Utrke Formule 1 postaju spektakl poput Superbowla

Autor: Tomislav Pili , 01. siječanj 2017. u 13:02
Foto: Shutterstock

Novi vlasnik otkrio planove razvoja automobilističke ikone.

Privlačenje tehnoloških sponzora te pretvaranje svake od 21 utrke za Veliku nagradu u višednevni spektakl recept je za oživljavanje Formule 1, smatra njezin novi vlasnik. Kako navodi Financial Times, američka kompanija Liberty Media koja je nedavno kupila Formulu 1 u složenoj transakciji koja je vrednovala taj sportski biznis na osam milijardi dolara planira utrke pretvoriti u nešto slično “finalu Superbowla”.

Veća promocija rivaliteta

Događaji oko svake od 21 utrke trebali bi trajati tjedan dana kako bi se privukli dodatni gledatelji i, naravno, sponzori. Također, razmatra se održavanje i nekoliko utrka na američkom tlu u gradovima koji su ujedno i velika tržišta. Kako piše FT, u tom se pogledu razmatra New York, Los Angeles, Las Vegas i Miami. Gledanost bi trebala povećati i veća promocija rivaliteta između momčadi. Medijska kompanija u vlasništvu magnata Johna Malonea ocjenjuje da bi sve to privuklo još više gledatelja širom svijeta, podiglo televizijsku prisutnost te ojačalo komercijalne prihode. U sadašnjoj strukturi prihoda od ukupnih 1,8 milijardi dolara prihodi od TV-prava sudjeluju s 35 posto. Promocija utrka donosi dodatnu trećinu prihoda, a 15 posto dolazi od reklama i sponzorstva. Ostatak dolazi od domaćinstva, televizijske produkcije, licencija te ostalih izvora.

Dugoročni pad gledanosti

Vodstvo Formule 1 već je godinama kritizirano zbog dugoročnog pada gledanosti, česte promjene pravila i zastarjelosti natjecanja. U tom kontekstu momčadi sve manje zarađuju. U 2015. sponzorski prihodi momčadi iznosili su 750 milijuna dolara, nasuprot 950 milijuna dolara tri godine ranije. Istovremeno, više prikazivanja utrka na plaćenim TV-kanalima smanjilo je broj gledatelja, posebice na ključnim tržištima, poput Azije. w“Ovaj sport ima jedinstven globalni sadržaj, a nije učinjeno dovoljno da se iskoristi ta prednost”, tumači izvor FT-a blizak Libertyu. Dugogodišnji izvršni direktor F1 Bernie Ecclestone ostaje u tom poslu, ali njegova nova uloga tek treba biti razjašnjena. Iz Libertya su naglasili kako namjeravaju poboljšati odnose s momčadima koje su u prošlosti kritizirale Ecclestonov model distribucije novca.

Komentirajte prvi

New Report

Close