Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Više od dva milijuna svijeća za hotele, restorane i kafiće

Autor: Darko Bičak
21. prosinac 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Franka Vatovac je preuzela obiteljski obrt, a nakon što su se etablirali u Zagrebu i okolici, planiraju širenje na Jadran i ostatak Hrvatske

Već gotovo stoljeće Svijeće Vatovac sinonim je za svijeće u Zagrebu i okolici, a procjenjuje se da je iz njihova pogona u zagrebačkim Mlinovima izašlo više od dva milijuna svijeća. Dok je godinama tvrtka bila orijentirana na standardnu ponudu svijeća i sličnih suvenira, nedavno je došlo do većeg zaokreta.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prije nekoliko godina tvrtka je došla u ruke trećoj generaciji Vatovčevih, a čelna osoba obiteljskog biznisa postala je Franka Vatovac. “Uvidjela sam da nema smisla konkurirati jeftinim kineskim proizvodima jer svijeće iz tog izvora u trgovačkim su centrima jeftinije od mojih sirovina”, pojašnjava Franka. Stoga je nova vlasnica asortiman odlučila visoko specijalizirati za pojedinačne narudžbe i specifične svečanosti. “Jedna smo od rijetkih većih proizvodnja svijeća u Hrvatskoj, čija je tehnologija tradicionalna. Svijeće se ne prešaju kao u industrijskoj proizvodnji, nego se izlijevaju iz kalupa. Stoga smo se u mogućnosti vrlo brzo prilagoditi zahtjevima tržišta i pojedinačnih kupaca te za gotovo svaku prigodu izraditi unikatne svijeće”, govori Franka Vatovac. Svijeće iz pogona u zagrebačkim Mlinovima postale su nezaobilazan ukras u luksuznijim zagrebačkim hotelima i restoranima. Događanja u Muzeju suvremene umjetnosti i modna manifestacija Fashion.hr samo su neki događaji koji su postali nezamislivi bez svijeća Vatovac. Vlasnica pojašnjava da joj je cilj proširiti se na tržište tzv. sektora HoReCa koji obuhvaća hotele, restorane te kafiće. Do sada je tvrtka prisutna u nekolicini hotela i boljih restorana u Zagrebu, no cilj je osvojiti Jadran i ostatak Hrvatske.

Već gotovo stoljeće Svijeće Vatovac sinonim je za svijeće u Zagrebu i okolici, a procjenjuje se da je iz njihova pogona u zagrebačkim Mlinovima izašlo više od dva milijuna svijeća. Dok je godinama tvrtka bila orijentirana na standardnu ponudu svijeća i sličnih suvenira, nedavno je došlo do većeg zaokreta.

Prije nekoliko godina tvrtka je došla u ruke trećoj generaciji Vatovčevih, a čelna osoba obiteljskog biznisa postala je Franka Vatovac. “Uvidjela sam da nema smisla konkurirati jeftinim kineskim proizvodima jer svijeće iz tog izvora u trgovačkim su centrima jeftinije od mojih sirovina”, pojašnjava Franka. Stoga je nova vlasnica asortiman odlučila visoko specijalizirati za pojedinačne narudžbe i specifične svečanosti. “Jedna smo od rijetkih većih proizvodnja svijeća u Hrvatskoj, čija je tehnologija tradicionalna. Svijeće se ne prešaju kao u industrijskoj proizvodnji, nego se izlijevaju iz kalupa. Stoga smo se u mogućnosti vrlo brzo prilagoditi zahtjevima tržišta i pojedinačnih kupaca te za gotovo svaku prigodu izraditi unikatne svijeće”, govori Franka Vatovac. Svijeće iz pogona u zagrebačkim Mlinovima postale su nezaobilazan ukras u luksuznijim zagrebačkim hotelima i restoranima. Događanja u Muzeju suvremene umjetnosti i modna manifestacija Fashion.hr samo su neki događaji koji su postali nezamislivi bez svijeća Vatovac. Vlasnica pojašnjava da joj je cilj proširiti se na tržište tzv. sektora HoReCa koji obuhvaća hotele, restorane te kafiće. Do sada je tvrtka prisutna u nekolicini hotela i boljih restorana u Zagrebu, no cilj je osvojiti Jadran i ostatak Hrvatske.

Svijeće za novo vrijeme
Iako je riječ o tradicionalnom biznisu, koji svoje korijene ima još u 1930-im godinama, mlada vlasnica je odlučila primijeniti moderne kanale promocije svoje tvrtke. Osim klasičnoga kataloga za postojeće i potencijalne kupce, Franka je uložila znatan napor u internetsku stranicu, ali i stranicu na Facebooku koja je jeftina i svedostupana, te ujedno i vrlo propulzivna metoda promocije. Stoljetni rad njezine obitelji, ali i okretanje novim kanalima prodaje prepoznala je i država pa je ove godine tvrtka dobila državni poticaj od 43.000 kuna pomoću kojeg bi znatno trebala povećati prihode od oko 60.000 kuna godišnje. Franka Vatovac je diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Kaže da je oduvijek znala da će se jednog dana baviti obiteljskim biznisom, no nije se odlučila školovati za tehnologiju proizvodnje parafinskih proizvoda ili pak za dizajn. “Dok je tvrtka bila u rukama mojih roditelja, biznis se proširio na trgovinu i suvenire. No zbog kineske konkurencije i moje poslovne vizije odlučila sam zatvoriti te prodajne kanale i orijentirati se na unikate”, navodi Franka. Najčešći korisnici svijeća Vatovac su mladenci koji na svojim svadbama žele nešto posebno. Tvrtka iz Mlinova nudi mladencima, a i ostalim zahtjevnim klijentima, svijeće u svim zamislivim oblicima i bojama. U Vatovcu tvrde da su sve njihove svijeće certificirane, kako glede ekološkog standarda parafina, tako i kvalitete svijeća.

Sirovine iz Irana
“Naše bolje svijeće certificirano gore oko 100 sati, a mnogo je napravljeno glede njihove protupožarne sigurnosti”, kaže Franka Vatovac. Svijeće su svejedno cjenovno prihvatljive hrvatskom tržištu i standardu. Najskuplje unikatne svijeće prodaju po 200-tinjak kuna. Iako je riječ o tradicionalnom zagrebačkom i hrvatskom proizvodu, Vatovčevi ne mogu računati na znak “Izvorno hrvatsko” ili “Hrvatska kvaliteta”. Naravno, nije riječ o tome da ti proizvodni nisu kvalitetni ili u skladu s najvišim hrvatskim standardima, već jednostavno u Hrvatskoj nitko ne proizvodni sirovinu za svijeće. Stoga je hrvatsko u svijećama samo dizajn i rad. “Naša obiteljska tvrtka je dugo vremena kupovala parafin za svijeće od Ine, no oni su prije nekog vremena ugasili tu proizvodnju. Sada smo orijentirani na uvoznu sirovinu iz Njemačke, Italije ili čak Irana”, objašnjava Franka Vatovac. Budući da je Božić tradicionalno najveći potrošački magnet, tako je upravo ovo razdoblje i najbolja poslovna prilika za Svijeće Vatovac. U božićnom razdoblju svi žele imati što svečaniji i unikatniji ambijent, a tradicionalna rasvjeta sa svijećama je pri tome nezaobilazna. Svijeće iz zagrebačkih Mlinova u predbožićnom ambijentu osim njihovih tradicionalnih klijenata žele imati i mnoge tvrtke za svoja božićna druženja, a pojačane su i narudžbe svijeća njihovih trgovačkih partnera koji opskrbljuju građane.

Klijenti

Službene svijeće Kamenitih vrata
Da je kvalitetan proizvod uvijek kvalitetan proizvod, pokazuje i spektar klijenata koji upotrebljava ili želi imati u ponudi proizvode tvrtke Vatovac. Svijeće iz manufakture u Mlinovima službene su zavjetne svijeće Kamenitih vrata na Gornjem gradu u Zagrebu.

Autor: Darko Bičak
21. prosinac 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close