Renault već mjesecima ispituje punionice u Hrvatskoj

S Renaultom Zoe su posebno kompatibilne punionice hrvatske proizvodnje Ducati komponenti Ludbreg, s kojima svoju mrežu punionica uspostavlja HEP  S Renaultom Zoe su posebno kompatibilne punionice hrvatske proizvodnje Ducati komponenti Ludbreg, s kojima svoju mrežu punionica uspostavlja HEP

Testiranjem hrvatske mreže javnih punionica za električne automobile ustanovilo se da je sastavljena pretežno od 22-kilovatnih punionica na kojima Renault zoe puni svoje akumulatore tri do pet puta brže od ostalih električnih automobila koji se trenutno nalaze u redovitoj ponudi automobila u Hrvatskoj.

Ovih dana u Parizu vodeći proizvođači automobila predstavljaju najnovija serijska vozila i brojne prototipe, koji otkrivaju blisku i daljnju budućnost individualne motorne mobilnosti. Glavna poruka ovogodišnjeg Mondiale de l' automobile je vrlo jasna. Povratka više nema, električna mobilnost je tu za sve namjene i oblike korištenja.

Bez nje nema više vizije razvoja u auto industriji, ali ni svakodnevnog poslovanja. Serijski električni automobili s dometom više stotina kilometara, po cijenama, koje su sve bliže cijenama bolje opremljenih dizelskih verzija automobila usporedive veličine, nezadržljivo voze i prema hrvatskim cestama. Prvi među njima u prodajne salone u Hrvatskoj stići će Renault zoe, s tvorničkim dometom od 400 kilometara. To znači, da u svakodnevmom prometu njegov domet, s jednim punjenjem akumulatora, iznosi oko 300 km.

Najbolji u Europi
Zbog svih svojih kvaliteta zoe je već drugu godinu zaredom najbolje prodavani električni automobil u Europi. S istim ambicijama kreće i prema Hrvatskoj gdje Renault već više mjeseci testira infrastrukturu punionica i proučava uklapanje njegovih električnih automobila u energetski i prometni sustav Hrvatske. Renault naime sa svojim električnim vozilima na pojedinačna tržišta ne dolazi zbog jednokratne prodaje određenog broja vozila. Električna mobilnost za njega predstavlja strateški smjer razvoja. Renault zato odabere prodajno-servisne centre raspoređene po cijeloj teritoriji države i pripremi ih za rad s električnim automobilima.  

 

22kilovatne

punionice koje čine većinu u Hrvatskoj, akumulator Renaulta Zoa napune 3 do 5 puta brže od ostalih električnih automobila

Prodajno-servisni centri opreme se punionicama na parkiralištima i u servisnoj radionici. Posebni dio servisne radionice pripremi se za rad na visokonaponskim sistemima, skladište rezervnih dijelova prilagođeno je čuvanju opasnih tvari, a u prodajnim salonima poseban se dio posveti isključivo ponudi Renault Z.E. Takvih prodajno-servisnih centara će u Hrvatskoj na početku prodaje Renaultovih električnih automobila biti pet. Uz svu potrebnu specifičnu opremu i alate te iz posebno školovani kadar, to će biti centri promocije električne mobilnosti raspoređeni po cijelom teritoriju države.

Testiranjem hrvatske mreže javnih punionica za električne automobile ustanovilo se da je sastavljena pretežno od 22-kilovatnih punionica na kojima Renault zoe puni svoje akumulatore tri do pet puta brže od ostalih električnih automobila koji se trenutno nalaze u redovitoj ponudi automobila u Hrvatskoj. To je posebno značajno i za investitore, pogotovo lokalne zajednice. Kad će se sljedeće godine na hrvatskih cestama početi povećavati broj renault zoea  to će značiti da je na cestama sve više automobila koje investicije u infrastrukturu isplate tri puta brže nego drugi automobili. To mogu samo još automobili Tesla i Smart.

Veća efikasnost
U usporedbi sa konkurentima, koji su bili u Parizu predstavljeni kao serijski automobili ili su za sada još prototipi, zoe se na 90 posto punionica u Hrvatkoj puni brže. A te su punionice pet do šest puta jeftinije od punionica od onih koje za brzo punjenje trebaju japanski, korejski i njemački električni automobili (osim Smarta). Tako će zoe na hrvatskim cestama lako nadoknaditi, uz veću energetsku učinkovitost i mogućnost relativno brzog punjenja na svim punionicama, za trećinu manji kapacitet baterija u usporedbi sa drugom velikom električnom zvijezdom ovogodišnjeg automobilskog salona u Parizu. A prednosti zoe s tvorničkim dometom od 400 kilometara je i manjei trošak baterijskog sklopa, koji je jedan od odlučujućih čimbenika cijene električnih automobila.

Hrvatska rješenja
U vrijeme Renaultovog testiranja pokazalo se da su sa zoe jako kompatibilne punionice hrvatske proizvodnje Ducati komponenti Ludbreg, s kojima svoju mrežu punionica uspostavlja HEP. Renault zoe tako osigurava veću isplativost investicija i veću iskorišljivost infrastrukture za električne automobile u okviru lanca vrijednosti hrvatske električne mobilnosti, s kojim se stvaraju novi poslovni modeli u prodaji električne energije i vezanih usluga. A pogotovo se u tom lancu stvaraju hrvatska rješenja za električnu mobilnost s kojima bi Hrvatska mogla preuzeti vodeću ulogu u regiji i izboriti bolji položaj u auto industriji, u kojoj se baš sa električnom mobilnošću sada 'dijele nove karte'.

Uz to HT svoju mrežu punionica za električne automobile razvija u sklopu projekta digitalizacije gradova i poslovanja u oblaku. Njegova mreža je sastavljena isključivo iz 22-kilovatnih punionica, na kojima renault zoe, u usporedbi sa drugim, cjenovno relativno dostupnim električnim automobilima, korisnicima osigurava najbolje iskustvo. U proučavanju energetskog i prometnog sustava Hrvatske ispostavilo se, da bi prosječni hrvatski vozač s Renault zoe u godinu dana potrošio 2,1 MWh energije, dok danas s klasičnim automobilom potroši blizu 9 MWh (u jednom litru goriva je nešto manje od 10 kWh energije). Uz dobar faktor emisija CO2/kWh potrošene električne energije u Hrvatskoj, električni automobili su iznimno uspješni i u smanjenju stakleničkih plinova iz prometa. Uz domet 300 i više kilometara, sada su eliminirane i 'prepreke u glavama' korisnika automobila.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve