Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Izradit ćemo prvu seriju motocikala bez podrške banaka i države’

Autor: Ana Lučin
07. prosinac 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Gordan Tomić pokrenuo je posao iz ljubavi prema motociklima, a danas nema ljubitelja Harley Davidsona koji nije čuo za njega

Tomić Custom Bike specijalizirana je radionica za izradu i preradu motocikala prema željama kupaca. Riječ je o jedinoj hrvatskoj tvornici koja proizvodi unikatne motocikle, u vlasništvu Zagrepčanina Gordana Tomića. Ljubav prema motorima, kaže Tomić u razgovoru za Poslovni dnevnik, prerasla je u posao kada je, nezadovoljan kupljenim tvorničkim modelom Harleya Davidsona, krenuo izraditi vlastiti motor.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Dok sam s partnerom Robertom Kolarekom radio motor, brojni prijatelji su dolazili i raspitivali se , pa je kroz izradu tog motora posao krenuo spontano”, kaže Tomić.Tvrtka je osnovana 2006., kao poseban ogranak otpremničko selidbene tvrtke Tomić, a u pokretanje poslovanja uloženo je oko 300 tisuća kuna. Krug prijatelja i poznanika kojima je na tvorničkim motociklima trebalo izraditi nešto novo i originalno polako se širio, pa Tomić i Kolarek danas godišnje imaju do dvjestotinjak klijenata. Ove godine, u odnosu na 2009., očekuju gotovo dvostuko povećanje dobiti, iako o konkretnim brojevima još uvijek ne žele govoriti. Također, u prvih devet mjeseci ove godine, u odnosu na isto razdoblje lani, bilježe povećanje prihoda za 5%, a očekuju da bi ukupni prihodi koji su lani iznosili 2,56 milijuna kuna, ove godine očekuju oko 2,7 milijuna kuna. Kada je u pitanju izrada unikatnih motocikala, do sada su proizveli četiri modela, a za 2011. već imaju četiri narudžbe. “U inozemstvu je custom scena izuzetno jaka, no za Hrvatsku je ovo velika brojka, a klijenata je sve više. Ljudi su danas uniformirani. Mislim da je došao trenutak kada se žele izdvojiti iz mase i priuštiti sebi nešto novo i drugačije”, kaže Tomić.

Tomić Custom Bike specijalizirana je radionica za izradu i preradu motocikala prema željama kupaca. Riječ je o jedinoj hrvatskoj tvornici koja proizvodi unikatne motocikle, u vlasništvu Zagrepčanina Gordana Tomića. Ljubav prema motorima, kaže Tomić u razgovoru za Poslovni dnevnik, prerasla je u posao kada je, nezadovoljan kupljenim tvorničkim modelom Harleya Davidsona, krenuo izraditi vlastiti motor.

“Dok sam s partnerom Robertom Kolarekom radio motor, brojni prijatelji su dolazili i raspitivali se , pa je kroz izradu tog motora posao krenuo spontano”, kaže Tomić.Tvrtka je osnovana 2006., kao poseban ogranak otpremničko selidbene tvrtke Tomić, a u pokretanje poslovanja uloženo je oko 300 tisuća kuna. Krug prijatelja i poznanika kojima je na tvorničkim motociklima trebalo izraditi nešto novo i originalno polako se širio, pa Tomić i Kolarek danas godišnje imaju do dvjestotinjak klijenata. Ove godine, u odnosu na 2009., očekuju gotovo dvostuko povećanje dobiti, iako o konkretnim brojevima još uvijek ne žele govoriti. Također, u prvih devet mjeseci ove godine, u odnosu na isto razdoblje lani, bilježe povećanje prihoda za 5%, a očekuju da bi ukupni prihodi koji su lani iznosili 2,56 milijuna kuna, ove godine očekuju oko 2,7 milijuna kuna. Kada je u pitanju izrada unikatnih motocikala, do sada su proizveli četiri modela, a za 2011. već imaju četiri narudžbe. “U inozemstvu je custom scena izuzetno jaka, no za Hrvatsku je ovo velika brojka, a klijenata je sve više. Ljudi su danas uniformirani. Mislim da je došao trenutak kada se žele izdvojiti iz mase i priuštiti sebi nešto novo i drugačije”, kaže Tomić.

Borba s birokracijom
Iako danas u Hrvatskoj nema ljubitelja Harley Davidsona koji nije čuo za Tomić Custom Bike, pokretanje poslovanja nije bilo nimalo jednostavno. Borba s birokracijom trajala je više od godinu dana.“Administracija nas je užasno kočila. Najveći problem bio je od Ministarstva pomorstva, prometa i veza dobiti potvrdu da smo proizvođači. Imali smo jasnu viziju što želimo raditi, ali nitko nas nije mogao shvatiti. Jednostavno nisu razumjeli zašto bi uopće itko radio motore. To im je bila velika nepoznanica”, priča Tomić, dodajući kako im država ni danas ne olakšava posao. “Naši motori su 60% hrvatski proizvodi. Sami radimo sve što možemo, no neke dijelove prisiljeni smo naručivati iz inozemstva. Bez obzira što proizvodimo unikatne, hrvatske motore, plaćamo visoke trošarine, umjesto da nam se olakša situacija kako bi smanjili cijene te samim time prodali što više proizvoda i bili konkurentni na tržištu”, pojašnjava Tomić. Kao jedan od većih problema u proizvodnji motocikala u Hrvatskoj navodi nemogućnost kreditiranja od strane banaka. “Banke nas ne mogu pratiti iz jednostavnog razloga što naši motori ne postoje. Da biste podigli kredit u banci, morate imati definiran proizvod. Naši motori imaju isključivo broj šasije, a nemaju unaprijed zadan oblik ili, primjerice, boju jer je riječ o unikatima”, govori Tomić. Dodaje kako su od države par puta tražili subvencije, no nisu dobili niti povratnu informaciju. Također, trebalo je proći dosta vremena da klijenti prepoznaju kvalitetu rada. “U početku su nas svi ignorirali i odbijali, ali nismo odustali. Uporno smo radili i trud se isplatio”, priča Tomić. Većinu godišnje zarade, naglašava, danas ulaže u brojne edukacije, koje on i partner pohađaju u inozemstvu. Plan im je izraditi i prvu hrvatsku seriju motora, čija bi cijena po primjerku iznosila 150 tisuća kuna. “Možda se čini mnogo, ali, s obzirom na proizvod, riječ je o prihvatljivom iznosu”, smatra Tomić.

Menadžeri vole motore
Slijedeće godine prvi će se put predstaviti na Custom Chrome Dealer Show u njemačkom Mainzu. “To je susret svih relevantnih svjetskih dealera motora, na kojem stručnjaci ocjenjuju kvalitetu motora”, navodi Tomić. Kako bi hrvatske motocikle mogli izvoziti na inozemna tržišta, u Tomiću su nedavno pokrenuli postupak dobivanja ISO standarda, koji garantira kvalitetu proizvoda i usluga. “Imamo mnogo upita iz inozemstva, najviše iz Austrije, a ISO certifikatom konačno ćemo moći nastupiti na tržištu EU”, kaže Tomić. Većinu klijenata Tomić Custom bikea, kako naglašava, čine ljudi veće platežne moći, poput menadžera, liječnika i odvjetnika. “Riječ je uglavnom o uspješnim poslovnim ljudima, istinskim ljubiteljima motora. Nakon radnog dana, vole sjesti na motor, biti slobodni i zaboraviti na posao”, kaže Tomić. Klijenti ga, kako ističe, najviše cijene zbog kreativnih ideja i pedantnosti u radu. “Naš pristup poslu je drugačiji. S klijentima se prvo nekoliko dana družimo i kroz to razdoblje temeljito razradimo ideju, kako bi čovjek zaista dobio ono o čemu sanja”, kaže Tomić. U Hrvatskoj je registrirano 450 Harley Davidson motora, a čak 270 njihovih vlasnika koristilo je Tomićeve usluge. Od prerađivača motocikala u EU, ova se tvrtka razlikuje povoljnijim cijenama. Naime, rad po satu u Tomićevoj radionici klijent će platiti 25 eura, dok bi u Austriji za istu uslugu morao izdvojiti stotinjak eura. “Servis u inozemstvu košta najmanje 350 eura, dok je kod nas nešto više od 100 eura. Za slaganje unikatnog motora, potrebno nam je najmanje dva mjeseca rada. U tom slučaju tražimo dvije tisuće eura, dok vani takva usluga košta najmanje 6 tisuća eura “, govori Tomić, pojašnjavajući kako s drugačijim cijenama na hrvatskom tržištu ne bi mogli opstati. Iz tog razloga, naglašava, sve je više klijenata koji su spremni potegnuti do Zagreba. Osim Austrijanaca, najviše ljubitelja motora dolazi im iz Njemačke i Turske.

Želje klijenata

Harley naučio glagoljicu
“Na motorima radimo tehničke i vizualne izmjene. Pojačavamo snagu, olakšavamo motor skidajući s njega sve što je nepotrebno, kako bi se poboljšale performanse, ukrašavamo ih. Od neobičnih zahtjeva izdvojio bih natpis Harley Davidson na glagoljici, kao i nedavno završen motor Sheriff čiji je ispušni sustav izrađen u obliku sačmarice”, govori vlasnik Tomić Custom Bikea.

Autor: Ana Lučin
07. prosinac 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close