Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

AD Plastik 18. kompanija Službenog tržišta ZSE

Autor: Tin Bašić
30. rujan 2010. u 22:00
Podijeli članak —

AD Plastik dominantno izvozna kompanija, ima nisku zaduženost, a u poslovanju se očekuje konstantni rast

Dionicom AD Plastika od danas se trguje na najvišoj aktivnoj kotaciji Zagrebačke burze – Službenom tržištu. To je 19. dionica i 18. kompanija čije dionice kotiraju na tom tržištu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Riječ je o kompaniji koja je dominantno izvoznik i koja je svjesna da je transparentnost najvažnija za dobivanje novih ulagača”, izjavila je predsjednica Uprave ZSE Ivana Gažić prilikom potpisivanja ugovora o uvrštenju. Ulazak u višu kotaciju burze smatra se pozitivnim pomakom u poslovanju neke kompanije. Na tržištu kapitala za tom dionicom obično poraste potražnja jer mali ulagači očekuju pojačani interes velikih investitora. Dionica AD Plastika je tako u četvrtak, posljednji trgovinski dan na Redovitom tržištu, bila obavijena optimizmom. Iako je na početku trgovanja bilježila pad, do kraja dana situacija se preokrenula. Trgovanje je zaključila na 97,9 kuna, što je 3,05 posto više nego dan prije. Indeks CROBEX je u četvrtak pao 0,4 posto, na 1915,58 bodova. AD Plastik je kao kompanija formiran 1992. godine, no još od 1973. proizvodili su se autodijelovi za Jugoplastiku. Danas AD Plastik posluje kao grupacija sa sedam lokacija u četiri zemlje. Promatrajući financijsku strukturu, taj proizvođač plastičnih dijelova za automobile ima gotovo 420 milijuna temeljnoga kapitala. U posljednjih pet godina prihodi grupe konstantno rastu i prošle su godine iznosili 1,2 milijarde kuna. Polovica od toga su prihodi samog AD Plastika. Tvrtka uglavnom posluje s dobiti, a jedina iznimka je bila 2008. godina. Te godine, kad je automobilska industrija krahirala, imali su gubitak od 43 milijuna kuna. No prošla je godina donijela oporavak i dobit. Prema projekcijama, ova bi godina trebala završiti s neto dobiti od 30 milijuna kuna, što je dvostruko više od prije planiranoga. Bilanca AD Plastika pokazuje i smanjenje kreditne zaduženosti u posljednjih nekoliko godina. Tako je ukupna zaduženost prije četiri godine bila 372 milijuna kuna, dok projekcije za ovu godinu govore o dugu od 225 milijuna. Prema procjenama poslovanja u iduće četiri godine, AD Plastik planira godišnje ostvarivati šestpostotni rast prodaje. To bi trebalo rezultirati dvostruko većom dobiti do kraja 2014., odnosno zaradom od 64 milijuna kuna.

Dionicom AD Plastika od danas se trguje na najvišoj aktivnoj kotaciji Zagrebačke burze – Službenom tržištu. To je 19. dionica i 18. kompanija čije dionice kotiraju na tom tržištu.

“Riječ je o kompaniji koja je dominantno izvoznik i koja je svjesna da je transparentnost najvažnija za dobivanje novih ulagača”, izjavila je predsjednica Uprave ZSE Ivana Gažić prilikom potpisivanja ugovora o uvrštenju. Ulazak u višu kotaciju burze smatra se pozitivnim pomakom u poslovanju neke kompanije. Na tržištu kapitala za tom dionicom obično poraste potražnja jer mali ulagači očekuju pojačani interes velikih investitora. Dionica AD Plastika je tako u četvrtak, posljednji trgovinski dan na Redovitom tržištu, bila obavijena optimizmom. Iako je na početku trgovanja bilježila pad, do kraja dana situacija se preokrenula. Trgovanje je zaključila na 97,9 kuna, što je 3,05 posto više nego dan prije. Indeks CROBEX je u četvrtak pao 0,4 posto, na 1915,58 bodova. AD Plastik je kao kompanija formiran 1992. godine, no još od 1973. proizvodili su se autodijelovi za Jugoplastiku. Danas AD Plastik posluje kao grupacija sa sedam lokacija u četiri zemlje. Promatrajući financijsku strukturu, taj proizvođač plastičnih dijelova za automobile ima gotovo 420 milijuna temeljnoga kapitala. U posljednjih pet godina prihodi grupe konstantno rastu i prošle su godine iznosili 1,2 milijarde kuna. Polovica od toga su prihodi samog AD Plastika. Tvrtka uglavnom posluje s dobiti, a jedina iznimka je bila 2008. godina. Te godine, kad je automobilska industrija krahirala, imali su gubitak od 43 milijuna kuna. No prošla je godina donijela oporavak i dobit. Prema projekcijama, ova bi godina trebala završiti s neto dobiti od 30 milijuna kuna, što je dvostruko više od prije planiranoga. Bilanca AD Plastika pokazuje i smanjenje kreditne zaduženosti u posljednjih nekoliko godina. Tako je ukupna zaduženost prije četiri godine bila 372 milijuna kuna, dok projekcije za ovu godinu govore o dugu od 225 milijuna. Prema procjenama poslovanja u iduće četiri godine, AD Plastik planira godišnje ostvarivati šestpostotni rast prodaje. To bi trebalo rezultirati dvostruko većom dobiti do kraja 2014., odnosno zaradom od 64 milijuna kuna.

Dioničari

Dividenda će iznositi do 60 posto dobiti
Najveći vlasnik AD PLastika je kompanija GAO Rusija koja drži 30 posto dionica, dok slovenski Prevent Global drži 25,8 posto. Menadžment i zaposlenici imaju 15 posto dionica, a mali dioničari i banke drže nešto više od 26 posto. Uprava je najavila kako će u srednjem roku isplaćivati dividendu od 40 do 60 posto dobiti.

Autor: Tin Bašić
30. rujan 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close