Posljednjih desetak godina hrvatsko tržište maloprodaje postalo je poprište do tada neviđenog rivalstva. Dogodio se ulazak velikih igrača iz moćne europske konkurencije (Billa, Mercator, Spar, Kaufland, Lidl), a ni nacionalni trgovci nisu ostali bez odgovora. Ne samo da su bili iznimno žilavi nego su i novim investiranjem osnažili svoje pozicije.
Istodobno se odvijala žestoka borba za opstanak malih trgovaca, obrtnika, gdje su zaposlenici mahom članovi obitelji. Našavši se u “škarama” velike konkurencije, kako domaćeg tako i inozemnog pedigrea, mnogi od njih nisu izdržali utakmicu i zatvorili su obrte. Kako se u segmentu maloprodaje među trgovcima razvijalo nadmetanje dijelom otkrivaju podaci Državnog zavoda za statistiku koji je u obradu podataka krenuo zakašnjelo, prvi put ih daje tek za 2004. godinu. Inventura DZS-a otkriva kako su za prva tri tromjesečja 2004. veliki igrači u trgovini na malo ostvarili 50,95 milijardi kuna prometa, dok je u istom razdoblju 2010. njihov promet iznosio 79,7 milijardi kuna. Istodobno je promet kod trgovaca obrtnika u 2004. dosegnuo 7,79 milijardi kuna, ali je u rujnu 2010. pao na 5,34 milijarde kuna. U spomenutom međurazdoblju obrtnici su, stoji također u statistici, zatvorili 5642 trgovine i otpustili 7966 radnika. Za razliku od njih veliki su dosta investirali i zapošljavali.


Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu