Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Na terenu odmor – u ‘19-oj rupi’ sklopljen posao

Autor: Željka Mandić
18. travanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

U Hrvatskoj raste popularnost golfa koji je nezaobilazan dio imidža poslovnih, imućnih i uglednih ljudi. Poznati golferi su Luka Rajić, Željko Čović, Dragan Primorac, Ivan Jakovčić, Dražen Ladić, Josipa Lisac…

Muškarac četrdesetih godina, biznismen. Iz ureda često ne odlazi kući, već traži mjesto za opuštanje, igru i poslovne kontakte. I sve to na svježem zraku, daleko od gradske gužve, u zelenilu prirode. On je – golfer. Takvom životnom stilu pripada i priča zagrebačkog arhitekta Miroslava Nižića, pasioniranog igrača golfa koji je u svijetu nezaobilazni dio imidža i poslovnog okružja menadžera, a sve je prisutniji i u Hrvatskoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

I odmor i posao
“Već s prvim zatopljenjem nakon posla uzimam torbu s palicama i idem u svoj golf-klub u Zaprešić bez obzira hoću li igrati golf ili ne. Možda tek popiti piće i opustiti se. Golf je, zapravo, igra koju ne možete igrati sami, potrebno je društvo jer od rupe do rupe ima prilično hoda”, kaže arhitekt Nižić. Upravo je to možda jedan od razloga zašto je ova igra postala nezaobilazan dio života i stila mnogih poslovnih ljudi – istodobno nudi vrijeme za odmor i razgovor o poslu. Tako je i kapital, na neki način, pridonio golferskom trendu jer su tereni za golf često mjesta za sklapanje poslova u opuštenoj atmosferi. “I sâm sam dogovorio neke poslove na igralištu i upoznao nove ljude”, objašnjava Nižić, koji se u ovu igru zaljubio prije petnaestak godina kada je pri Arhitektonskom fakultetu osnovao studentski klub, a danas je član Golf-kluba “Ban Jelačić” u Zaprešiću. U Hrvatskoj iz godine u godinu raste broj golfera i to najčešće iz svijeta biznisa, ali i politike, znanosti i drugog. Vlasnik Lure Luka Rajić, predsjednik Uprave Plive Željko Čović samo su neka od poznatih imena koja rado uzimaju golfersku palicu u ruke. Precizne brojke nema jer je postupak registracije u tijeku, no podaci golf-klubova govore kako su većina registriranih golfera poslovni ljudi. Čest je slučaj i da se pojedinci željni karijere i profita, uz pomoć golferske palice, žele približiti svijetu biznisa i mogućih poslovnih kontakata. Jer, rupu po rupu, igrači u šetnji i razgovoru dolaze i do “19-e rupe”, što u golferskom žargonu označava klupsku kuću ili restoran.

Muškarac četrdesetih godina, biznismen. Iz ureda često ne odlazi kući, već traži mjesto za opuštanje, igru i poslovne kontakte. I sve to na svježem zraku, daleko od gradske gužve, u zelenilu prirode. On je – golfer. Takvom životnom stilu pripada i priča zagrebačkog arhitekta Miroslava Nižića, pasioniranog igrača golfa koji je u svijetu nezaobilazni dio imidža i poslovnog okružja menadžera, a sve je prisutniji i u Hrvatskoj.

I odmor i posao
“Već s prvim zatopljenjem nakon posla uzimam torbu s palicama i idem u svoj golf-klub u Zaprešić bez obzira hoću li igrati golf ili ne. Možda tek popiti piće i opustiti se. Golf je, zapravo, igra koju ne možete igrati sami, potrebno je društvo jer od rupe do rupe ima prilično hoda”, kaže arhitekt Nižić. Upravo je to možda jedan od razloga zašto je ova igra postala nezaobilazan dio života i stila mnogih poslovnih ljudi – istodobno nudi vrijeme za odmor i razgovor o poslu. Tako je i kapital, na neki način, pridonio golferskom trendu jer su tereni za golf često mjesta za sklapanje poslova u opuštenoj atmosferi. “I sâm sam dogovorio neke poslove na igralištu i upoznao nove ljude”, objašnjava Nižić, koji se u ovu igru zaljubio prije petnaestak godina kada je pri Arhitektonskom fakultetu osnovao studentski klub, a danas je član Golf-kluba “Ban Jelačić” u Zaprešiću. U Hrvatskoj iz godine u godinu raste broj golfera i to najčešće iz svijeta biznisa, ali i politike, znanosti i drugog. Vlasnik Lure Luka Rajić, predsjednik Uprave Plive Željko Čović samo su neka od poznatih imena koja rado uzimaju golfersku palicu u ruke. Precizne brojke nema jer je postupak registracije u tijeku, no podaci golf-klubova govore kako su većina registriranih golfera poslovni ljudi. Čest je slučaj i da se pojedinci željni karijere i profita, uz pomoć golferske palice, žele približiti svijetu biznisa i mogućih poslovnih kontakata. Jer, rupu po rupu, igrači u šetnji i razgovoru dolaze i do “19-e rupe”, što u golferskom žargonu označava klupsku kuću ili restoran.

Klubovi
Mnogi su u ovom sportu ipak još početnici pa im dobro dođu vježbališta. Najveće se vježbalište nalazi nadomak Zagreba. Sonja Jelača, voditeljica poslovanja Golf & Country Cluba Zagreb, tvrtke u čijem je vlasništvu spomenuto vježbalište i igralište u blizini sportskog aerodroma Lučko, kaže kako već imaju tristotinjak članova, uglavnom ljudi iz srednjeg menadžmenta. No na njihovu terenu golf zaigraju i oni koji nisu članovi kluba – ministar znanosti i obrazovanja Dragan Primorac, pjevačica Josipa Lisac. Do konca sljedeće godine ova tvrtka planira sagraditi natjecateljsko igralište sa 18 rupa i uz postojeću klupsku kuću i dodatne sadržaje poput wellnessa. Upisnina za Golf & Country Club Zagreb iznosi 3000 eura, no Jelača napominje kako s tom uplatom golfer koristi objekte, plaća niže cijene i ostvaruje druge pogodnosti i tako “isplati” uloženi novac. No ako bi to bila tek cijena za dobro sklopljeni posao, što je cilj ozbiljnog biznismena i golfera, cijena upisnine uistinu postaje zanemariva.

Svi top-menadžeri SAD-a – golferi
Prema Forbesovoj listi top-menadžera, svih 500 u Sjedinjenim Državama odreda strastveni su igrači golfa. U Europi je oko 3 milijuna registriranih golfera, a u Hrvatskoj ih je, prema informacijama iz golferskih klubova, sada već oko 700.

Istra postaje raj za golfere

Miris novca koji ide uz golf prepoznaju dobro u Istarskoj županiji, a župan Ivan Jakovčić poznati je i strastveni golfer kojega se može susresti na igralištu na Brijunima gdje često zaigra golf s pulskim arhitektom Željkom Burićem. Na Brijunima golf igraju i poznati iz svijeta sporta, Dražen Ladić i Goran Ivanišević. Edi Akilić iz Upravnog odjela za turizam i trgovinu Istarske županije kaže kako je gradnja terena za golf, strateški važna za podizanje kvalitete turističke ponude i proširenje turističke sezone. U Istri je tako sada, napominje Akilić, dvadesetak potencijalnih lokacija za realizaciju golferskih projekata, što uz igralište podrazumijeva i prateće objekte i smještajne kapacitete. “Riječ je o stvaranju jednog sasvim novog i vrlo konkurentnog turističkog proizvoda. S druge strane, to znači i otvaranje novih tržišta, dolazak novih, imućnih gostiju te konačno stvaranje sasvim novog imidža Istre kao turističke regije”, objašnjava Akilić. A upravo je imidž, kad je riječ o golfu, ključan jer je oko ove igre stvorena je osobita atmosfera. O tome svjedoče i kriteriji prosječnog golfera pri određivanju golferske destinacije – on želi da odredište ima dobar imidž, kvalitetne popratne sadržaje, netaknutu prirodu i naravno – ugledne i bogate članove s kojima se želi susresti i popiti piće u klupskom kafiću.

Autor: Željka Mandić
18. travanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close