Automobil modernog doba računalo je na kotačima. Automatskim podizanjem i spuštanjem stakala, navigacijskim uređajima, ubrizgavanjem goriva i mnogim drugim funkcijama upravlja preko stotinu elektroničkih sustava.
Stoga ne čudi da je uništenje tvornice za proizvodnju čipova u potresu magnitude 9 stupnjeva snažno i trajno naštetilo globalnoj automobilskoj industriji. Otkako je potres 11. ožujka pogodio Japan, manjak čipova koje je inače proizvodila tvrtka Renesas Electronics upola je usporio proizvodnju automobila u Japanu te naštetio automobilskoj industriji Sjedinjenih Američkih Država i drugih zemalja. Službeni predstavnik tvornice 25. travnja je izjavio da se ova ključna karika u nabavnom lancu neće tako brzo obnoviti unatoč ubrzanom procesu obnove tvornice. S obzirom na to da je automobilska industrija toliko napredovala, mikroupravljači se proizvode za svaki model automobila zasebno pa je trenutno proizvođačima automobila teško naći novog dobavljača. Zasad se čini da im nema druge nego očajnički čekati da Renesas ponovno krene u proizvodnju.“Mi imamo vrlo veliku odgovornost i važnu ulogu”, izjavio je nedavno Tetsuya Tsurumaru, viši izvršni direktor proizvodnje u tvornici Renesas. “Toga smo svjesni i činimo sve što možemo da što prije ponovno osposobimo lanac nabave.” Kako bi lakše zadovoljila potražnju, tvrtka je dio proizvodnje iz svoje glavne tvornice premjestila u tvornicu u drugom dijelu Japana koji potres nije zahvatio. Predstavnici Toyote nedavno su izjavili da će uskoro ostati bez 150 ključnih dijelova, od elektroničkih upravljača i gumenih dijelova do tinktura boje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu