Slovenija će graditi 13 kilometara autoceste za čak 195 mil. eura

Autor: Ante Pavić , 08. studeni 2013. u 18:56
PD

Slovensku javnost je vrlo neugodno iznenadila astronomska cijena gradnje od 15 milijuna eura po kilometru nove autoceste.

Slovenski upravitelj autocesta Dars najavio je početak gradnje dionice autoceste od Draženaca do Gruškovja na hrvatskoj granici, a javnost je iznenadila visoka cijena gradnje od 15 milijuna eura po kilometru ili ukupno 195 milijuna eura. Riječ je o jedinom do sada neizgrađenom dijelu autoceste od Beča do Beograda.

Dosadašnja prosječna cijena kilometra autoceste u Sloveniji je iznosila 7,7 milijuna eura, a u Hrvatskoj je varirala od početnih pet milijuna eura pa do 17 milijuna eura po kilometru zbog čega USKOK danas ima pune ruke posla. Slovenski mediji pišu da na autocesti nisu predviđeni nikakvi zahtjevniji objekti. Planirani rok za izgradnju 13 kilometara autoceste je četiri godine, iako su stručnjaci dnevnom listu Finance kazali da je dionicu moguće završiti u dvije godine.

Dvogodišnji rok izgradnje nalazio se i u prvotnim planovima pa je dionica do Hrvatske trebala biti dovršena 2015. godine nakon čega su trebale nestati gužve brojnih turista koji preko Slovenije kreću na Jadran. U Darsu odgovaraju da će se dionica raditi u fazama pa će zato biti potrebno dulje vrijeme od najavljivanog. Osim toga, još uvijek nije počeo otkup zemljišta na trasi, što bi prema nekim informacijama, moglo stajati čak 25 milijuna eura. Slovensko ministarstvo infrastrukture najavljuje završetak otkupa cjelokupnog zemljišta do kraja 2014. godine. Projektanti imaju rok za završetak projekta do 30. rujna 2014. godine.

Za gradnju je zainteresirana i Europska unija jer je dionica dio Phyrinskog pravca. Još je 2009. godine izgrađena dionica Slivnica-Draženci duga 19,8 kilometara vrijedna ukupno 276,6 milijuna eura, od čega je Slovenija 88,3 milijuna eura dobila iz Kohezijskog fonda. Europska komisija je u drugoj polovici prošle godine Sloveniji iz europskog proračuna odobrila dva milijuna eura kako bi što prije počela s izradom dokumentacije za pravac Draženci-Gruškovje koja još uvijek nije završena. Moguće je i da investitor gradnje autoceste ne bude Dars nego bi država mogla izabrati nekog drugog ulagača budući da i Slovenija, kao i Hrvatska, razmišlja o davanju svojih autocesa u koncesiju. Stoga bi budućem koncesionaru uz uzdržavanje, u zadatak mgla dopasti izgradnja novih kilometara autoceste. 

Komentirajte prvi

New Report

Close