Facebookov masovni eksperiment nad korisnicima prestravio čak i psihologe

Autor: Poslovni.hr , 30. lipanj 2014. u 13:34
Reuters

Medije je ovih dana preplavila vijest kako je Facebook manipulirao sadržajem objava prikazanih na news feedu.

Svjetske i domaće medije ovih je dana preplavila vijest kako je Facebook manipulirao sadržajem news feeda kod više od 600 tisuća korisnika, kako bi se utvrdilo hoće li to utjecati na njihovo emocionalno stanje.

Facebookova kontroverzna studija pokazuje kako se u sklopu istraživanja upravljalo algoritmima na način da su određenim korisnicima bile jače istaknute pozitivne ili negativne objave, a zatim se promatralo hoće li budući postovi koje će ti isti korisnici objavljivati na najvećoj društvenoj mreži biti pozitivno ili negativno intonirani.

Istraživanje je na kraju pokazalo kako se na taj način uistinu može utjecati na emotivna stanja ljudi na Facebooku. Drugim riječima, više pozitivnih postova viđenih u news feedu rezultirao je i s više pozitivnih objava u narednim razdobljima i obrnuto.

Iz Facebooka tvrde kako su korisnici na istraživanje pristali već samom registracijom, s obzirom da pri njoj moraju prihvatiti niz pravila i uvjeta o korištenju (koja zapravo malo tko pročita), te ističu kako je osobne podatke zapravo pratilo računalo, a ne neka osoba.

Vijest je ipak uzburkala mnoge duhove, a čak i iznenadila ljude iz stručnih krugova. Susan Fiske, profesorica psihologije na Princetonu koja je ujedno i uredila studiju, kazala je za Atlantic kako istraživanje smatra inovativnim i korisnim, ali nije sasvim sigurna je li prevršilo mjeru.

"Istraživanje je etički u redu s regulativnog gledišta, ali etičnost ovisi o društvenim odlukama. Ne postoji apsolutni odgovor. Količina negativnosti koju je istraživanje prouzročilo sugerira kako možda nije trebalo biti napravljeno… Još uvijek razmišljam o cijeloj stvari i čak sam i ja malo prestravljena", kaže Fiske.

Komentirajte prvi

New Report

Close