Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Prvi Technomarket u Rijeci

Autor: Bernard Ivezić
17. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Bugarski K&K Electronics prošle je godine u više od sto trgovina u regiji ostvario prihod veći od milijarde eura

Najveći konkurent njemačkog MediaMarkta u srednjoj i istočnoj Europi, bugarska kompanija K&K Electronics, ušla je na hrvatsko tržište. Kako doznaje Poslovni dnevnik, K&K planira pokrenuti u Hrvatskoj pokrenuti vlastiti maloprodajni lanac pod brendom Technomarket.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Vlastiti centri
Bugari su u prvoj fazi okupili 10 zaposlenika, preoteli direktora Europatradea Marija Ivančića, unajmili skladište od 2000 četvornih metara u neposrednoj blizini Zagreba, te nabavili prostore od po nekoliko tisuća kvadratnih metara za prva dva Technomarketa u Rijeci i Slavonskom brodu. Uz to, u K&K Electronicsu pripremaju se u Zagrebu otvoriti do tri velike Technomarket trgovine. “K&K Electronics je u sklopu svojih strateških planova otvorio predstavništvo u Hrvatskoj. Želimo ovdje razviti vlastitu maloprodaju, a cilj nam je da naš Technomarket postane vodeći trgovac potrošačkom elektronikom u Hrvatskoj”, potvrdio je Ivančić. On dodaje da se dosad sve odvija prema planu te da će prvu trgovinu otvoriti u Rijeci odakle će se širiti na ostatak Hrvatske. Po trgovini planiraju ulagati do nekoliko milijuna eura te zaposliti po 50 zaposlenika. Drugim riječima, inicijalna investicija, po prvim procjenama, bit će oko 10 milijuna eura. O ukupnoj pak vrijednosti ulaganja Ivančić zasad ne želi govoriti. “Technomarket je na sva tržišta dosad ulazio u dvije faze. U prvoj je pokrenuo tri veće trgovine da bi potom gradio i vlastite trgovačke centre. Okvirno, realizacija je planirana u iduće dvije do tri godine. No, zbog opće gospodarske situacije i kretanja na tržištu vrlo je nezahvalno govoriti o visini ukupne investicije kao i konačnim rokovima za njenu realizaciju”, ističe Ivančić. Bugarska kompanija K&K Electronics, koja je lani uprihodila više od milijardu eura, ima više od sto velikih trgovina u Bugarskoj, Rumunjskoj, Albaniji, Makedoniji, Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Slovačkoj. U Bugarskoj dijelom surađuju s Kauflandom, a glavni joj je regionalni konkurent njemački MediaMarkt. U Hrvatskoj pak Technomarket ima tri veća konkurenta HG Spot, Vemil i Renomprom. “S konkurencijom se nećemo natjecati samo cijenama, već i kvalitetom usluge. Technomarket je poznat da ima široku ponudu svih brendova i da ne preferiramo niti jedan brend”, kaže Ivančić.

Najveći konkurent njemačkog MediaMarkta u srednjoj i istočnoj Europi, bugarska kompanija K&K Electronics, ušla je na hrvatsko tržište. Kako doznaje Poslovni dnevnik, K&K planira pokrenuti u Hrvatskoj pokrenuti vlastiti maloprodajni lanac pod brendom Technomarket.

Vlastiti centri
Bugari su u prvoj fazi okupili 10 zaposlenika, preoteli direktora Europatradea Marija Ivančića, unajmili skladište od 2000 četvornih metara u neposrednoj blizini Zagreba, te nabavili prostore od po nekoliko tisuća kvadratnih metara za prva dva Technomarketa u Rijeci i Slavonskom brodu. Uz to, u K&K Electronicsu pripremaju se u Zagrebu otvoriti do tri velike Technomarket trgovine. “K&K Electronics je u sklopu svojih strateških planova otvorio predstavništvo u Hrvatskoj. Želimo ovdje razviti vlastitu maloprodaju, a cilj nam je da naš Technomarket postane vodeći trgovac potrošačkom elektronikom u Hrvatskoj”, potvrdio je Ivančić. On dodaje da se dosad sve odvija prema planu te da će prvu trgovinu otvoriti u Rijeci odakle će se širiti na ostatak Hrvatske. Po trgovini planiraju ulagati do nekoliko milijuna eura te zaposliti po 50 zaposlenika. Drugim riječima, inicijalna investicija, po prvim procjenama, bit će oko 10 milijuna eura. O ukupnoj pak vrijednosti ulaganja Ivančić zasad ne želi govoriti. “Technomarket je na sva tržišta dosad ulazio u dvije faze. U prvoj je pokrenuo tri veće trgovine da bi potom gradio i vlastite trgovačke centre. Okvirno, realizacija je planirana u iduće dvije do tri godine. No, zbog opće gospodarske situacije i kretanja na tržištu vrlo je nezahvalno govoriti o visini ukupne investicije kao i konačnim rokovima za njenu realizaciju”, ističe Ivančić. Bugarska kompanija K&K Electronics, koja je lani uprihodila više od milijardu eura, ima više od sto velikih trgovina u Bugarskoj, Rumunjskoj, Albaniji, Makedoniji, Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Slovačkoj. U Bugarskoj dijelom surađuju s Kauflandom, a glavni joj je regionalni konkurent njemački MediaMarkt. U Hrvatskoj pak Technomarket ima tri veća konkurenta HG Spot, Vemil i Renomprom. “S konkurencijom se nećemo natjecati samo cijenama, već i kvalitetom usluge. Technomarket je poznat da ima široku ponudu svih brendova i da ne preferiramo niti jedan brend”, kaže Ivančić.

Neuspješan pokušaj
K&K je lani pokušao ući na hrvatsko tržište preko Europatradea. No, vlasnik tvrtke Marijan Šarić tada nam je potvrdio da se oko toga ipak nisu uspjeli dogovoriti. Mario Ivančić, bivši direktor Europatrade, a sadašnji direktor K&K-a za Hrvatsku, tvrdi da nije neobično što se šire upravo sada.“U vrijeme krize nije mudro stavljati naglasak na povrat investicije već na tržišnu ekspanziju kako bi kad kriza završi imali bolju poziciju za natjecanje s konkurencijom”, zaključuje Ivančić.

Konkurencija

HG Spotu prodaja pala za 37 posto
Najvećem lancu potrošačke elektronike u Hrvatskoj, HG Spotu, u prvom tromjesečju 2009. prihod je pao za 37,1 posto na 53,1 milijun kuna. Ključan problem je pad prihoda u segmentu veleprodaje za 50 posto koji kompanija nije uspjela nadoknaditi blagim rastom prihoda od maloprodaje i rezanjem troškova za 31,9 posto. Rezultat je gubitak od 4,8 milijuna kuna.

Autor: Bernard Ivezić
17. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close