Slavni odavna sudjeluju u oglašavačkim kampanjama i u prikupljanju sredstava za borbu protiv gladi i siromaštva, no u posljednjih desetak godina mnogo ih se uključilo u promociju proizvoda farmaceutske industrije. Površinski gledano, “celebrity” se angažira na širenju javne svijesti o nekoj bolesti, pri čemu prigodno spominje lijek ili pomagalo koji najbolje pomažu kod dotične bolesti. Naravno, zauzvrat prima honorar od kompanije koja proizvodi lijek, samo što to nije uvijek očito.
Otkad se proširla ta praksa, organizacije koje kontroliraju rad farmaceutske industrije upozoravaju na dvojbenu etičnost suradnje slavnih s proizvođačima lijekova. Kompanije tvrde da nema ničega spornog u angažiranju slavnih osoba. Sudjelovanje u promotivnim priredbama je dobrovoljno, a posjetitelje se ni s čim ne prisiljava da uzmu određeni lijek ili si daju ugraditi određeno pomagalo. Slavni zapravo obavještavaju o raširenosti i opasnosti od pojedinih bolesti, uklanjanju predrasude i stigme koje prate bolesti i ukazivanju na dostupne terapije. Kad običan svijet vidi da izvjestan “celebrity” pati od depresije, erektilne disfunkcije ili sindroma iritabilnog crijeva, i sam zaključi da to nije sramota te da i za njega postoji nada. Kao posljedica, više će ljudi ići na preglede i pristati na liječenje umjesto da zatvara oči pred vlastitim tegobama. Međutim, organizacije koje nadziru aktivnosti farmaceutskih tvrtki smatraju da je angažiranje slavnih prljav trik kojim se iskorištava rupa u zakonu. Zdravstvene vlasti u većini zemalja, kao i u Hrvatskoj, strogo reguliraju način i opseg oglašavanja lijekova na recept. Primjerice, nije dopušteno zakupiti oglasni prostor i otvoreno reklamirati sredstvo kao Viagru. No ako se oglašavanje prebaci u usta slavne osobe, ona smije tijekom televizijskog nastupa nesmetano govoriti o svojim iskustvima s bolešću i terapijama koje su joj pomogle. Smije čak i spomenuti ime kompanije koja proizvodi dotično sredstvo. Takva promidžbena aktivnost spada u nedužno svjedočanstvo građana, jednako legalno kao i da je riječ o uličnoj anketi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu