Daimleru kasni izvoz vozila zbog manjka vagona u Luci Kopar

Kapacitet jedinog kolosijeka je 70 vlakova dnevno, a Slovenske željeznice u trenucima velike potrebe za vagonima otpreme stotinjak Kapacitet jedinog kolosijeka je 70 vlakova dnevno, a Slovenske željeznice u trenucima velike potrebe za vagonima otpreme stotinjak

Daimler je prije godinu dana gotovo otkazao posao s Koprom zbog kašnjenja, a sada su zatražili sastanak s odgovornim osobama u luci.

U utorak je Dragomir Matić, predsjednik Uprave Luka Kopar, uputio oštar dopis Dušanu Mesu, direktoru Slovenskih željeznica (SŽ), u kojem je istaknuto da se ponovno događaju kašnjenja vlakova u luku i da je krivnja na Željeznici, što može izazvati gubitak u poslovanju slovenske luke. Zato je Luka Kopar zatražila sastanak na najvišoj razini, javlja list Dnevnik. Manja ili veća kašnjenja i nedostatak vagona događaju se od jeseni i tzv. operativni segmenti obje tvrtke o tome razgovaraju svakog tjedna, međutim, sada su se toliko nagomilala da je morala intervenirati Uprava Luke Kopar. 

Optimistične najave
Strah u Kopru potpuno je opravdan jer je prije godinu dana zbog kašnjenja u isporuci vagona Luka gotovo izgubila jednog od svojih najvažnijih klijenata, proizvođača automobila DaimlerChrysler, koji preko Kopra izvozi Mercedesova vozila na Daleki istok.  Prema neslužbenim informacijama Dnevnika, Nijemci su ovih dana već zatražili sastanak s odgovornima u Luci Kopar.

 

900 vagona

dnevno Slovenske željeznice dopreme u Luku Kopar

Slovenske željeznice dovezu do Luke Koper od 800 do 900, ponekad i 1000 vagona dnevno, a jedan vlak u prosjeku ima 18 vagona. Vagoni su u vlasništvu različitih tvrtki, ali ih u luka dostavljaju samo Slovenske željeznice. Na temelju najavljenog broja vagona u Luci Kopar planira se radna snaga i isporuka tereta s klijentima. Međutim, prema informacijama Dnevnika, Slovenske željeznice ne uspijevaju dostaviti stotinjak vagona dnevno, ili kasne s dostavom, npr. posljednjeg vikenda u Kopru je nedostajalo oko 300 vagona. Zbog povećanog obujma tereta, što je rezultat nastojanja da ostvare godišnje obveze, Željeznice od listopada vrlo optimistično najavljuje dolazak vlakova u luku. Ali, zbog kašnjenja planove ne prilagođavaju, što izaziva domino efekt, navodi Dnevnik. 

Gužva na kolosijeku
Dušan Mes, direktor Željeznica, izjavio je da ne kasne samo vagoni SŽ, nego većinom austrijski vagoni, ali nije spomenuo da sve vagone u luku isporučuju SŽ, koji ima nadzor nad stanjem. "Odgoda vagona posljedica je objektivnih razloga", rekao je Mes, navodeći kvar kompresora u luci, što je proizvelo jednosatno kašnjenja svakog vlaka. Prošlog tjedna izbio je požar, što je dovelo do dodatnog kašnjenja. "Zbog svih tih operativnih teškoća došlo je do kašnjenja", objasnio je Mes. Direktor Slovenskih željeznica tvrdi da je ključni poblem nedostatak drugog kolosijeka u koparskoj luci. "Jednostavno je nemoguće na jednom kolosijeku prevesti toliko vlakova.  Kapacitet kolosijeka je sedamdeset vlakova dnevno, a mi trenucima velike potrebe za vagonima dovezemo sto, ali više od toga ne ide", kaže Mes. S obzirom na činjenicu da su kapaciteta postojećeg kolosijeka od Kopra do Divače već zasićeni, realno je očekivati da će biti potpuno opterećeni sljedeće godine. 

Preusmjeravanje tereta

Bez drugog kolosijeka velik gubitak
Nova željeznička pruga od Luke Kopar do Divače počet će se graditi već sljedeće godine, a stajat će manje od jedne milijarde eura, izjavio je slovenski premijer Miro Cerar, dodajući da će gradnja trajati šest godina. Međutim, postoji opravdana bojazan da bi zbog neuspjeha u završetku drugog kolosijeka u godinama od 2026. do 2055. Luka Kopar izgubila između 210 i 240 milijuna tona tereta. Preusmjeravanja tereta iz Kopra u susjedne luke moglo bi dovesti do gubitka između 2,7 i 3,4 milijarde eura.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve