Početkom godine napisao sam kolumnu iz Zimbabvea u kojoj sam opisao život pet siročića koji zajedno, napušteni od svih, preživljavaju u maloj kolibi. Najstariji od njih, mršavi i pothranjeni sedamnaestogodišnjak Abel, ustajao se svako jutro u 4 sata i bosonog tri sata pješačio do škole.
Noću bi se vraćao ulozi zamjenskog oca: poticao bi mla˝e da pišu zadaću uz svjetlost svijeća, njegovao ih kad bi bili bolesni i kudio kad bi bili zločesti. Kad sam pitao Abela o čemu sanja, rekao je “o biciklu”, kako bi skratio šestosatno pješačenje do škole i natrag, što bi mu olakšalo brigu o mla˝oj siročadi. Sredinom rujna Abelu se ispunila želja. Organizacija za humanitarnu pomoć World Bicycle Relief, sa sjedištem u Chicagu, podijelila je 200 bicikala učenicima iz Abelova kraja, a jedan je bicikl pripao Abelu. Ova je inicijativa pilot projekt. Ako uspije i ako se skupi dovoljno novca, deseci tisuća djece u Zimbabveu mogli bi dobiti bicikle kako bi lakše poha˝ali školu. “Sretan sam”, sramežljivo mi je rekao Abel glasom koji je odisao srećom kad smo telefonski razgovarali nakon što je dobio bicikl.Projekt s biciklima ideja je Fredericka Daya, poslovnog čovjeka iz Chicaga, koji je pročitao članak o Abelu te odlučio njega i kolege iz razreda uključiti u opsežni program podjele bicikala koji će olakšati obrazovanje u Zimbabveu. Day je viši izvršni direktor korporacije SRAM, najvećeg proizvođača dijelova za bicikle u Sjedinjenim Američkim Državama. Organizaciju World Bicycle Relief pokrenuo je 2005. godine u nadi da će bicikli poslužiti kao jeftino prijevozno sredstvo za učenike i zdravstvene djelatnike u siromašnim zemljama.Najprije je bilo planirano da se bicikli dopreme iz SAD-a, no nakon posjeta Zimbabveu postalo je jasno da će se raspasti. “Kad smo stigli onamo, bilo je očito da niti jedan bicikl proizveden u SAD-u ne bi preživio u toj okolini”, rekao je Day. Nakon savjetovanja s lokalnim stanovništvom i potrage za rezervnim dijelovima u okolnim područjima, Dayev inženjerski tim dizajnirao je bicikl od 25 kilograma i s jednom brzinom koji gotovo ne treba održavati. Poznat je problem humanitarnih grupa da uvode novu tehnologiju koja često nije održiva ? zemlje u razvoju pune su skupih bunara koji ne rade zato što su se crpke pokvarile, a nitko ih ne zna popraviti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu