Vjerojatno postoje hrvatski potrošači koji ih nisu kušali, ali svakako su, i to ne jedanput, čuli za domaće proizvode s dugom tradicijom poput: Bajadere, Gavrilovićeve zimske salame, Vegete, Franck kave, Cedevite i Marga, za brendove koji nisu etablirani samo na malom lokalnom prostoru, već imaju dobro uhodane kanale distribucije i na izvozna tržišta. Što pak brend proizvođaču predstavlja, globalna je ilustracija Coca-Cola. Naime, ukupna vrijednost te planetarno prepoznatljive kompanije procijenjena je na oko 155 milijardi dolara, a sam brend bezalkoholnog pića izlicitiran je na 26 milijuna dolara. Među hrvatskim proizvođačima nitko se za sada nije upustio u procjene te naravi pa se o vrijednosti brendova malo zna. Iznosi, da se posegne za takvom aktivnošću, sasvim sigurno ne bi bili vrtoglavi kao kod Coca-Cole, ali bi razmjerno cijeni po kojoj na tržištu postižu pojedine tvrtke i sami brendovi imali određenu vrijednost, a oni koji su uspjeh postigli u izvozu i veću.
Atlantic grupa
Kao jedna od vodećih prehrambenih kompanija u regiji konstantno ulaže u razvoj i promociju svojih proizvoda te unapređenje njihovih tržišnih pozicija, nove kanale distribucije, inovacije, ekstenzije i redizajn postojećih brendova. Taj je trud, kažu u Atlantic grupi, rezultirao odličnim tržišnim pozicijama svih brendova iz portfelja, većina drži vodeće pozicije unutar svojih kategorija. Njihovi brendovi Argeta, Cockta, Cedevita i Smoki prisvajaju vodeće tržišne pozicije u više zemalja regije te dokazanom kvalitetom i tradicijom uživaju veliko povjerenje potrošača. Barcaffé je također vodeći brend u kategoriji turske kave u Sloveniji, a svoju je kvalitetu dokazao i na međunarodnom testiranju kave, osvojivši zlatnu medalju za espresso i filtar-kavu. Prvu poziciju u toj kategoriji u Srbiji drži još jedan Atlanticov brend – Grand Kafa. Smoki je na prvome mjestu kategorije flipsa kroz godine postao sinonim za kategoriju, što govori o jačini brenda starog gotovo 40 godina, ističu u Atlanticu. I proizvodi iz segmenta “consumer healthcare” poznati su diljem regije i također ostvaruju zavidne rezultate. Pod brendom Cedevita – vitaminski instant-napici, čajevi, bomboni, ali i proizvodi za njegu, među kojima su Rosal Lip Balm, Ralon, Plidenta i Melem, na hrvatskom tržištu drže prvu ili drugu poziciju u svojim kategorijama, a slične pozicije drže i na tradicionalnim tržištima regije gdje su prepoznati još iz vremena zajedničkog tržišta. Ulazak Cedevite u kanal HoReCa, a potom uvođenje jedinstvene inovacije – Cedevite GO! u segmentu “on the go”, redizajn brendova poput Ralona i Rosal Lip Balma, razvoj novih proizvoda kao što je Plidenta Pro-t-action ili onih iz Dietpharma i OTC segmenta, prilagodba zahtjevima potrošača i tržišta, ekstenzije brendova poput Melema u stiku, razlozi su uspjeha Atlanticovih brendova. Razvijeni brend-menadžment temelji se na osluškivanju potreba tržišta, poručuju iz kompanije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu