Todoriću stiže opasna konkurencija iz Češke

Autor: Bernard Ivezić , 06. studeni 2015. u 08:46
Foto: Pixsell

Nova Mall.cz-ova tvornica zapošljavat će do 800 ljudi te će prerasti današnji obujam od tri milijuna isporuka godišnje.

Nova Mall.cz-ova tvornica zapošljavat će do 800 ljudi te će prerasti današnji obujam od tri milijuna isporuka godišnje.

U iščekivanju početka iduće godine, za kad je najavljeno lansiranje Agrokorove e-commerce platforme A007, koja se dijelom tehnološki temelji na tehnologiji SAP-a, ta je softverska kompanija u Pragu na konferenciji o budućnosti maloprodaje prezentirala projekt koji je napravila za Mall.cz.

Riječ je o najvećem internetskom trgovcu u Češkoj, kojem u Češkoj tepaju na sličan način kao i Agrokorovom A007, nazivaju ga tamošnjim Alibabom ili pak Amazonom.

Mall.cz upravo se priprema za ulazak na hrvatsko tržište. U Sloveniji i Mađarskoj već je nekoliko godina, kao i u Poljskoj, češkoj i Slovačkoj.

Riječ je o kompaniji koja je 2012. godine imala sto milijuna eura prometa, a do lani narasla na 400 milijuna eura prometa, odnosno oko tri milijarde kuna. Mall.zc je najbržerastući trgovac u Češkoj i okolnim zemljama. Kako bi financijski izdržao takav tempo rasta tu je kompaniju prije mjesec dana za 1,5 milijardi kuna preuzelo investicijsko društvo Rockaway.

Martin Ohildal, konzultant servisne IT tvrtke Sabris, koja od 2006. godine isporučuje SAP-ovu tehnologiju Mall.cz-u, kaže da se razvoj za trgovca radi agilno, slično kao što to radi Amazon. Navodi da je posljednje što su isporučili Mall.cz-u SAP-ova tehnologija za njihovo novo visoko-automatizirano središnje skladište u Pragu.

Skladište ima 30 tisuća kvadrata, proširivo do 50 tisuća kvadrata, i kad kroz nekoliko dana bude do kraja popunjeno proizvodima i spremno za dnevne operacije, omogućit će Mall.cz-u da svaki sat isporuči 10 tisuća proizvoda svojim kupcima.

Ohildal kaže da će to trgovca pripremiti za novogodišnje gužve.

"Lani je Mall.cz u jednom danu pred novogodišnje blagdane imao više od sto tisuća kupaca online, a najveća fizička trgovina na svijetu, koja se nalazi u Kini, može primiti najviše 50 tisuća kupaca dnevno", kaže Ohildal.

Pojašnjava da je Sabris u Mall.cz-ovo novo skladište ugradio logistička znanja i znanja o elektroničkom poslovanju s partnerima koja je stakao iz pružanja usluga autoindustriji. Nadalje, da je ugradio znanja o komunikaciji s korisnicima stečena u radu sa klijentima iz servisnih industrija kao i da je sav razvoj napravljen na novoj platformi SAP Hani.

"Iz perspektive trgovca novo je skladište zapravo njegova tvornica u kojoj se artikli koje su kupci odabrali pakiraju u pakete, odnosno proizvode koje prodaje trgovac, i sve se to radi visoko-automatizirano", kaže Ohlidal.

Nova Mall.cz-ova tvornica zapošljavat će do 800 ljudi te će prerasti današnji obujam od tri milijuna isporuka godišnje. Skladište u Pragu kompaniji će služiti kao centar operacija za regiju, odnosno središnja točka isporuka robe u manja skladišta smještena na lokalnim tržištima. Kako neslužbeno doznajemo, hrvatska verzija Mall.cz-a već se priprema, ali datum lansiranja zasad nije poznat.

SAP je objavio da je trgovina jedna od pet industrija koje će doživjeti najveće promjene u idućih nekoliko godina. U Njemačkoj je primjerice s popisa deset najpoznatijih trgovačkih brendova nestalo nekoliko starih i prije poznatih imena. Istisnuli su ih igrači poput dm-a i Amazona. Slični problemi zadesit će medije, tehnološki sektor, telekomunikacije i bankarstvo.

Daniela Khalaf iz SAP-a kaže da oni žele biti predvodnici u digitalnoj transformaciji trgovina.

"Trgovci se mijenjaju, ali sporo jer tu promjenu je zasad prepoznalo tek 15 posto njih", kaže Khalaf.

Komentirajte prvi

New Report

Close