Mogu li vodeće svjetske glazbene kompanije ostvariti zaradu dijeleći besplatno pjesme u Kini, gdje caruje piratstvo?
One se čvrsto nadaju da mogu. Prošlog ponedjeljka su najveće svjetske diskografske kuće, među njima EMI, Warner Music Group i Vivendijev Universal Music, objavile da će u toj zemlji tražiti zaradu surađujući s Googleom i nudeći besplatno downloadanje muzike svima unutar Kine. Google, koji nema namjeru ponuditi tu uslugu u drugim mjestima, nada se izgraditi promet i pridobiti nove oglašivače time što će kinezima dozvoliti da na njegovoj stranici downloadaju besplatnu muziku. Diskografske kuće kažu da će, umjesto da zarađuju novac od svakog downloadanja, podijeliti prihode od reklama s Googlevim partnerom u pothvatu, kineskom kompanijom pod imenom Top100.cn. Partnerstvo bi, tvrde analitičari, moglo pomoći odrediti kako će u budućnosti vrijedni sadržaji biti distribuirani u Kini, koja je već prestigla Sjedinjene Države kao najveće svjetsko internetsko tržište. Kina je do sada bila leglo on-line piratstva i besplatnog downloadanja muzike, filmova i televizijskih serija. Prema podacima Međunarodne federacije fonografskih industrija, koja predstavlja globalne proizvođače zvučnih zapisa, 99 posto muzike koju se downloada u Kini krši autorska prava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu