Frustrirani činjenicom da standardne brošure Gospodarske komore ne uspijevaju privući svježi kapital u ovaj grad u središnjem dijelu Indije, skupina od preko 150 poslovnih ljudi odlučila je kupiti jednako toliko Mercedesa, čime su u jednom danu u listopadu potrošili gotovo 15 milijuna dolara.
Tim se potezom htjelo potaknuti ulaganje u Aurangabad, jedan od manje poznatih, ali uspješnih urbanih centara koji rastu u najrazvijenijim indijskim državama. “U Aurangabadu i okolici postoje tvrtke vrijedne tisuće krora”, što u protuvrijednosti rupija iznosi oko 225 milijuna dolara, kaže Sachin Nagouri (40), lokalni mogul trgovine nekretninama koji je osmislio tu ideju. “No, Aurangabad nije poznat čak ni u ovoj državi. Ima tu još mnogo novca. Samo ga moramo pokazati.” Ekonomisti već dugo hvale gradove u usponu kao što su Pune i Ahmadabad, navodeći da se radi o inkubatorima rastuće indijske srednje klase. Međutim, danas čak i manji gradovi u naprednim indijskim državama počinju cvjetati. Coimbatore, grad od otprilike milijun stanovnika u državi Tamil Nadu, proširio je poslovanje od proizvodnje tekstila na razvoj softvera i proizvodnju dijelova za automobile. U Aurangabadu živi 1,2 milijuna stanovnika, a centar je tvornica dijelova za automobile, proizvodnih pogona i poljoprivrede, a već odavno privlači tvrtke koje prodaju kućanske aparate, mobitele i štedljive automobile. Kako se grad sve više bogati, a kulturni su se običaji koji su razmetljivost nekoć smatrali nedopuštenom počeli mijenjati, Aurangabad je počeo privlačiti tvrtke koje se bave luksuznom robom kako bi zadovoljili novu generaciju imućnih potrošača. “Priča o Aurangabadu priča je o Indiji”, kaže Debashish Mitra, voditelj odjela prodaje i marketinga tvrtke MercedesBenz u Indiji. “Mnogo je gradova kao što je Aurangabad u kojima žive bogati Indijci koji dosad nisu uživali u luksuzu, nego su radije štedjeli. Međutim, to se mijenja ? ljudi žele trošiti i smatraju da zaslužuju luksuz.” Nagouri svakako spada među njih. Obogatio se kupujući i razvijajući zemljišta uz polugu. Živi u golemoj modernoj kući i ima četiri automobila, a posljednji koji je kupio sjajni je bijeli Mercedes.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu