Miodrag Kostić mogao bi spasiti portoroški aerodrom

Autor: Poslovni dnevnik , 22. siječanj 2017. u 22:00
Aerodrom u Portorožu treba milijunska ulaganja u uzletno-sletnu stazu i hangare/FOTOLIA

Vlasnik MK Groupa kupio je Kempinski u Portorožu, a želi preuzeti i druge hotele, kao i Marinu Portorož.

Robert Krajnc, direktor Aerodroma Portorož, otvorenim pismom pozvao je turističke tvrtke u slovenskom dijelu Istre da udruže snage i novac za proširenje zračne luke. Ako su sredstva za infrastrukturu mogli udružiti hotelijeri i ugostitelji u Bovecu, koji ima mali aerodrom, kao i u Hrvatskoj ili u austrijskim skijalištima, nema razloga da se to ne bi moglo uraditi i na slovenskoj obali, kaže Krajnc.

"Piran, koji je turistički najrazvijeniji, ima svoju zračnu luku – Portorož, ali čini se kao da to nikog stvarno ne zanima. Da bi lokalno turističko gospodarstvo doniralo jedan euro po noćenju, ili na drugi način zajedno ojačalo zračnu luku, i tako svoju destinaciju, trenutno zvuči kao znanstvena fantastika. S izuzetkom općine Piran, planove za pomoć i razvoj zračne luke ne podržava nitko, ili je to samo kratkoročno", tvrdi direktor Aerodroma Portorož u otvorenom pismu.  Odluče li slovenske turističke tvrtke pomoći razvoju portoroškog aerodroma značajnu ulogu u tome će imati Miodrag Kostić, jedan od najbogatijih srpskih poduzetnika i vlasnik MK Groupa.

 

60 posto

udjela u portoroškom aerodromu drže Aerodrom Ljubljana, Istrabenz i Luka Kopar

Privlačenje turista
Kostić je u sklopu širenja poslovanja na turizam prošle godine kupio luksuzni hotel Kempinski Palace u Portorožu, a od ranije je vlasnik hotela Grand, Angella i Konaci Sunčani vrhovi na Kopaoniku, zatim hotela 88 soba u Beogradu, te MK Lake Resorta na Fruškoj gori. Međutim, Kostićevi hotelijerski planovi daleko su ambiciozniji, posebno u Sloveniji. Prema njegovim izjavama iz prošle godine, ključnu ulogu imalo bi upravo preuzimanje Aereodroma Portorož. Naime, Kostić već dugo želi kupiti hotele u Hrvatskoj, kao najvećoj turističkoj sili u regiji. Sada je bacio oko na hotel Kempinski u Savudriji. Kako su u srpnju 2016. pisale Večernje novosti, kupnjom tog hotela, zajedno s aerodromom u Portorožu, Kostić bi mogao privući turiste u potrazi za odmorom "s pet zvjezdica" i potencijalno stvoriti "novi Cannes", kako je ranije najavljivao.

U svibnju prošle godine Finance su pisale da se većinski vlasnici Aerodroma Portorož pripremaju za ponovni pokušaj prodaje. Prema navodima lista udjel će gotovo sigurno prodati Aerodrom Ljubljana, Istrabenz i Luka Kopar, koji zajedno drže 60 posto kompanije, a možda i građevinska tvrtka CPK. S druge strane, u Portorožu najviše žele da kupac aerodroma bude upravo Miodrag Kostić.  "MK Group će sudjelovati u natječaju za kupnju Aerodroma Portorož. Vjerujemo kako Portorož ima ogroman turistički potencijal da postane odredište na najvišoj razini, a razvoj zračne luke može tome značajno pridonijeti", potvrdili su svoje zanimanje u MK Groupu.

Bolja cijena u konzorciju
Nije isključeno ni da će se za preuzimanje zračne luke natjecati i Općina Piran, koja sada posjeduje 29-postotni udjel u vlasništvu aerodroma, a željela je, kako su javile Primorske novice, otkupiti udjel Istrabenza. Istrabenz se nakon toga povukao iz prodaje jer je procijenjeno da u konzorciju s drugim vlasnicima zračne luke može dobiti više za svoj udjel. Sadašnji vlasnici, a time i Općina Piran, imaju pravo prvokupa. Kostić neće stati samo na portoroškom aerodromu, koji treba milijunsko ulaganje u proširenje uzletno-sletne staze, nove hangare i veću površinu. Prema analizi Financa, srpskog poduzetnika u Portorožu zanimaju lokali nasuprot Kempinskog, Marina Portorož u sklopu tvrtke DZS Bojana Petana, odnosno Termi Čatež, kao i hoteli LifeClass, u vlasništvu propalog Istrabenza koji je Kostiću prodao Kempinski. 

Povoljan smještaj

Prednosti dobre prometne povezanosti
Aerodrom Portorož, uz Ljubljanu i Maribor, treća je međunarodna zračna luka u Sloveniji. Geografski je dobro postavljen u srednjoj Europi i ima dobru prometnu povezanost sa središtem Slovenije i susjednim regijama. Od Portoroža je udaljen samo 5 km, 15 km od Umaga i 20 km od Trsta. Zračnu luku koriste uglavnom jednomotorni i dvomotorni, klipni i turbopropelerski zrakoplovi općeg zrakoplovstva s kapacitetom od 10 sjedećih mjesta

Komentirajte prvi

New Report

Close