Tele2 Hrvatska: Tražimo 70 novih zaposlenika

Malin Holmberg, predsjednica Uprave Tele2 Hrvatska/ Davor Puklavec/PIXSELL Malin Holmberg, predsjednica Uprave Tele2 Hrvatska/ Davor Puklavec/PIXSELL

Predsjednica Uprave Tele2 Hrvatska, o ulaganjima u mrežnu infrastrukturu, povećanju broja zaposlenika, razlozima minusa u prvom kvartalu i putu do ciljanih milijun korisnika.

Tele2 u posljednjih je nekoliko dana pripremio niz iznenađenja. Najprije smo načuli da je dovršio prvu fazu nadogradnje svoje mrežne infrastrukture na Huaweijevu 3G opremu.

Usto, priča se da treći mobilni operater planira ove godine povećati broj zaposlenih za 50 posto. I onda je sredinom prošlog tjedna kompanija objavila da je nakon više od godine dana pozitivnog poslovanja prvo tromjesečje 2015. završila s gubitkom. Kako bismo doznali iz prve ruke o čemu je riječ, razgovarali smo s predsjednicom Uprave Tele2 Hrvatska Malin Holmberg, a ona se, kako bi nam ilustrirala o čemu je riječ, prije intervjua popela se na vrh poslovne zgrade u kojoj ima ured i iz prve ruke objasnila što planiraju.

Zašto smo se popeli ovdje gore?
Ovo je infrastruktura koju nadograđujemo kako bismo poboljšali korisničko iskustvo i povećali tržišni udio. Kad budemo gotovi, imat ćemo najbržu 3G mrežu u Hrvatskoj! No, nije ova investicija samo pitanje infrastrukture nego i povećanja broja zaposlenika i ulaganja u rast.

To je investicija od 500 milijuna kuna?
Ne mogu to komentirati. (Smijeh) Tele2 je objavio da je to nekoliko puta iznos kapitalnih ulaganja koja smo uložili u mrežu dosad. Ove godine investiramo višestruki iznos koji smo ulagali proteklih godina u nadogradnju mreže.

Po broju zaposlenih nekoliko ste puta manji od dva glavna konkurenta. Je li točno da ćete povećati broj zaposlenih za 50 posto?
Kako prelazimo na novu mrežu, rastu potrebe na svim segmentima. Točno je da ćemo znatnio povećati broj zaposlenih. Tražimo 70 novih zaposlenika. Sad ih imamo 130 pa je to tehnički povećanje broja zaposlenih i veće od 50 posto.

Kakve radnike tražite?
Cilj je pružiti bolje korisničko iskustvo. Telekomunikacijski operateri obično imaju dobro korisničko iskustvo, ali ono može biti izvrsno. Ne mislim pritom samo izvrsno u telekomunikacijama već i u odnosu na druge industrije. Znači, od toga kako izgleda kad dođete i postanete naš korisnik, preko korištenja naših usluga do njihove nadogradnje. Tražimo ljude koji će raditi u dijelu mreža, u prodajnim kanalima, koji bi unapređivali korisničko iskustvo. Povećavamo i odjel za poslovne korisnike. Detaljnije o tome ne mogu. Smatram da bi u Hrvatskoj trebalo biti više investicija, jer ova djeluje vrlo pozitivno na naše zaposlenike.

Kako to mislite?
Tele2 Hrvatska i unutar grupe Tele2 kotira iznadprosječno po motivaciji i angažiranosti zaposlenika. Zapravo, ne samo iznadprosječno, već iznad svjetskih standarda. No, otkako smo ove godine krenuli u novi investicijski ciklus, cijela radna atmosfera znatno se podigla. Uvijek smo bili kompanija gdje su se ljudi osjećali ugodno raditi, ali sada je intenzitet timskog rada na momente čaroban. I među novim zaposlenicima ćemo tražiti ljude koji su brzi, spremni preuzeti odgovornost i koji su izazivači. 

Završili ste prvu fazu nadogradnje nove mrežne infrastrukture na Huaweijevu 3G tehnologiju?
Da, ali još vam ne mogu reći točno gdje. To planiramo objaviti u idućih nekoliko tjedana. Radimo fino podešavanje mreže i dodatna testiranja da možemo potvrditi da smo postigli sve ciljeve. Dovršili smo zamjenu 15 baznih stanica i sad finaliziramo njih još 37. Svi su na 3G brzinama od 42 Mbps. Zasad smo za posao u Hrvatskoj angažirali više od 30 hrvatskih tvrtki s 400 zaposlenih. Te će brojke dodatno rasti kako budemo išli u nove regije. Dodatan učinak su ne samo dvostruko veće brzine surfanja već i daleko veći kapacitet i pokrivenost.

Kad će nova mreža postati aktivna u sijeloj Hrvatskoj? Huaweijeva oprema spremna je i za LTE, hoćete li i to omogućiti?
U roku od dvije godine cijela Hrvatska će biti na našoj novoj 3G mreži. Radit ćemo regiju po regiju, ali točan hodogram poslovna je tajna. Nova oprema će omogućiti i da, uz dodatne investicije, prijeđemo na LTE. No, to zasad nije u planu.

Dugo ste se borili da Tele2 počne u Hrvatskoj poslovati pozitivno, a sad je prvo tromjesečje završio u minusu. Zašto?
Važno je da smo profitabilni na operativnoj razini i da je to dugoročno održivo. Temeljem toga smo i donijeli odluku od značajnoj investiciji u našu mrežu u Hrvatskoj. Kvartalni rezultati dosta variraju, a na prvi kvartal ove godine su negativno utjecali i dodatni nameti što ih je Vlada uvedela lani i, naravno, naša povećana investicija. Očekujem da će se u TK sektoru zadržati regulatorna i pravna stabilnost. Možda bi se ti dodatni nameti mogli dugoročno ukinuti i time podržati više investicija. Profitabilnost nam se smanjila, ali je održiva. Ulaganjima otvaramo 70 novih radnih mjesta, dodatnih 500 u ekosustavu i ako se dogode velike promjene od strane države ili regulatora, to nam ne bi bilo moguće održati.

Cilj vam je milijun korisnika? Kako to kanite ostvariti? 
Mobilno tržište u Hrvatskoj je danas vrlo teško. Pad se osjeti već nekoliko godina i teško je. Za Tele2 je prednost što su korisnici sve više paze na cijenu. Traže najbolju vrijednost za novac. To je ono u čemu tučemo konkurenciju i nastavit ćemo. Prostora za rast ima u korisničkom iskustvu i mobilnom internetu. Vjerovali ili ne, u Hrvatskoj još oko 40 posto korisnika mobilnih usluga ne koristi mobilni internet. To je velika prilika za rast. No, to treba promatrati šire. Mobilni internet ljudima povećava kvalitetu života kroz različite usluge poput televizije, videa na zahtjev. U poslovnom segmentu, mobilni internet otvara prilike u cloud uslugama, outsourceingu i internetu stvari. No, za sve to još ima vremena. Sad smo usmjereni na rast tržišnog udjela. 

Ciljamo na tvrtke

Gdje ste ostvarili rast od prodaje u prvom tromjesečju?

Ima još korisnika koji prelaze s prepaida na postpaid, ali imamo i novi moment. Počinju nam dolaziti korisnici koji vrlo intenzivno koriste mobilne komunikacije, i oni sada polako prelaze na Tele2. Tu promjenu vidimo posebno kod krajnjih korisnika, ali i u poslovnom sektoru. To potiče rast. Još mnogo tvrtki nije upoznato s našom ponudom i na tome ćemo jako raditi.

Komentari (2)
  • Mannu
    Mannu 10:58 27.4.2015.

    Ja sam upravo zbog mobilnog interneta napustio tele2. Automatski stavili ograničenje sa drugih tarifa na moju i u roku od mjesec dana nisu bili u stanju ni skužiti u čemu je problem. Samo beskrajni ping-pong između njihovih operatera.

  • modi
    modi 10:26 27.4.2015.

    Teško ćete zadobiti povjerenje koje ste izgubili svojim sporim Internetom koji sam morao trpiti neko vrijeme kod vas.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve