Domaće tržište snacka vrijedi 132 milijuna eura, a mi držimo 15%

Autor: Marta Duić , 09. srpanj 2019. u 13:51
Foto: Robert Anić / Pixsell

Direktor Adria Snack Companyja, govori o investicijskom ciklusu koji nastavljaju
i ove godine, povećanju proizvodnih kapaciteta i planovima za regiju, te najavljuje nova zapošljavanja.

Dubravko Folnović, direktor Adria Snack Companyja, u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o udjelima na tržištu kod nas i u regiji te ulaganjima u tvornici u Hercegovcu. Komentirao je i kako se razvijala njihova suradnja s domaćim proizvođačima krumpira, kapacitetima novog skladišnog prostora te otkrio što je za kompaniju u poslovnom smislu obilježilo 2018.

Koliki udio na tržištu pokriva Adria snack Company i koji proizvod je najprodavaniji?

U Hrvatskoj smo prema trenutnim pokazateljima uvjerljivi tržišni lider, te sa svojim brendovima vrijednosno držimo 15 posto ukupnog tržišta snacka, gotovo triput više od prvog idućeg konkurenta. Držimo 35 posto tržišta čipsa, a uzmemo li u obzir i proizvodnju privatnih marki, govorimo oko 65 posto tržišta čipsa po čemu smo apsolutni lider.

 

35posto

udjela tržišta čipsa u Hrvatskoj drži Adria Snack Company, kaže Folnović

Čipi Čips količinski je uvjerljivo najjači pojedinačni brend čipsa, a s više od 35 posto vrijednosno nadmašujemo ukupnu realizaciju čipsa svih privatnih marki kao najzastupljenijeg segmenta u ovoj kategoriji na tržištu.

A na tržištu regije? Možete li napraviti usporedbu s Hrvatskom?

Tržište snacka u Hrvatskoj, pa tako i na ostalim tržištima regije, uvijek je bilo iznimno konkurentno i dinamično, s prisutnom jakom lokalnom i internacionalnom konkurencijom. Zadnjih godina postalo je i dosta osjetljivo na cjenovnu elastičnost što nameće potrebu i spremnost na iznimno brze prilagodbe.

Gledamo li čiste brojke, tržište snacka u Europi vrijedi oko 18 milijardi eura s porastom od oko šest posto u 2018. u odnosu na 2017. godinu. Hrvatsko tržište također konstantno raste, pa je taj postotak u 2018. bio oko pet posto i procjena je da tržište vrijedi oko 132 milijuna eura. Tržišta regije (BiH, Kosovo, Crna Gora i Slovenija) na kojima imamo aktivnosti također rastu, ali po nešto nižim stopama od hrvatskog.

Koliko zaposlenika je u tvornici u Hercegovcu? Hoće li broj zaposlenika rasti?

U tvornici čipsa u Hercegovcu danas radi 120 zaposlenika, što je pozitivan primjer ulaganja u lokalno gospodarstvo i stanovništvo, posebice za tu općinu, jer tvornica ima direktan utjecaj na 40-ak kooperanata i više od 2000 ljudi.

Daljnjim ulaganjima u tvornicu koje planiramo ostvariti do kraja godine rast će i potreba za novim zapošljavanjima tako da će broj zaposlenika svakako rasti.

Kada ste započeli suradnju s domaćim OPG-ima i kako se ona razvijala?

Lokalni uzgajivači krumpira naši su dugogodišnji partneri s kojima surađujemo još od 1977. i ta suradnja uvelike nadilazi sušti poslovni odnos otkupa sirovine. Tako primjerice, u dogovoru s njima, ulažemo u znanje i unapređenje i uzgoja krumpira i proizvodnih procesa u našoj tvornici u Hercegovcu. Zajednički dogovaramo sve elemente proizvodnje i otkupa sezonu unaprijed, a kroz godine smo isprobali više od 200 sorti krumpira i na kraju odabrali četiri najbolje za proizvodnju čipsa.

Iznimno nam je važna suradnja s našim dugogodišnjim kooperantima koje ćemo nastaviti podržavati u unapređenju cjelokupnog procesa proizvodnje krumpira kao i dosad.

Koliko je proizvođača bilo na početku, a koliko ih je danas i koje količine krumpira otkupljujete od njih?

Ukupno ćemo 2019. otkupiti 15.000 tona krumpira od 40-ak kooperanata što je rast od 36 posto u odnosu na 2016. godinu kada je Adria Snack Company počeo s radom kao samostalna kompanija. Pod nasadima danas imamo 450 hektara dok je 2016. bilo 310 hektara.

Koliko će proizvodni kapaciteti rasti kad završite sve planirane investicije?

Nova ulaganja omogućuju ostvarenje cilja kompanije s proizvodnjom kompletnog snack asortimana čipsa i proizvoda na bazi krumpira za cijelu Adria regiju u Hercegovcu.

Završetkom svih planiranih investicija u sljedeće tri godine povećat ćemo proizvodne kapacitete za minimalno 50 posto.

Hercegovac će postati regionalno proizvodno središte i za asortiman koji smo dosad proizvodili na drugim lokacijama.

Najavljeno je daljnje širenje. Koliko ste dosad uložili u tvornicu i kakvi su planovi?

Izgradnja novog skladišta krumpira samo je jedna od investicija za ulaganje u kompletnu modernizaciju tvornice u Hercegovcu. Ukupno ulaganje u tvornicu Hercegovac u zadnjih godinu i pol iznosilo je oko 4,5 milijuna eura, a investicijski ciklus nastavlja se i tijekom 2019. godine.

Što je u poslovnom smislu obilježilo vašu 2018.?

Svakako najnovija ulaganja u tvornicu Hercegovac i novo skladište, a što je u konačnici rezultiralo i povećanjem količinske prodaje za gotovo tri posto i povećanjem lokalne proizvodnje za više od šest posto. Prošlu godinu je za nas značajno obilježila i tranzicija poslovanja koja je završila početkom 2018. od kada je Adria Snack Company u 100-postotnom vlasništvu Intersnacka, vodeće grupacije na snack tržištu u Europi.

Uspješno smo savladali taj veliki tranzicijski proces, od uspostave vlastite prodajne mreže, operativnog poslovanja do logističkih izazova. Suradnja s Intersnackom stvorila je pretpostavke za realizaciju bržeg i značajnijeg investicijskog ciklusa, modernizaciju i unapređivanje proizvodnje, inovacije u pakiranjima te posebno važnom dijelu istraživanja i razvoja novih proizvoda kao i bržu primjenu svjetskih trendova u snacku.

Naš je glavni cilj biti lider u Adria regiji u prodaji i tržišnim udjelima. To znači da želimo postati centar za proizvodnju i distribuciju kompletnog asortimana snack proizvoda za cijelu Adria regiju, kao i daljnje jačanje tržišne pozicije naših brendova u Hrvatskoj. Tvornicu u Hercegovcu vidimo kao mjesto koje će opskrbljivati Adria regija.

Komentirajte prvi

New Report

Close