Najveći hrvatski izvoznik softvera otvorio novi odjel s 80 programera

Autor: Bernard Ivezić , 29. svibanj 2017. u 14:03
Foto: Thinkstock

Izvoz već sad donosi 60% prihoda tvrtke, a cilj je proboj na nova zapadna, ali i istočna tržišta.

Najveći hrvatski izvoznik softvera, zagrebački Span, interno se reorganizirao i po prvi put sav svoj softverski razvoj grupirao unutar jedne organizacijske jedinice.

Nova Spanova divizija, zvana Span Software Solutions, koja broji 80 programera, ciljat će na jačanje izvoza, koji već sad nosi 60 posto prihoda tvrtke, te će dodatno proširiti ponudu usluga od razvoja softvera po narudžbi preko implementacija cloud rješenja prema CRM-u i ponudi vlastitih proizvoda u području umjetne inteligencije. Sven Marušić, voditelj divizije i novi član Uprave Spana kaže da će kompanija tražiti niše u kojima može rasti na zapadu te još cjelovitije nastupati na istoku. Cilj je zadržati stope rasta Spana, koje se kreću od 20 do 30 posto godišnje. "U Hrvatskoj planiramo i dalje biti snažno prisutni u digitalnoj transformaciji kao i ponudi infrastrukture, zbog clouda, što nam je uostalom kroz rad za McDonald's na globalnoj razini i jedna od najjačih referenca, ali otvaraju nam se velike prilike za rast u izvozu, kako na istok tako i na zapad", kaže Marušić.

Kako bi proveo ovaj plan Span, koji je jedna od 15. najvećih IT tvrtki u Hrvatskoj, u cijelosti je preuzela Marušićevu tvrtku InfoCumulus. Marušić je bivši direktor IT-a Hrvatskog telekoma, koji se prije sedam godina otisnuo u vlastiti biznis. Pokrenuo je InfoCumulus, tvrtku koja je cloud, CRM te rješenja internu kolaboraciju u tvrtkama uspješno implementirala u Azerfon i Bakcell iz Azerbajdžana, ali je izgradila i snažnu regionalnu prisutnost kroz suradnju s HT-om i Telekomom Srbije. Nikola Dujmović, predsjednik Uprave Spana kaže da su nakon dvije godine, tijekom kojih su u InfoCumulusu držali 60 posto vlasništva, u cijelosti preuzeli vlasništvo nad tom tvrtkom. O vrijednosti te transakcije ne govori.

No, navodi da je time broj zaposlenih u Span grupi narastao na 350, a ukupan prihod grupe na oko 300 milijuna kuna. Čelnik Spana očekuje da će u ovoj godini rast grupe iznositi 20 posto. No, dodaje da je nastavak takvog rasta iziskivao i njihovu internu transformaciju. "Došlo je do tektonske promjene u načinu na koji tvrtke kupuju softver i IT općenito, gdje se odluke o kupnji više primarno ne donose IT menadžeri već menadžeri iz drugih segmenata poslovanja, primarno direktori i voditelji marketinga i prodaje, a to znači da se ujedno traže i drugačija rješenja kako u obliku tako i načinu isporuke", kaže Dujmović. Pojašnjava da je to samo nastavak postojećeg trenda sve bržih promjena u IT biznisu.

Navodi da se to ogleda u tome da zbog suradnje s prodajom i marketingom sada u Njemačkoj za realizaciju projekata više im nije dovoljno znati samo engleski već tvrtke traže da znaju i njemački. Nadalje, kaže da sada kupci softver prvo traže na Appleovoj, Microsoftovoj i Googleovoj trgovini, a tek zatim idu dalje. Naglasak je na potražnji za CRM-om i drugim sustavima koji daju bolji uvid u to tko su im stvarni kupci. "Rezultat toga je da mi danas u svojoj ponudi nemamo ništa što smo prodavali prije pet godina, sve je novo.

Veliki izvori prihoda su nam od Officea365, cloud maila, Sharepointa u cloudu i drugih tehnologija koje do prije pet godina takoreći nisu ni postojale", kaže Dujmović. Navodi da su u vlastitoj transformaciji prepoznali da imaju veliko znanje u području umjetne inteligencije, posebno kognitivnog računarstva i strojnog učenja. Kaže da kupci traže male i jednostavne primjene tih tehnologija, i to dakako isključivo ako daju opipljive rezultate. "Naš IoT sustav Emily, koja pomoću kognitivnog računarstva daje uvid u to što vam kupci gledaju i rade u trgovini, Emily je kupio Philip Morris za svoje trgovine u Švicarskoj, pa s takvim i sličnim rješenjima sada vidimo priliku na globalnom tržištu", zaključuje Dujmović. 

Komentirajte prvi

New Report

Close