Karlovački proizvođač nosača za monitore, ekrane i projektore Kontal zaključio je kupoprodajni ugovor s Karlovačkom županijom o kupnji 17.600 četvornih metara zemljišta u Poslovnom parku Karlovac. Kontal će graditi halu površine 3000 četvornih metara, a cijeli objekt bit će u potpunosti dovršen u prvom tromjesečju 2008., kada će Kontal u potpunosti preseliti proizvodnju. Kontal se uvrstio među pet nominiranih malih poduzeća za Zlatnu kunu, nagradu HGK za rezultate ostvarene 2004. godine. Lanjskim porastom proizvodnje, a to znači i izvoza, za čak 65 posto te drugim rastućim pokazateljima, Kontal je došao na granicu vlastitih mogućnosti u sadašnjim okvirima. Stoga je odluka o gradnji novog pogona vrijednog oko dva milijuna eura logičan zalog za ambiciozne planove Kontala da zajedno sa svojim švedskim partnerom SMS-om zasjedne na europski tron proizvođača u svojoj branši.
Dijelovi za topove
Suvlasnici Vladimir Madžar, Zdravko Mihalić, Želimir Bakšić i Boris Kovačić “odgovorni” su za Kontalov uzlet koji se ostvario suradnjom sa SMS-om. Kontal je nastao iz Alatnica bivše Jugoturbine.
“Prvom privatizacijom nastao je Kontal d.d. U ratnim smo godinama proizvodili zahtjevne dijelove za topništvo HV-a. Potkraj rata izostankom narudžbi ostali smo bez posla i otišli u stečaj. Potom smo nas četvorica današnjih vlasnika kupili Kontal iz stečaja, preorijentirali se uz primjenu istraživačkog i inovatorskog rada na proizvodnju rezervnih dijelova za procesnu industriju, no hrvatsko je tržište bilo i ostalo premalo za rentabilnost naše proizvodnje. Spas smo potražili u izvozu. Tako smo uspostavili kontakt sa SMS-om. On je već imao razvijene odnose s proizvođačima televizora pa su nam, kao specijalistima za izradu alata, predložili da za njih izradimo alate za ‘štancanje’ i savijanje limenih pozicija nosača i stalaka za televizore i projektore”, sjeća se početaka suradnje s SMS-om Zdravko Mihalić. Vlasnici Kontala predložili su SMS-u da preuzmu proizvodnju kompletnih stalaka i nosača za monitore i projektore, što su 1999. Šveđani i prihvatili. Uz samostalnu proizvodnju više tipova hotelskih nosača za televizore, partnerske uloge u poslu bile su jasno definirane: Kontal je od SMS-a dobivao dizajn nosača, ali je svoju proizvodnju financirao sam, što je njegov posao odvajalo od klasičnog lohn-posla. SMS je posao zaokruživao marketinški i plasmanom na svjetsko tržište pod brendom SMS. Početna proizvodnja s pet radnika 2004. je narasla na 30 radnika. Već je 2000. vrijednost isporučenih nosača za SMS bila 250.000 eura, a isporučeni su na tržišta EU, SAD, Rusije i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
“Nabavili smo dva suvremena laserska rezača lima, stroj za savijanje i formiranje limova, te opremu za plastificiranje lima, što je stajalo viša od 500.000 eura. Budući da nam je 94 posto proizvodnje išlo u izvoz, trpili smo kao i danas precijenjeni tečaj kune. Unatoč tome što smo već tada imali odličan izvozni program, u HBOR-u nije bilo sluha da nam kreditno financiraju pripremu izvoza. Snašli smo se sami vlastitim kapitalom, ali teško da bi i to bilo dovoljno da nas SMS ne prati korektnim plaćanjem u ugovorenim rokovima od 30 dana. Naravno u počecima stvaranja takva brzog obrta kapitala pomogli su nam i naši dobavljači odgodama naplate”, rekao je Mihalić. Nakon 2001., kada je Kontal već imao udjel od 12 posto među SMS-ovim dobavljačima, taj udio, kao i apsolutna vrijednost Kontalovih nosača, dinamično je rastao. Od 2004. godine, kada je Kontal za SMS isporučio nosače u vrijednosti višoj od 2,5 milijuna eura, preuzeo je s današnjih 35 posto udjela vodeću ulogu među SMS-ovim dobavljačima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu