Stvari koje niste znali o tržištu pelena

Autor: Tomislav Pili , 27. siječanj 2015. u 12:32
Thinkstock

Koliko je tržište pelena lukrativno, govori i podatak da su dva rivala lani utrošila ukupno 15 milijardi dolara na oglašavanje.

Koliko je tržište pelena za bebe lukrativno za proizvođače pokazuje i vijest o novom otvaranju fronte između dva najveća proizvođača, Procter&Gamblea (P&G) i Kimberly-Clarka.

Ugrožen sve većim tržišnim udjelom P&G-ovih "Pampersica" te cjenovno povoljnijeg brenda Luvs, Kimberly-Clark namjerava značajno povećati ulaganja u marketing i lansiranje novih proizvoda krećući tako u "rat pelenama" na sjevernoameričkom tržištu, kako taj potez nazivaju američki mediji.

Golemo tržište
Prema mišljenju analitičara britanske banke Barclays, Kimberly-Clark mogao bi uložiti oko 500 milijuna dolara u povećanje marketinškog budžeta. Kompanija je u petak objavila i kako će značajno sniziti cijene svoje linije pelena Snugg & Dry na sjevernoameričkom tržištu i to počevši od ovog tromjesečja. Koliko će pojeftinjenje iznositi, nije objavljeno, prenosi Business Insider. Koliko je tržište dječje njege vrijedno, dovoljno govore i podaci da temeljni brend Kimberly-Clarka, pelene Huggies, donose sedam milijardi dolara godišnje prodaje.

Glavni rival P&G sa svojim Pampers pelenama zarađuje preko 10 milijardi dolara na godinu. Ove dvije kompanije kontroliraju 80 posto američkog tržišta, s time da lavovski udjel ipak ide P&G-u. Naime, Huggies pelene drže 8,5 posto udjela, pokazuju posljednji podaci iz 2013. godine. Još 2008. godine taj je brend držao preko 10 posto američkog tržišta. Da rat za tržišne udjele sve više eskalira pokazuje i podatak da je Kimberly-Clark lani uložio 3,7 milijardi dolara u marketinške i istraživačke svrhe.  Ako netko smatra da se radi o impresivnom iznosu, što onda reći na trostruko viših 9,7 milijardi dolara koliko je u istu svrhu 2013. godine uložio P&G.

Nove navike potrošača
Posljednjih je godina primjetan trend da potrošači sve više traže cjenovno povoljnije brendove pelena za djecu, poput Luvsa. Upravo u tome analitičari vide glavni razlog najavi o snižavanju cijena Kimberly-Clarkovog brenda jer se Luvs trenutno u američkim trgovinama prodaje po petinu nižoj cijeni od Huggiesa. Konkretno, paket od 44 pelena Huggies košta 8,97 dolara (60,99 kuna), a paket Luvsa od 48 komada 6,99 dolara (47,53 kune).

Amazonov brend propao

Potrebna daljnja poboljšanja

Izlet američkog internetskog trgovca, kompanije Amazon, na tržište pelena za sada je neslavno propao. Kompanija je prošlog tjedna objavila kako privremeno zaustavlja prodaju svojeg brenda Elements, svega dva mjeseca nakon početka prodaje. U Amazonu tvrde kako trebaju napraviti određena poboljšanja u dizajnu pelena na temelju povratnih informacija od kupaca. Donedavno je Amazon tvrdio da su kupci oduševljeni Elements pelenama.

Komentirajte prvi

New Report

Close