2010. te izlistanom u redovnom godišnjem izvješću i dostavljenom Fini međutim, ključni kriterij za sastavljanje liste bila je registrirana djelatnost svake pojedine kompanije. Upravo zbog toga detalja svoju poziciju na spomenutoj rang ljestvici, i to među prvih dvadeset, našli su primjerice i neki od predstavnika iz branše naftne industrije, kao što su OMV i Euro Petrol. Na listu se također smjestilo i više kompanija iz farmaceutske grupacije, poput Medike, Phoenix farmacije te Oktal Pharme, a društvo im u skupini Top kompanija ‘trgovaca’ čini i distributer Orbico ali, i osječko Žito.Unatoč tako šarolikom društvu Konzum je i u ovakvoj ‘folklornoj’ skupini ostao neupitni lider ovdašnjeg ukupna tržišta maloprodaje i veleprodaje.

Internetska trgovina
Darko Knez, predsjednik Uprave najvećeg nacionalnog trgovačkog lanca ocjenjuje da je “Konzum i u 2010. godini ovećao tržišni udjel i osnažio liderski položaj, prvenstveno primjenom načela da su potrebe kupaca osnovni vodič u razvoju poslovanja. Prodajna mreža proširena je nizom novih prodavaonica, među kojima su i četiri nova Super Konzuma, a posebna pozornost posvećena je uređivanju postojećih prodavaonica i poboljšanju njihove funkcionalnosti. Nastavljen je razvoj maloprodaje preko interneta širenjem dostave na području Splita. Proširen je asortiman vlastite trgovačke marke uz unapređenje postojećih proizvoda i njihove kvalitete, uključujući i kontrolu u sklopu vlastitog organoleptičkog laboratorija. Od novijih usluga, posebnu ekspanziju u prošloj godini doživjelo je plaćanje računa s 2D bar kodom koje su potrošači prepoznali kao izuzetno praktično i pogodno, a započeli smo i sa također popularnim i jedinstvenim koalicijskim programom MultiPlus Card-om u kojem se u suradnji s renomiranim partnerima znatno proširuju mogućnosti skupljanja i korištenja nagradnih bodova. Konzum je ujedno u 2010. godini uspješno certificirao sustav upravljanja okolišem prema normi ISO 14001:2004 te tako postao prvi trgovački lanac u Hrvatskoj s ovim međunarodnim certifikatom. Uz strateški fokus na poboljšanje efikasnosti i smanjenje rashoda, u 2010. je ostvaren rast i operativne i neto dobiti.

Među deset najvećih trgovačkih tvrtki na listi Fine za 2010. smjestile su se čak tri tvrtke iz koncerna Agrokor. Uz Konzum to su Tisak i Agrokor trgovina. Tvrtka Tisak prošlu je godinu poslovala s gubitkom, iznosio je 15,7 milijuna kuna. Ostvaren je, obrazloženo je u financijskom izvješću kompanije, radi pada prometa tiskovina, koji je unatrag dvije godine ukupno pao za gotovo 203 milijuna kuna. Pad traje još od posljednjeg kvartala 2008. kada je ukupni promet tiskovina iznosio 1,08 milijardi kuna da bi u 2009. pao za 125,2 milijuna kuna, a lani za novih 77,7 milijuna. Iako je 2010. zaključena s gubitkom ukupni prihodi Tiska lani je iznosio 2,99 milijardi kuna, što je zapravo povećanje 6,1 posto u odnosu na 2009. Na rast prihoda navodno je najviše utjecao rezultat veleprodaje odnosno, rast prodaje i udjela na tržištu duhana, prepaid bonova za mobilne uređaje, a potaknule su ga još neke komercijalne robe. Paralelno ukupni rashodi lani su iznosili prešli tri milijarde kuna, što je rast od 7,4 posto u odnosu na 2009. Na rast rashoda primarno su trag ostavile promjene u strukturi prodaje roba, što je utjecalo na rast nabavne vrijednosti roba, pogotovo duhana uslijed porasta trošarina, dok su tiskovine u 2010. ostvarile značajni pad.

Novi objekti
Riječke Podine iako u 2010. nisu zabilježile izvrstan dvocifreni rast prihoda kao što je ostvaren u 2009. uspjele su se ipak svrstati u skupinu malobrojnih trgovaca retailera koji su u prošloj godini imali rast prihoda. Kod Plodina on je prelazio sedam posto u odnosu na rezultat iz 2009. Uprava je zadovoljna, ocjena je iz financijskog izvješća, što su postignuti svi parametri iz plana razvoja. Lani je otvoreno šest novih objekta, ukupni prihod iznosio je 2,64 milijarde kuna, čime se društvo, ističu u kompaniji, pribliţilo svom cilju – drugom mjestu na trţištu trgovine na malo mješovitom robom u Hrvatskoj. Manjem raastu prihoda, pojašnjavaju, kumovala je usporena ekspanzija kao i gospodarska i financijska kriza koja još nije napustila hrvatsko trţište. Boreći se za lojalnost kupaca u Plodinama su, otkrivaju, prošle godine znatno više trošili na promidžbu. Troškovi reklame i propagande u 2010. iznosili su 26,9 milijuna kuna što je rast od 66 posto u odnosu na 2009.“Analizirajući rezultate poslovanja i trenutnu situaciju u hrvatskoj maloprodaji društvo je ostvarilo zavidne rezultate, ojačalo svoju poziciju, pa se može konstatirati da su se korišteni koncept razvoja i organizacijski ustroj pokazali vrlo učinkoviti”, ocjenjuje uprava Plodina. Likvidacija društva Mercator-Plodine-Billa, ističu, nije se negativno odrazila na odnos s dobavljačima kao ni na uvjete nabave. Od komparativnih prednosti spominju profil (format) objekta koji je najoptimalniji za hrvatsko trţište zatim, pravilno profiliranje i opredjeljenje isključivo za maloprodaju, prateći potrebe krajnjih kupaca, koji su prepoznali prednosti, lojalni su i njihov se broj stalno povećava. Na trećem mjestu je, kaže uprava Plodina, iznimna racionalnost. Ističu i da je rast prihoda ostvaren isključivo organskim rastom, širenjem vlastite prodajne mreže kroz greenfield investicije. Sa 57 otvorenih supermarketa krajem 2010. društvo je, zaključuju, ostvarilo zacrtani plan.

Umrežavanje trgovaca
Iako je METRO Cash & Carry s investicijskim ciklusom u Hrvatskoj stao još 2006. kada je otvoren objekt u Osijeku i dalje zadržava solidnu poziciju među konkurencijom. Metro je ovdje počeo poslovati krajem 2001. otvorenjem prvoga veleprodajnog centra u zagrebačkom Jankomiru, i potom je izgradio još samo pet prodajnih lokacija. Da je Metro jedna od najuspješnijih tvrtki na tržištu dokazuje, ističu na toj adresi, konstantan rast broja novih kupaca ali i poslovnih partnera. U kolovozu 2010. pokrenuli su i projekt Moj dućan, sustav u koji umrežuju male trgovce obrtnike dajući im povoljnije uvjete kroz veleprodaju. Pad prihoda lani prema 2009. od 123 milijuna kuna ne iznenađuej s obzirom na recesiju i posljedice te činjenicu da već pet godina Metro nije otvorio novi centar.

Registrirani i za trgovačke usluge

Grupa Medika
U 2010. Medika je ostvarila ukupan nekonsolidirani prihod u iznosu 2,08 milijardi kuna, dok je godinu dana prije prihod iznosio 1,99 milijardi. Ostvarena je i neto dobit u iznosu 18,4 milijuna kuna, što je 19,1 posto više u odnosu na dobit iz 2009. Ukupan konsolidirani prihod u prošloj je godini iznosio 2,88 milijardi kuna dok je u 2009. godini ukupan prihod iznosio 2,55 milijardi. Konsolidirana neto dobit Grupe lani je iznosila 24,7 milijuna kuna, što je rast od čak 46,8%.

OMV Hrvatska
Austrijska naftna grupa OMV u Hrvatskoj je u 2010. zapošljavala samo 60 djelatnika, šest manje nego godinu prije, no, unatoč tome ostvarili su fenomenalan rezultat. Prošlogodišnji prihod bio je iznad 3,7 milijardi kuna što je povećanje za 600 mil. kuna u odnosu na učinak zabilježen za 2009. Iz spomenutih podataka moguće je isčitati kako je svaki zaposlenik hrvatskog OMV-a lani bio vrlo učinkovit, svatko je u prosjeku pojedinačno ostvario 62,3 mil. kuna prihoda.

Prirodni plin
Tvrtka koja se u nacionalnim okvirima bavi plinskim biznisom iako još uvijek ima neriješenu sudbinu budući da je jedna od ključnih sastavnica dvojbena ugovora svojedobno potpisanog između hrvatske Vlade i mađarskog MOL-a o kupnji Ine koji je već tjednima predmet rasprava i ocjena unatog tim problemima u konkretnom poslovanju ostvaruje dobar učinak. Tako svjedoče izvješća koja otkrivaju da je prihod u međugodišnjem razdoblju, odnosno u 2010. prema rezultatu iz 2009. rastao sa 1,99 kuna na čak 5,87 milijardi.

Autor: Božica Babić
03. srpanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close