Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Čipovi koče japansku proizvodnju automobila

Autor: The New York Times
15. svibanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Automobil modernog doba računalo je na kotačima. Automatskim podizanjem i spuštanjem stakala, navigacijskim uređajima, ubrizgavanjem goriva i mnogim drugim funkcijama upravlja preko stotinu elektroničkih sustava.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Stoga ne čudi da je uništenje tvornice za proizvodnju čipova u potresu magnitude 9 stupnjeva snažno i trajno naštetilo globalnoj automobilskoj industriji. Otkako je potres 11. ožujka pogodio Japan, manjak čipova koje je inače proizvodila tvrtka Renesas Electronics upola je usporio proizvodnju automobila u Japanu te naštetio automobilskoj industriji Sjedinjenih Američkih Država i drugih zemalja. Službeni predstavnik tvornice 25. travnja je izjavio da se ova ključna karika u nabavnom lancu neće tako brzo obnoviti unatoč ubrzanom procesu obnove tvornice. S obzirom na to da je automobilska industrija toliko napredovala, mikroupravljači se proizvode za svaki model automobila zasebno pa je trenutno proizvođačima automobila teško naći novog dobavljača. Zasad se čini da im nema druge nego očajnički čekati da Renesas ponovno krene u proizvodnju.“Mi imamo vrlo veliku odgovornost i važnu ulogu”, izjavio je nedavno Tetsuya Tsurumaru, viši izvršni direktor proizvodnje u tvornici Renesas. “Toga smo svjesni i činimo sve što možemo da što prije ponovno osposobimo lanac nabave.” Kako bi lakše zadovoljila potražnju, tvrtka je dio proizvodnje iz svoje glavne tvornice premjestila u tvornicu u drugom dijelu Japana koji potres nije zahvatio. Predstavnici Toyote nedavno su izjavili da će uskoro ostati bez 150 ključnih dijelova, od elektroničkih upravljača i gumenih dijelova do tinktura boje.

Automobil modernog doba računalo je na kotačima. Automatskim podizanjem i spuštanjem stakala, navigacijskim uređajima, ubrizgavanjem goriva i mnogim drugim funkcijama upravlja preko stotinu elektroničkih sustava.

Stoga ne čudi da je uništenje tvornice za proizvodnju čipova u potresu magnitude 9 stupnjeva snažno i trajno naštetilo globalnoj automobilskoj industriji. Otkako je potres 11. ožujka pogodio Japan, manjak čipova koje je inače proizvodila tvrtka Renesas Electronics upola je usporio proizvodnju automobila u Japanu te naštetio automobilskoj industriji Sjedinjenih Američkih Država i drugih zemalja. Službeni predstavnik tvornice 25. travnja je izjavio da se ova ključna karika u nabavnom lancu neće tako brzo obnoviti unatoč ubrzanom procesu obnove tvornice. S obzirom na to da je automobilska industrija toliko napredovala, mikroupravljači se proizvode za svaki model automobila zasebno pa je trenutno proizvođačima automobila teško naći novog dobavljača. Zasad se čini da im nema druge nego očajnički čekati da Renesas ponovno krene u proizvodnju.“Mi imamo vrlo veliku odgovornost i važnu ulogu”, izjavio je nedavno Tetsuya Tsurumaru, viši izvršni direktor proizvodnje u tvornici Renesas. “Toga smo svjesni i činimo sve što možemo da što prije ponovno osposobimo lanac nabave.” Kako bi lakše zadovoljila potražnju, tvrtka je dio proizvodnje iz svoje glavne tvornice premjestila u tvornicu u drugom dijelu Japana koji potres nije zahvatio. Predstavnici Toyote nedavno su izjavili da će uskoro ostati bez 150 ključnih dijelova, od elektroničkih upravljača i gumenih dijelova do tinktura boje.

Toyota je najveći proizvođač automobila u Japanu, a iz tvrtke javljaju da do kraja godine neće moći ponovno uspostaviti puni opseg proizvodnje. Tvornica Renesas proizvođačima automobila u Japanu, tvrtkama za proizvodnju dijelova i drugim klijentima toliko je važna da su poslali čak 2500 svojih radnika da pomognu u obnovi tvornice. Automobilski mikroupravljači mozak su elektroničkog upravljačkog sustava i uglavnom se proizvode po mjeri, s različitim hardverskim i softverskim značajkama krojenim za svaki tip automobila. To je u skladu s tradicijom proizvodnje automobila, koja je danas prisutna i u automobilskoj elektroničkoj industriji. Proizvođači automobila iz Sjedinjenih Američkoh Država, Europe i Japana osnovali su konzorcije za standardizaciju dijela tehnologije. “Dugoročno gledano, očekujem da će se proizvođači automobila okrenuti drugim većim dobavljačima”, kaže Egil Juliussen, analitičar tržišta autoelektronike pri tvrtki IHS iSuppli. “Sad kad su proizvođači vidjeli što se sve može dogoditi kad glavni dobavljač zapadne u krizu, vjerojatno će doći do veće potrebe za standardizacijom unutar autoindustrije.”

Andrew Pollack izvještava iz Hitachinake u Japanu, a Steve Lohr iz New Yorka

Autor: The New York Times
15. svibanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close