Siniša Domislavić i Nenad Raca desetak su se godina penjali po korporativnim stepenicama Vipneta i Metroneta. Domislavić je u Vipnetovu IT odjelu vodio provedbu projekata, a Raca je vodio grupu za razvoj rješenja za mobilno poslovanje. Od ova dva uspješna srednja menadžera očekivalo se da će karijere nastaviti graditi unutar raznih kolektiva i u konačnici je okruniti foteljom u nekoj upravi ili nadzornom odboru. No prije dvije godine izabrali su oprečan put i osnovali vlastitu tvrtku Aduro ideju, u kojoj dijele direktorsku fotelju.
“Dugo smo u telekomunikacijskoj industriji i znamo kakav je puls industrije te što je operaterima uistinu potrebno. Pri tome smo kao tim dobro izbalansirani jer Nenad zna što traži marketing, a ja kako se to može tehnički riješiti”, kaže direktor Adura Siniša Domislavić. Njihov je potez danas aktualniji nego prije. Dok se srednjem menadžmentu umjesto promaknuća ili ponuda za prelazak češće nude otkazi, alternativni putevi, poput onog koji su odabrali Domislavić i Raca, sve su atraktivniji. Prema procjenama agencije Antal International svaka peta tvrtka u Hrvatskoj do Božića planira otpuštati menadžere i drugi rukovodeći kadar. Taj val otkaza dvostruko je snažniji od svih prethodnih u ovoj godini, a najizloženi su upravo srednji menadžeri. Mala tvrtka Aduro ideja u posljednje dvije godine nije narasla na razinu korporacija u kojima su prethodno radili. Međutim, po brzini rasta, širenja i privlačenja novih klijenata danas stoji bolje nego velike korporacije. Direktor Adura Nenad Raca tvrdi da im u ovoj godini prihod raste 30 posto, posao im se proširio u BiH, Litvu i Estoniju, a smiješi im se posao u Švedskoj. Kaže da im je sada još samo želja dokopati se poslova u Rusiji, najpropulzivnijem telekomunikacijskom tržištu u Europi. Kako samo ime ukazuje, Aduro ideja svoj uspjeh temelji svježim idejama, odnosno na inovativnim rješenjima za telekomunikacijsku industriju. Tvrtka je u posljednje dvije godine proizvela desetak softverskih rješenja za razne nove probleme s kojima se suočavaju operateri, posebno oni mobilni. “Sada razvijamo sustav za promociju preko mobilne mreže koji prati ponašanje korisnika i sukladno tome prilagođava im ponudu”, kaže Raca. Najveći Adurov klijent je švedski mobilni operater Tele2. Raca kaže da su najvećem europskom alternativnom operateru ponudili upravo ono što taj operater i sam nudi, povoljniju ponudu. “Najveći posao bila je selidba sustava za naplatu u Hrvatsku. Napravili smo i softver za prodajna mjesta, a nakon toga i sustav za prijenos broja te za promjenu tarife”, kaže Raca. Dobre referencije u Hrvatskoj Aduru su otvorile put do Tele2 u Litvi i Estoniji te Eronetu u BiH. U Litvi su napravili sustav za “prepaid” tarife. “Taj smo posao oteli Siemensu jer smo bili fleksibilniji. Mogli smo ponuditi brzinu, cijenu i lakše se prilagoditi zahtjevima operatera”, navodi Domislavić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu