U prvih pet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je ostvareno 1,8 milijuna turističkih dolazaka, odnosno devet posto manje nego lani u istom razdoblju, te osam posto manje noćenja, od čega je 11 posto domaćih te osam posto manje stranih dolazaka nego lani, neslužbeni su podaci koje je u utorak priopćio ministar turizma Damir Bajs. Ministar ipak napominje da je Hrvatska po turističkom padu daleko bolja od svoje konkurencije.
Dostupnost informacija
“Na pad smo računali i smatram da je u skladu s očekivanjima iako ćemo usporedive podatke imati tek početkom srpnja jer većina proljetnih vjerskih blagdana pada svake godine u različito vrijeme. Međutim, cilj nam je bio biti bolji od konkurencije i to smo postigli, a kako se ovi podaci odnose na tek deset posto sezone, hrvatski turizam još je u poziciji ostvariti dobre rezultate”, kazao je Bajs na konferenciji za novinare, na kojoj je Hrvatska turistička zajednica predstavila novu promotivnu kampanju “Postani ambasador hrvatskog turizma”. Akcija koja se gotovo u cijelosti odvija na internetu, poglavito Facebooku, stajala je 2,3 milijuna kuna, a osmislila ju je tvrtka McCann Erickson. Navedena akcija prema riječima autora ujedno je i najveća online kampanja u Hrvatskoj. Osim što je najjeftiniji medij za oglašavanje, internet omogućuje najbrže širenje poruke, a 70 posto ljudi zainteresiranih za putovanje traži informaciju upravo na internetu. Internet je u prošloj turističkoj sezoni bio glavni izvor informacija o gradu Zagrebu jer je čak 64 posto gostiju koji su odsjeli u hostelu i 41 posto hotelskih gostiju informacije prikupljalo preko interneta, pokazalo je najnovije istraživanje Instituta za turizam o stavovima i potrošnji turista i posjetitelja Zagreba “Tomas Zagreb 2008”, koje će biti predstavljeno na današnjoj sjednici Vijeća hotelijera Komore Zagreb. Novo izdanje “Tomasa” pokazalo je da su hotelski gosti tijekom boravka u Zagrebu trošili 144 eura po osobi, s tim da je najveći dio potrošnje bio smještaj, a za hranu izvan smještaja te na šoping utrošili bi dnevno ukupno 38 eura. Domaći gosti su najzastupljeniji među turistima koji odsjedaju u zagrebačkim hotelima (23 posto), no njihov udio se smanjuje s porastom kategorije hotela, pa ih je u hotelima najviše kategorije tek deset posto. Među inozemnim gostima najbrojniji su Amerikanci i Nijemci, a u hostelima Britanci. U desetogodišnjem razdoblju najviše je porastao broj gostiju iz Japana te Srbije. Većina gostiju (87 posto) zagrebačkih hotela ima više ili visoko obrazovanje, s tim da dvije trećine hotelskih gostiju ima mjesečna primanja kućanstava iznad 2000 eura, a gotovo četvrtini primanja su iznad 3500 eura mjesečno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu