Hanfa javno ‘raskrinkala’ Jadransko, o strožoj kazni šute

Autor: Božica Babić , 09. prosinac 2011. u 12:25

Jadransko osiguranje nekorektno je postupilo u šest od 12 slučajno odabranih odštetnih zahtjeva analiziranih u razdoblju od polovice veljače do 15. kolovoza ove godine, utvrdila je Hrvatska agencija za nadzor financijskog tržišta.

U tri zahtjeva Jadransko osiguranje, zaključili su u Hanfi, nije u zakonskom roku klijentima dalo utemeljen odgovor o visini štete, a u ostala tri zahtjeva nije u zakonskom roku isplatilo nesporni iznos naknade. U prozvanom društvu jučer nisu htjeli dati konkretnija pojašnjenja, čak ni odgovor hoće li pokrenuti tužbu na Upravnom sudu. U uredu šefa Hanfe Ante Samodola, kako se iščitava iz rješenja, zasad ne misle posegnuti za strožijim sankcijama, samo će javno objaviti svoju ocjenu. Na izravan upit o eventualnim drastičnijim kaznama društva i odgovornih iz Uprave u Hanfi su izbjegli odgovor.

U siječnju 2010. zbog istih postupaka, podsjetili su, javno su opomenuli i Upravu Euroherca, sestrinsku tvrtku iz koncerna Agram Dubravka Grgića. I dalje će, kada utvrde postupanje protivno zakonskim odredbama, izricat će propisane mjere zbog njihovog kršenja, poručili su tek iz Hanfe. Iako je Hanfa posegnula za najblažom od mogućih kazni, i ona može imati snažan negativan odjek. Budući da je riječ o javnom sramoćenju društva, može uslijediti pad premije radi manjeg interesa potencijalnih klijenata za ugovaranje polica kod Jadranskog osiguranja.

Hanfi je, osim javnog prozivanja društva, na raspolaganju bilo nekoliko oštrijih mjera. Mogla je novčano kazniti društvo, a kada posegnea za tom mjerom zakonodavac joj nudio raspon od 20.000 do 100.000 kuna, dok odgovorne osobe može kazniti s između 10 i 25 tisuća kuna. Najteža kaznena mjera koju dopušta zakonodavac je privremeno je ili trajno oduzimanje dozvole za rad društvu ili odgovornim osobama iz Uprave.

Aktualni zakon osiguratelje obvezuje da u roku 15 dana od davanja zahtjeva isplate nesporni dio odštete na predmetima, a u 30 dana za nematerijalnu štetu. Kod donošenja zakona industrija osiguranja pozivala se na EU direktivu koja isplatu nespornih iznosa veže uz 90 dana. Upozoravali su da će biti problema radi kratkih rokova no, zakonodavac to nije prihvatio. Upravo se kreira novi zakon u kojem će radi potpune prilagodbe EU zakonodavstvu vjerojatno biti prihvaćen rok od 90 dana.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Business model Agram holdinga se zasniva na naplati polica i neisplati nastalih steta. Regulatori to znaju i toleriraju godinama. Agram ima problem i sa prevelikim ulaganjem u nekretnine- vec samo zbog toga bi mogli izgubiti licencu u normalnoj zemlji. No Hr je daleko od normalne zemlje sa samostalnim i kompetentnim institucijama….

Samodolu je najvažnije da ispada javno faca. Šteta koju on svojim egomanskim istupima izaziva ga uopće ne izanima. Bitno je da je on u novinama i da pokazuje kako je moćan.

Stvarno sam jako iznenađen, pa kako to da Jadransko (Euroherc tako postupa) 😉

New Report

Close