Je li Zuckerberg previše platio za WhatsApp?

Autor: Tomislav Oharek , 21. veljača 2014. u 12:36
WhatsApp ima 450 milijuna korisnika/REUTERS

Neočekivana akvizicija pruža priliku za zaradu, ali ukazuje na urođene probleme.

Facebook kupuje servis za besplatno slanje poruka WhatsApp za 19 milijardi dolara u gotovini i dionicama.

Time će se najveća svjetska društvena mreža još više približiti ishodištu mobilnih komunikacija te će steći novi veliki potencijal za privlačenje mlađih korisnika.Ovaj je posao vrijedniji nego što je Facebook prikupio u svojoj inicijalnoj javnoj ponudi, što dodatno naglašava odlučnost kompanije da stekne dominaciju na tržištem poruka. Ovom transakcijom, kako javlja Reuters, predviđeno je da Facebook isplati četiri milijarde dolara gotovine i 15 milijardi eura vrijednim dionicama.Inače, WhatsApp je osnovao Jan Koum, ukrajinski imigrant u SAD, koji je odustao od fakulteta, sa Stanfordovcem Brianom Actonom. Njihov start-up ubrzo je postao bajka iz Silicijske doline.

U samo pet godina stekao je nevjerojatnih 450 milijuna korisnika, te ih dnevno privlači po milijun."Nitko u povijesti nije napravio nešto takvo", rekao je predsjednik Uprave Facebooka Mark Zuckerberg. On je pak poznat i po tome što je sredinom pretprošle godine preko samo jednog vikenda dogovorio preuzimanje Instagrama za milijardu dolara, a kako se pohvalio i ovaj je posao sklopljen nevjerojatnom brzinom. Naime, Zuckeberg kaže kako mu je za njegovo zaključenje trebalo tek deset dana.Ipak ima i onih koji su zatečeni cijenom i misle da je Facebook preplatio WhatsApp. Naime, prema ovom poslu Facebook je platio 42 dolara po korisniku, što je poprilično više od 33 dolara po korisniku koje je izdvojio kod kupnje Instagrama.

Primjerice japanski div e-trgovine Rakuten nedavno je kupio Viber za samo tri dolara po korisniku, odnosno 900 milijuna dolara. Analitičar Morningstara Rick Summeer ukazao je kako će dio investitora svakako pozdraviti to što će Facebook pridodati svom portfelju tako brzorastuće poslovanje. No istodobno, smatra Summer, to ukazuje i slabost kompanije koja posljednjih tromjesečja baš i nije imala strelovit rast. Naime Facebook je i prije akvizicija Instagrama i WhatsAppa imao svoje servise za razmjenu fotografija i poruka."Ne mogu replicirati ono što rade druge kompanije pa ih kupuju. To baš i nije previše ohrabrujuće, a držim da ćemo i ubuduće vidjeti još takvih poslova", zaključuje Summers.

Komentari (2)
Pogledajte sve


ovo je početak novog dotcom balona.pogledajte kako je prvi počeo 2000 godine.
ugusit ce se sam u svojoj pohlepi..

ovo je početak novog dotcom balona.pogledajte kako je prvi počeo 2000 godine.

New Report

Close