Jeste li poslovanje proširili i na mobilno?

Autor: Neuralab , 15. travanj 2013. u 11:54
EPA

Mobilnim vodama možete zaplivati u dva smjera – izradom nativnih ili web mobilnih aplikacija. Koja je glavna razlika?

Ako još niste, evo nekoliko razloga zbog kojih bi mogli promijeniti mišljenje:

  • do 2015. godine očekuje se proizvodnja približno milijarde ‘pametnih telefona’
  • 90% udjela na tržištu ‘pametnih telefona’ će svojim platformama pokriti Apple, Google i Microsoft
  • 2011. godine se, u samo 8 mjeseci, udvostručio broj ponuđenih aplikacija na Android tržištu (u prosincu 2011.g. taj broj je prešao 400 000)
  • vrijednost industrije mobilnih aplikacija će do 2015. porasti sa 6 na 55,7miljardi $ 

Mobilnim vodama možete zaplivati u dva smjera – izradom nativnih ili web mobilnih aplikacija. Koja je glavna razlika?

Web mobilne aplikacije su razvijene na ugrađenim, standardnim tehnologijama, kao što su HTML5 i CSS3. One rade na svim platformama koje podržavaju standardne preglednike, bez potrebe za reprogramiranjem ili prilagođavanjem. Korisnici im pristupaju putem bežičnih veza (WiFi, 3G, 4G). Kada je web aplikacija lansirana, korisnici iOs, Android i Windows telefona mogu koristiti istu aplikaciju, s istom prilagođenom (responzivnom) razinom kvalitete.

Nativne aplikacije rade samo na onoj platformi za koju su razvijene. One se preuzimaju i instaliraju na mobilni uređaj, bez potrebe za internetskim preglednikom. Preuzimaju (kupuju) se direktno iz ‘trgovina’ (App Store, Google Play…) koje se koriste i za pretragu, instalaciju i nadogradnju aplikacija. Nekada ovise o internetskoj vezi, mogu biti i potpuno samostalne, a sadržaj s interneta povlače na zahtjev ili u nekom određenom vremenskom intervalu. Za razvoj nativnih aplikacija potrebno je više vremena i (naravno) budžeta nego za razvoj web aplikacija.

Pitanje za koju vrstu aplikacije se odlučiti dominira mobilnim svijetom već više od 5 godina. Obje opcije imaju svoje prednosti i nedostatke, pa ‘točan’ odgovor zapravo i ne postoji. Obzirom da je izrada nativne aplikacije zahtjevnija, zašto bi se onda itko time bavio?

Odgovor je superiorno korisničko iskustvo (UX). Prema globalno provedenom istraživanju poduzeća Compuware korisnici preferiraju nativne mobilne aplikacije jer smatraju da im one olakšavaju život – sinkroniziraju i optimiziraju kalendare i popise namirnica, nude zabavu, a s druge strane olakšavaju suradnju s kolegama na projektima.

Kada su korisnike zamolili da usporede nativne u odnosu na web mobilne aplikacije, čak je 85% ispitanika odgovorilo da preferira prve. Kao top 3 razloga naveli su: prikladnost, brzinu i lakoću navigacije.

Ovakav rezultat zapravo ni ne čudi, jer su nativne aplikacije uglađenije, imaju bolji ‘look & feel’. Korisnik dobiva dojam dublje integracije aplikacije s uređajem, jer one iskorištavaju elemente ugrađenog operativnog sustava ( u slučaju iOS-a to su npr.: rubberbanding, overscroll, slick screen transitions…).

Nativne aplikacije koriste mnoge prethodno već instalirane elemente i jedno što im treba za rad je dohvaćanje podataka korisnika s weba, a ne cijele aplikacije. Zbog toga i rade znatno brže. Još jedna od stvari koja nativne aplikacije čini tako lakim za korištenje je njihova sposobnost da neprimjetno iskoriste hardverske djelove telefona. Recimo, Forsquare korisiti ugrađeni GPS, Instagram fotoaparat i slično. Web mobilne aplikacije imaju (ograničenu) sličnu mogućnost kroz sam browser, ali duboke, kvalitetne i konstantne integracije, istina nema.

Najveći nedostatak nativnih aplikacija je potrebno znanje, vrijeme i novac za razvoj i izradu. Predviđa se da će se vrijeme izrade u budućnosti skratiti, jer se razvijaju novi programerski alati, a i edukacija se poboljšava. Ipak, trošak izrade se s vremenom neće smanjti. Izrada aplikacije za nekoliko platformi jako je skupa – npr. dodavanje iPad kompatibilnosti u aplikaciju rađenu za iPhone povećava troškove izrade i do 50%.

Najveća prednost nativnih aplikacija je odlično korisničko iskustvo, koje je neusporedivo bolje nego u slučaju mobilnog weba. U prilog tome govore i brojke:

  • 2012. g. Apple App Store imao je više od 650.000, a Google Play više od 600.000 aplikacija
  • iOs korisnici su iz Apple App Store-a aplikacije preuzeli više od 30 milijardi puta
  • iOs programer razvojem jedne aplikacije zaradi prosječno 7,629 $
  • ukupni prihodi od mobilnih aplikacija su u 2011.godini iznosili 8,5 milijardi $
  • U 2011., prosječan broj instaliranih aplikacija po telefonu bio je 32, a u 2012. je taj broj porastao na 41

Što korisnici očekuju od aplikacije?

Ispitivanje provedeno na više od 3500 korisnika mobilnih aplikacija diljem svijeta imalo je za cilj odgovoriti na pitanje što korisnici zapravo trebaju i očekuju od mobilnih aplikacija. Iako odgovor na to pitanje nije jednostavan, a niti stalan i postojan, ispitanici su se složili oko nekoliko temeljnih zahtjeva: jednostavan pristup proizvodima i laka pohrana informacija, pomoć pri planiranju i navigaciji na putovanjima i sposobnost komunikacije u stvarnom vremenu.

Potrošači žele aplikacije koje generiraju personalizirani sadržaj. Žele ponude i povlastice temeljene na njihovim osobnim interesima, a da istovremeno pružaju i mogućnost razmjene informacija te viralno širenje preporuke putem društvenih mreža.

Viralno širenje preporuka može biti dvosjekli mač, jer omogućava brzo dijeljenje pohvala, ali i kritika. Širenje loših iskustava i kritika mobilnih aplikacija može rezultirati lošim recenzijama i niskim ocjenama na App Store-u ili Google Play-u. Dobra ocjena na App Store-u ili Google Play-u i broj preuzimanja aplikacije će u 84% slučajeva odigrati ključnu ulogu pri odluci o preuzimanju ili kupnji i instalaciji aplikacije.Također, loše će iskustvo vjerojatno obeshrabriti korisnike od ponovnog korištenja te aplikacije.

Korisnici od aplikacija očekuju svakim danom sve više, a ispuniti njihova očekivanja nije lako – za to je potreban neprekidan trud, od prve do zadnje faze izrade i dizajna aplikacije. Kao ključni čimbenik u pružanju superiornog korisničkog iskustva, izvedba bi trebala biti glavni pokretač u procesu izrade. Da bi aplikacije bile vrijedne, moraju se usredotočiti na temeljnu korisnost koju pružaju, brzinu i pouzdanost u praksi. 

Komentirajte prvi

New Report

Close