Oni malo stariji koji se sjećamo traženja televizijskih kanala dok ta funkcija još nije bila automatizirana, sjećamo se i da je između programa bilo nekoliko kanala razmaka. U to doba analogne televizije, odnosno VHF signala, kanali su morali biti razmaknuti da se ne bi događala preklapanja programa. S dolaskom emitiranja na UHF području novim su kanalima također dodane dodatne frekvencije iz istog razloga.
Tako je od ukupnoga prijenosnog opsega koji je dodijeljen televizijskim odašiljačima u jednom trenutku čak 70 posto frekvencija služilo kao tampon-zona da se programi ne bi preklapali. S prijelazom emitiranja televizijskog signala na digitalni oblik, a posebno nakon ulaska mobilnih telefona u naše domove, mobilni operateri i internetski provideri bacili su oko na te neiskorištene frekvencije jer su im one mogle omogućiti veći raspon prijenosa podataka, odnosno brži pristup internetu s mobilnih uređaja svih vrsta. U SAD-u je bitka za prazne kanale bila osobito duga, trajala je dvije godine, jer su televizijske kuće smatrale da im po nekom “prirodnom pravu” treba ostaviti te frekvencije. Međutim, za to nije bilo pravog razloga – jer im je s prijelazom na digitalno emitiranje trebalo samo pola od dotad potrebnoga prijenosnog opsega – pa je savezna komisija neiskorištene kanale predala u ruke IT industriji. Najvredniji dio frekvencija, onaj u području 700 megaherca, dobili su mobilni operateri: Verizon, AT&T i drugi operateri platili su gotovo 20 milijardi dolara za koncesije. To su najzanimljivije frekvencije jer su bile predviđene za zemaljsku televiziju, dakle riječ je o signalima koji putuju daleko i mogu prenijeti veliku količinu podataka bez većeg utjecaja vremenskih prilika i konfiguracije zemljišta. Još jedna izuzetno zanimljiva osobina jest da signali na tim frekvencija prodiru kroz građevine, dakle idealne su za mobilne telefone i pristup internetu s prijenosnog računala.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu