Najveći pad prodaje H&M-a u 10 godina

Autor: Poslovni.hr , 18. prosinac 2017. u 14:26
Foto: Reuters

Cijena dionice švedskog trgovca odjećom pala 16 posto, najviše od ožujka 2001.

Švedski lanac trgovina odjećom Hennes & Mauritz (H&M) najavio je u petak zatvaranje dijela prodajnih prostora nakon “neočekivanog” pada tromjesečne prodaje, najvećeg u 10 godina. Kompanija je u petak objavila da je vrijednost prodaje, ako se isključi PDV, oslabila četiri posto na 50,4 milijarde švedskih kruna (38,2 milijarde kuna).

Analitičari u anketi Reutersa očekivali su rast od dva posto. Iz H&M-a su priopćili kako je prodaja u četvrtom tromjesečju bila “značajno niža od njihovih vlastitih očekivanja”. O kakvom se presedanu za kompaniju radi dovoljno govori podatak Bloomberga da je u posljednjih 10 godina tromjesečna prodaja H&M-a pala samo tri puta.

Katastrofalno izvješće investitori su “nagradili” potonućem cijene dionice H&M-a na Stockholmskoj burzi za 16 posto što je najveći dnevni pad od ožujka 2001. godine. I dok internetska prodaja solidno raste, za ukupan pad prodaje najviše je zaslužan pad u fizičkim trgovinama. Kompanija je stoga najavila da će dio trgovina zatvoriti, ne navodeći koliko i u kojim državama.

Podsjetimo, H&M je drugi najveći trgovac odjećom u svijetu, nakon španjolskog Inditexa – vlasnika Zare – kojem očito ide mnogo bolje. Zara je prošloga tjedna objavila rast prodaje za 10 posto na 18 milijardi eura u devet mjeseci do 31. listopada dok je dobit u tom razdoblju uvećana šest posto.   

Komentirajte prvi

New Report

Close