Hrvatska nam je jedna od glavnih uzdanica, ulazimo na police vaših trgovina

Autor: Poslovni dnevnik , 03. svibanj 2016. u 09:02
Marcel Löffler, predsjednik Uprave Julius Meinla

Predsjednik Uprave Julius Meinla, govori o planovima te najstarije profesionalne europske pržionice kave za naše tržište.

Julius Meinl prva je profesionalna pržionica kave u Europi s tradicijom dužom od 155 godina, a ujedno i kompanija koja za Hrvatsku ima velike planove. O čemu je konkretno riječ i zašto je naše tržište u fokusu njihovih planova za Poslovni dnevnik govori predsjednik Uprave Julius Meinla Marcel Löffler.

 

40tisuća

klijenata diljem svijeta posluje s Julius Meinlom

Povijest tvrtke Julius Meinl zapravo je priča o brendu starom gotovo 155 godina. Od kada ste aktivni na hrvatskom tržištu i kako se vaš posao razvijao kroz godine? 
Uspješna priča tvrtke Julius Meinl počinje 1862. godine  otvaranjem prodavaonice u centru Beča. Ubrzo nakon toga, Julius Meinl I. razvija, među prvima na svijetu, mehaničku pržionicu kave koja garantira dotad nepoznatu, postojanu, kontinuiranu kvalitetu pržene kave. Danas više od 40.000 klijenata u cijelom svijetu oslanja svoj biznis na odličnu kavu i čaj koje proizvodimo u našim pogonima u Beču i Vicenzi. Na globalnoj smo razini, kao ambasador bečke kulture kavana, među prve tri pozicije u top premium segmentu brandova kave u više od 40 zemalja. U Hrvatskoj je Julius Meinl prisutan od 1905. godine kada smo otvorili prvu prodavaonicu mješovite robe na Jelačićevu trgu. U tom razdoblju smo u Hrvatskoj imali 28 prodavaonica, ali nismo prodavali samo kavu i čaj. Sa 16 dućana te tvornicom kave i čaja u Vodnikovoj ulici, Zagreb je već tada bio centar svih naših aktivnosti za cijelu regiju. Tijekom II. svjetskog rata smo sve izgubili. Početkom ovog stoljeća, u Hrvatskoj ponovno započinjemo s poslovanjem. Ovoga puta ne u 'retailu', nego u HoReCa sektoru. Godine 2006. smo preuzeli tvrtku Bonfanti i od tada tržišni udjeli kontinuirano rastu. Danas s našim proizvodima i uslugama uslužujemo više od 5000 klijenata. 

Kako biste opisali hrvatsko tržište kave u ovom trenutku, što su njegove jake strane, a što nedostaci?
Hrvatska je vrlo zahtjevna zemlja za svakog pržioničara kave. Postoji visoka razina stručnosti u kavi. Jako smo sretni zbog takve situacije, jer je naš brend poznat po visokoj kvaliteti. Povrh toga, ljudi u Hrvatskoj vole kulturu bečkih kavana, vole opušteno uživati u šalici kave. Istodobno je Hrvatska brzorastuće tržište. To je vidljivo prema udjelu Arabice u mješavinama koja je u stalnom porastu. I čaj se razvija vrlo brzo, prelazeći sve više u višu kvalitetu i nove varijante kao 'big bags' ili 'loose tea'. 

Možete li usporediti europsko tržište s našim, kada govorimo o segmentu kave i čaja? Koje su ključne razlike?
Hrvatska je jedna od glavnih uzdanica unutar naše grupacije. Njezino tržište se razvija u pravcu kvalitete. Pridodate li tomu ogroman potencijal i vizibilitet na obali, mogli biste razumjeti zašto smatramo da je jedno od ključnih tržišta za nas. Unatoč uobičajenom načinu razmišljanja, mi Hrvatsku smatramo jednim od najrazvijenijih tržišta kada je kava u pitanju. Ljudi ovdje traže kvalitetu i inovacije, a to je u biti srž našeg biznisa.

Što je s Adriatic regijom? Gdje imate najbolje rezultate i koja tržišta imaju najveći potencijal?
Tržišni smo lideri u zemljama susjedstva – Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Naše pozicije su tamo vrlo slične onoj u Hrvatskoj i još se širimo. Za Srbiju vidimo dosta potencijala u godinama koje slijede.

Jeste li zadovoljni s tržišnim udjelima u Hrvatskoj i kako su se oni  razvijali tijekom godina? Kako stojite na ostalim tržištima regije?
Jako smo zadovljni s rezultatima u Hrvatskoj. Naša tvrtka je startala s dva milijuna eura prihoda u 2006. godini, a proteklu smo završili s prometom od gotovo 15 milijuna eura. U Bosni i Hercegovini i Sloveniji naši tržišni udjeli u HoReCa sektoru iznose oko 30 posto, dok je procjena tržišnog udjela u Srbiji na oko 15 posto.

Već ste rekli da na Hrvatsku gledate kao na tržište s iznimnim potencijalom, čuli smo da planirate prodor i u retail sektor. Je li to istina?
Navedeno doista i je jedna interesantna mogućnost, budući da je potražnja za našim proizvodima od strane krajnjih korisnika u konstantnom porastu. 

Pa kada možemo očekivati vaše proizvode na policama i koliko prodajnih mjesta planirate imati u početku vašeg debija u maloprodaji? 
Uskoro ćemo biti na policama s nekim proizvodima, najprije u Billi i Sparu, našim povijesnim partnerima s austrijskog tržišta. 

Koje proizvode ćete ponuditi hrvatskim kupcima?
Ponudit ćemo ekskluzivni raspon mljevene kave i čaja. U jesen planiramo dodatne proizvode, ali u ovom trenutku je prerano o tome govoriti. 

Koji su dugoročni i kratkoročni planovi s tim poslovnim potezima? Kakvi tržišni udjeli u 'retailu' bi vas zadovoljili?
Planiramo nastaviti konsolidiranje naše premium pozicije i daljnje širenje na tržištu, u 'horeca' i 'retail' segmentu. 

Ima li mjesta za potencijalne akvizicije na hrvatskom tržištu u vremenu koje je pred nama?
Ostvarili smo nekoliko akvizicija u prošlom razdoblju. U načelu mi uvijek tražimo nove mogućnosti. Osiguravajući ih, usklađujemo naš brand i naše tržišne pozicije.

Komentirajte prvi

New Report

Close