Učestalo kritiziranje PR-ovaca i struke odnosa s javnošću nas koji se time profesionalno i odgovorno bavimo itekako smeta. Svjesni smo da je to posljedica krive percepcije koja se o našem poslu stvara temeljem loše prakse koju svakodnevno gledamo u politici, potom afere s jednom marketinškom agencijom koja se u medijima pogrešno nazivala PR agencijom, ali i temeljem načina rada samozvanih i sve brojnijih PR-ovaca koji rade štetu i onima za koje rade i struci kojom bi se navodno željeli baviti.
Ni oni, a ni mnogi od onih koji nas prozivaju i kritiziraju, ne razumiju čime se odnosi s javnošću zapravo bave i što mi, stručnjaci za odnose s javnošću, radimo ili bismo trebali raditi. Suprotno onome što većina ljudi misli PR ili Odnosi s javnošću nisu samo odnosi s medijima i generiranje što većeg broja objava u medijima. PR nije (samo) publicitet iako ga većina ljudi pa i dio njih koji tvrde da se bave PR-om tako doživljava. PR nije čak ni samo komunikacija pa makar ona bila i dvosmjerna i simetrična. PR je više od toga. Jasno je to već i iz same definicije PR-a koja kaže da PR identificira, uspostavlja i njeguje obostrano korisne odnose organizacije i javnosti o kojima ovisi uspjeh ili neuspjeh te organizacije. Pa ipak, zbog onoga što svakodnevno viđamo u praksi i zbog krive percepcije struke koja se stvorila u široj javnosti treba o tome opet govoriti. Za uspostavljanje nekog odnosa, a PR rekosmo se bavi odnosima, sama komunikacija nije dovoljna. Možete li s nekim postati istinski prijatelj ako sav vaš odnos gradite isključivo na komunikaciji? Ako sve ostaje samo na riječima, a te riječi ne prate i djela, možemo li govoriti o pravom prijateljstvu? Ako vam ja kažem – na mene možeš uvijek računati, a kad god me upitate za pomoć ja vam je uskratim, makar i s nekim idealnim i uvjerljivim izgovorom – možemo li govoriti o prijateljstvu? Dakle, djela, a ne samo riječi čine razliku između dobrog i lošeg ili nepostojećeg odnosa. I zato PR nije samo komunikacija. Kao što definicija kaže, odnosi s javnošću bave se uspostavljanjem i građenjem odnosa sa svim javnostima koje su za neku organizaciju važne. Da biste mogli upravljati odnosima ne možete ostati samo na komunikaciji, već ju morate poduprijeti i cjelokupnim ponašanjem i djelovanjem. A generiranje publiciteta s kojim se PR često izjednačava samo je dio komunikacije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu