Trgovci i hotelijeri budućnosti morat će govoriti i kineski

Autor: Darko Bičak , 29. travanj 2013. u 22:00
Ilustracija

Prosječni Kinez na putovanju u šopingu potroši 1320 dolara, a ako se radi o New Yorku, tada i do 3200 dolara.

Sve brojniji i bogatiji kineski turisti su značajni potencijal za svaku ozbiljnu turističku destinaciju, pa tako i za SAD. Podaci UN-ove Svjetske turističke organizacije pokazuju da je lani izvan matične zemlje putovalo 80 milijuna Kineza koji su potrošili 102 milijarde dolara. Brojka kineskih turista je u 2012. bila za 40 posto veća nego u 2011., a čak osam puta veća nego 2000. godine kada je samo 10 milijuna Kineza putovalo u inozemstvo. Ovakav rast, koji je prije svega uzrokovan smanjivanjem administrativnih barijera za odlazak u inozemstvo, ali i jačanjem kineske srednje klase, prisilio je turističke industrije u mnogim zemljama na brzu prilagodbu. Kako piše američki Time, u SAD-u je sve više hotela, restorana i trgovačkih centara koji “domaćinski” spremno dočekuju goste iz Kine. Hotelska industrija je možda otišla najdalje jer je hotelski lanac Marriot poslao 20-ak svojih uposlenika na jezičnu specijalizaciju u Kinu. Isto tako, gotovo svi njihovi hotelski djelatnici moraju znati nekoliko osnovih fraza, poput “pozdrav” i “hvala”, na mandarinskom.USA Today piše da je Marriot Marquis u New Yorku ukinuo sobe i katove 44 jer oni u kineskoj tradiciji imaju, slično kao u zapadnoj mitologiji broj 13, negativni pehistički predznak.

Hilton također uvelike radi na “kineskoj ponudi”, pišu američki mediji, te i on sve učestalije organizira sastanke svojih menadžera sa kineskim planerima putovanja kako bi se saznalo što tamošnji gosti očekuju od ovog hotelskog lanca. Većina Hiltona ima u standardnoj ponudi kineska jela, a u 63 svoja nova hotela ima dekoracije naranča i mandarina koje se smatraju sretnim motivima u kineskoj tradiciji. I hotelski lanac Starwood, koji posjeduje brendove Sheraton, Westin i W hotel, ima specijaliziranu ponudu za Kineze. Tako se u gotovo svim njihovim hotelima u SAD-u nude kineske slastice dobrodošlice kao i prigodna odjeća te brošure. U mnogim Starwoodovim hotelima se gostima iz najmnogoljudnije zemlje svijeta nude trenutne prevoditeljske usluge. Kinezi su posebno zahvalni šoping turisti jer troše prosječno 1230 dolara po putovanju, a ako su u New Yorku, onda se to penje i na 3200 dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close