Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Unatoč padu 2009. M San grupa očekuje oporavak

Autor: Bernard Ivezić
07. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Najveća informatička kompanija u Hrvatskoj lani imala pad prihoda sa 2,01 na 1,63 milijarde kuna

Iako je najveća IT kompanija u Hrvatskoj M San grupa lani prvi put zabilježila pad prihoda, predsjednik Uprave Miroslav Huzjak u godišnjem izvješću ističe da u 2010. očekuju promjenu trenda, odnosno rast.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Usredotočenost na partnere i njihove potrebe ostaje naš imperativ u 2010. gdje se očekuje rast, kako u ukupnom prometu, tako i u tržišnom udjelu u distribuciji IT proizvoda i potrošačke elektronike u Hrvatskoj i regiji”, navodi Huzjak. M San grupa je u 2009. zabilježila pad prihoda, i to sa 2,01 na 1,63 milijarde kuna. Time se kompanija vratila na rezultate iz 2006. godine. Pala je i dobit kompanije sa 29,9 na 19,8 milijuna kuna. Huzjak ističe da je prošla godina bila loša za cijelo tržište, kako u Hrvatskoj, tako i regiji, ali da je M San imao bolji rezultat od prosjeka tržišta. “Uzevši u obzir pad tržišta te relativne udjele, kompanija je povećala svoj tržišni udio i ojačala poziciju”, kaže Huzjak. U M San grupi navode da dok je hrvatsko IT tržište palo za 24 posto, kompanija je u tom segmentu imala pad od 7,4 posto. U prodaji potrošačke elektronike ukupno je tržište palo za 30 posto, dok je M San zabilježio pad od 9,4 posto. Nelikvidnost i zaustavljanje projekata najviše se osjetilo u regiji. Tržišta na kojima posluje M San smanjila su se za 35 posto, a kompanija je imala pad prihoda u tom segmentu od 19,2 posto. Lani su pad zabilježile i druge velike informatičke kompanije u Hrvatskoj. Siemensu je prihod sa 1,13 milijardi kuna pao na 917,9 milijuna kuna, dok mu je dobit trostruko manja 43,9 milijuna kuna. Ericsson Nikola Tesla je sa 1,8 milijardi kuna prihoda od prodaje lani pao na 1,4 milijarde kuna, dok mu je dobit prepolovljena na 128,4 milijuna kuna. Miroslav Huzjak kaže da će makroekonomsko okruženje u 2010. biti još izazovnije posebno zbog povećanog rizika poslovanja i daljnjeg problema likvidnosti na tržištu. “Protekla godina u Hrvatskoj i regiji obilježena je globalnom financijskom i ekonomskom krizom koja je ponajprije pogodila trgovački sektor, posebice distribuciju IT proizvoda i usluga te potrošačke elektronike pa smo fokus stavili na poboljšanje vlastite efikasnosti”, zaključuje.

Iako je najveća IT kompanija u Hrvatskoj M San grupa lani prvi put zabilježila pad prihoda, predsjednik Uprave Miroslav Huzjak u godišnjem izvješću ističe da u 2010. očekuju promjenu trenda, odnosno rast.

“Usredotočenost na partnere i njihove potrebe ostaje naš imperativ u 2010. gdje se očekuje rast, kako u ukupnom prometu, tako i u tržišnom udjelu u distribuciji IT proizvoda i potrošačke elektronike u Hrvatskoj i regiji”, navodi Huzjak. M San grupa je u 2009. zabilježila pad prihoda, i to sa 2,01 na 1,63 milijarde kuna. Time se kompanija vratila na rezultate iz 2006. godine. Pala je i dobit kompanije sa 29,9 na 19,8 milijuna kuna. Huzjak ističe da je prošla godina bila loša za cijelo tržište, kako u Hrvatskoj, tako i regiji, ali da je M San imao bolji rezultat od prosjeka tržišta. “Uzevši u obzir pad tržišta te relativne udjele, kompanija je povećala svoj tržišni udio i ojačala poziciju”, kaže Huzjak. U M San grupi navode da dok je hrvatsko IT tržište palo za 24 posto, kompanija je u tom segmentu imala pad od 7,4 posto. U prodaji potrošačke elektronike ukupno je tržište palo za 30 posto, dok je M San zabilježio pad od 9,4 posto. Nelikvidnost i zaustavljanje projekata najviše se osjetilo u regiji. Tržišta na kojima posluje M San smanjila su se za 35 posto, a kompanija je imala pad prihoda u tom segmentu od 19,2 posto. Lani su pad zabilježile i druge velike informatičke kompanije u Hrvatskoj. Siemensu je prihod sa 1,13 milijardi kuna pao na 917,9 milijuna kuna, dok mu je dobit trostruko manja 43,9 milijuna kuna. Ericsson Nikola Tesla je sa 1,8 milijardi kuna prihoda od prodaje lani pao na 1,4 milijarde kuna, dok mu je dobit prepolovljena na 128,4 milijuna kuna. Miroslav Huzjak kaže da će makroekonomsko okruženje u 2010. biti još izazovnije posebno zbog povećanog rizika poslovanja i daljnjeg problema likvidnosti na tržištu. “Protekla godina u Hrvatskoj i regiji obilježena je globalnom financijskom i ekonomskom krizom koja je ponajprije pogodila trgovački sektor, posebice distribuciju IT proizvoda i usluga te potrošačke elektronike pa smo fokus stavili na poboljšanje vlastite efikasnosti”, zaključuje.

Autor: Bernard Ivezić
07. travanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close