Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U kina u Zagrebu uložit ćemo pet milijuna eura

Autor: Majda Žujo,VLM
10. travanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Chirsof Papousek i Enver Hadžiabdić, direktori Cineplexxa i Continental filma govore za Poslovni dnevnik o zajedničkoj investiciji u Hrvatskoj

Poznati austrijski lanac kina Cineplexx proteklog je vikenda prvi puta svoje dvorane otvorio u Hrvatskoj i to u Osijeku i Splitu. Osijek je tako dobio novo digitalno kino sa sedam dvorana i kapacitetom od 1250 sjedala u trgovačkom centru Avenue Mall Osijek, dok je Split u nedjelju otvorio sedam dvorana, ukupnog kapaciteta od 1350 sjedala u City Centru one. Dolazak Cineplexx kina u Hrvatsku zajednička je investicija austrijskog Cineplexxa i hrvatskog Continental filma, a o njihovim planovima razgovarali smo sa financijskim direktorom Cineplexxa Christofom Papousekom i direktorom Continental filma Enverom Hadžiabdićem.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U dvorane u Osijeku i Splitu uložili ste 6,5 milijuna eura. U kojem omjeru?
Papousek: Obje su tvrtke jednakim djelom financijski sudjelovale u investiciji, ali svaka je doprinjela u svom području. Svatko od nas je zadužen za svoje polje stručnosti. Imamo iskustva u vođenju mulitpleks kina, s obzirom da ih imamo 32 u Austriji i Italiji, dok kolege u Continental filmu imaju iskustva na lokalnom tržištu. Mislim da je ta kombinacija osnova za uspješan poslovni model.

Poznati austrijski lanac kina Cineplexx proteklog je vikenda prvi puta svoje dvorane otvorio u Hrvatskoj i to u Osijeku i Splitu. Osijek je tako dobio novo digitalno kino sa sedam dvorana i kapacitetom od 1250 sjedala u trgovačkom centru Avenue Mall Osijek, dok je Split u nedjelju otvorio sedam dvorana, ukupnog kapaciteta od 1350 sjedala u City Centru one. Dolazak Cineplexx kina u Hrvatsku zajednička je investicija austrijskog Cineplexxa i hrvatskog Continental filma, a o njihovim planovima razgovarali smo sa financijskim direktorom Cineplexxa Christofom Papousekom i direktorom Continental filma Enverom Hadžiabdićem.

U dvorane u Osijeku i Splitu uložili ste 6,5 milijuna eura. U kojem omjeru?
Papousek: Obje su tvrtke jednakim djelom financijski sudjelovale u investiciji, ali svaka je doprinjela u svom području. Svatko od nas je zadužen za svoje polje stručnosti. Imamo iskustva u vođenju mulitpleks kina, s obzirom da ih imamo 32 u Austriji i Italiji, dok kolege u Continental filmu imaju iskustva na lokalnom tržištu. Mislim da je ta kombinacija osnova za uspješan poslovni model.

Zašto ste prvo otvoriti kina u Osijeku i Splitu?
Papousek: Nismo prvi na hrvatskom tržištu, ali na njemu vidimo veliki potencijal. Razmišljali smo gdje za nas postoje najbolje prilike za uspjeh. Uvijek se radi o sklopu odlučujućih faktora na potencijalnom tržištu. Tržište mora biti dovoljno veliko, da nema previše kina, a mora postojati i trgovački centar koji će nam biti partner. Vjerujemo da Split kao drugi najveći grad u Hrvatskoj ima veliki potencijal, kao i Osijek. Nije tajna da dva kina u gradovima te veličine mogu biti previše no vidjet ćemo tko će biti uspješniji operater.

Bojite li se konkurencije u Zagrebu?
Hadžiabdić: Kad smo bili u banci, jedan od direktora za investicije nas je pitao zašto dolazite na tržište kad već postoji CineStar? Oni su nam jedina konkurencija u Zagrebu. Onaj tko dolazi na tržište ne boji postojećeg već se postojeći boji onog koji dolazi na tržište. Namjera nam je napraviti standard kina da publika bude zadovoljna.

Gdje ćete otvoriti nova kina u Zagrebu?
Papousek: U Buzinu, u šoping centru Supernova te u trgovačkom centru City Centar One Istok na Žitnjaku. Planiramo otvorenja kroz dvije godine, usporedno s otvorenjem trgovačkih centara, što je investicija od oko 5 milijuna eura.

Što je s drugim gradovima?
Papousek: Već smo objavili da otvaramo kinodvorane u Varaždinu. No zanimljiva nam je i Pula kao i manji gradovi poput Karlovca ili Slavonskog Broda. Uskoro ćemo i objaviti kako ćemo ući u te gradove.

Koliki je vaš ciljani tržišni udio?
Papousek: Naš cilj nije udio na tržištu, već visokokvalitetno i uspješno kino. Ne želimo imati velik broj dvorana zbog udjela na tržištu, ako ćemo zarađivati u 10, a gubiti u njih 20.

Kako ćete se dovesti posjetitelje?
Hadžiabdić: Visokim standardom i kvalitetom. Tržište je to koje određuje tko će biti vodeći. Kupci određuju. Ljudi će uvijek radije doći u trgovinu u kojoj je osoblje ljubaznije, a ne samo zbog ponude. Idete tamo gdje se osjećate ugodnije, prozračnije, gdje su ljudi nasmiješeni.

Gdje vidite priliku na tržištu?
Papousek: Ulazimo na ovo tržište jer smatramo da možemo povećati posjećenost kina. Ako govorimo o posjećenosti, zapadnoeuropski prosjek je oko dvostruko više posjetitelja godišnje, od broja stanovnika. Hrvatska ima potencijal za 9 mil. kino posjetitelja godišnje. Sada je taj broj oko 4 milijuna. Mnogo je potencijala.

Koliko će vam trebati za povrat investicije?
Papousek: Računamo da će nam trebati oko osam godina. Kinematografija je dugoročna investicija. U Austriji ide brže, jer je cijena karata dvostruko veća. Ovdje je cijena karata niža, a trošak je isti pa nam treba više vremena da vratimo investiciju.

O Cineplexxu

Prihod veći od 100 milijuna eura
Cineplexx je vodeći lanac multipleks kina u Austriji s prihodom od 101 milijun eura u 2010. godini i 900 zaposlenih. U izgradnju dvaju multipleks kina u Hrvatskoj ukupne površine 5.000 četvornih metara investirali su ukupno 6,5 milijuna eura, a u planu je i širenje na ostale gradove u Hrvatskoj. Cineplexx je obiteljsko kino koje naglasak stavlja na najmoderniju digitalnu tehnologiju, prostrane dvorane s udobnim sjedalima, najpopularnije svjetske i domaće naslove te bogatu ponudu dodatnih sadržaja.

Autor: Majda Žujo,VLM
10. travanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close