Saznajte koliko dugo trebate čuvati račune od režija

Foto: Borna Filic/PIXSELL Foto: Borna Filic/PIXSELL

Pa tako, primjerice, sukladno Zakonu o obaveznim odnosima, rok za zastaru računa za struju, toplanu, plin, vodu, telefon, radio i TV pristojbu iznosi godinu dana.

Koliko čuvati račune za kućne režije? Treba li ih uopće čuvati? Pitanja su to koja si često postavljaju građani, među kojima ima i onih koji su svoje obveze uredno izvršili, piše tportal.

Dunja Mak, pravna savjetnica Potrošačkog foruma iz Osijeka, navodi da za svaku vrstu potraživanja postoji rok zastare.  

Pa tako, primjerice, sukladno Zakonu o obaveznim odnosima, rok za zastaru računa za struju, toplanu, plin, vodu, telefon, radio i TV pristojbu iznosi godinu dana.

'Za pričuvu i grobnu naknadu je tri godine, kazne za parking i ugovori o osiguranju života imaju rok od pet, a komunalna naknada šest godina', navela je Mak i dodala da treba čuvati račune duže od tog roka jer se ne jednom znalo dogoditi da ljudi čuvaju račun godinu dana, nakon čega bi ga bacili, a tvrtka bi pokrenula ovrhu unutar tog perioda.

Stoga je naš savjet da građani čuvaju račune minimalno deset godina. Svima savjetujemo da ih čuvaju deset godina zato što rješenje o ovrsi, ako je donesena, zastarijeva najranije protekom deset godina', kazala je Mak za tportal.  

Komentari (9)
  • ribar2
    ribar2 22:43 28.1.2018.
  • miami
    miami 14:35 26.1.2018.

    …..hasenfefer… sad se ja moram čuditi ko da sam stranac u svojoj državi…isto kao i stranci , dok se
    čude nama , jer je to njima nepojmljivo…..

    ODMAKNUTI ZAVJESE ……. i progledati ……neće biti problema.

  • miami
    miami 14:28 26.1.2018.

    hasenfefer..

    Ne znam gdje je problem. Račun se dobiva svaki mjesec .Imaš 12 računa…Svaki račun- piše za koji je mjesec i kad ga platiš internetom- napišeš - plin za 12./2017 ….ili voda za 10/216…..ako ga nemaš
    u ispisu , onda ga nisi platio……

    Na specifikacijama piše, što je potrošnja energenta, a što npr. opomena radi kašnjenja, ili kamata…

    MI nemamo HOLDING . Imamo pristup knjigovodstvu svih energenata.

    Ako nisi zadovoljan , pozovu te u prostoriju, otvore tvoju karticu potrošača, isprintaju ti, daju
    ti vremena da ju pregledaš i dođeš drugi dan…..platiš ili ….?

    Isti postupak je i za struju, i za plin i vodu…..sve je DOSTUPNO.
    Služba ti mora pokazati - SVE.

    Nema zabune .

    Elektra je zakasnila par dana s ispisom uplatnica.- za 2018.g. za mjesečni paušal / za nekretninu u kojoj nitko ne živi /Poslali su OPŠIRNU ISPRIKU….i uplatnice….baš danas.!

    Kod nas - ljudi razumiju KNJIGOVODSTVO - osnove ……treba na tome raditi s građanima…i EDUCIRATI
    ih —– uštedjeli bismo na troškovima .

    Razumijevanje tih problema ovisi o službama - koliko se trude…

    Ali, puno puta rukovoditelji ne znaju knjigovodstvo.

    Prije par godina - i kod nas se desilo - da / nisam napisala vezne brojeve uplate /
    pa je UPLATA SJEDILA - NA NERASPOREĐENIM KONTIMA …… jer - su se pravili blesavi,
    da nisu bili sigurni - da je to uplata baš tog uplatitelja…..
    A meni su vodili DUG .. i zaračunavali kamatu i zarađivali na opomenama.
    No, na reklamaciju - su mi dali sav kompletan ispis zatvaranja stavaka., SAV UPLAĆEN NOVAC
    JE PRONAĐEN…. i pravilno proknjižen…..a ja sam o tome obavijestila rukovoditelja…

    Vjerujem da su u Holdingu sve isto tako radili i rade još danas………………!

    Ako nemaš pristup podacima , onda si u problemu. Dakle, tražite od Holdinga - pristup KNJIGOVODSTVU …tj. svojim plaćanjima….

    I PLAĆAJTE RAČUNE - INTERNETOM tj primajte račune na e-račun gdje god možete…i plaćajte
    ih unutar obitelji ……nek to obave mladi…
    MOja kolegica to daje maloj djeci….nek se s tim zabavljaju ….. sve naprave i bolje od nje.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!