'Svi koji kažu da je ideja najvažnija ne znaju da je izvedba ključna'

Bojan Bernik (Foto: Saša Zinaja) Bojan Bernik (Foto: Saša Zinaja)

Moja ideja: Tvrtka Video Media bavi se web izdavaštvom, a njeni projekti su Automobili.hr, 1klik.hr i Jelovnik.hr.

Tvrtka Video Media d.o.o. bavi se web izdavaštvom, a dosadašnji projekti uključuju automobilsku tražilicu i portal Automobili.hr, hrvatski homepage portal 1klik.hr, te upravo predstavljen servis za online naručivanje hrane Jelovnik.hr. O tvrtki i njenim projektima za Poslovni.hr priča Bojan Bernik, vlasnik i izvršni direktor.

"Tvrtka je nastala kada sam pokrenuo 1klik portal sa idejom kako prosječan korisnik interneta želi imati sve najbolje linkove na dohvat ruke. Tvrtka postoji nekoliko godina i trenutno ima 4 zaposlenika", kaže Bernik. Kao najveću prepreka pri pokretanju biznisa ističe nedostatak novca. "Upravo zato sam krenuo u online biznis jer je ulazna barijera najmanja. Svatko može uštediti dovoljno da financira web projekt, dok je za većinu drugih poslova potrebno imati puno više inicijalne investicije", kaže vlasnik Video Medije.

Zapitali smo ga i koje su pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize. Od pozitivnih Bernik izdvaja nižu cijenu radne snage koja omogućuje da se nađu kvalitetniji zaposlenici koji rastu zajedno sa tvrtkom. Počinje se sa nižom plaćom koja raste sukladno sa poslovanjem tvrtke. Negativno je to što se mora puno više raditi i rizik od neuspjeha je veći jer je manje novca na tržištu.

Kao najveći uspjeh do sada Bernik ističe činjenicu da tražilica Automobili.hr ima 80.000 jedinstvenih posjetitelja mjesečno i najjači je automobilski portal u Hrvatskoj. "Na tome smo radili zadnje dvije godine i trud se isplatio. Uspjeh je u Hrvatskoj imati portal koji zarađuje, a trenutno surađujemo sa svim bitnim oglašivačima", ističe.

Osvrnuo se i na projekt Jelovnik, kojem je ciljana publika svi oni koji često naručuju dostavu hrane. To su uglavnom zaposleni koji naručuju gablec na poslu i mladi koji navečer vole naručiti pizzu. U tijeku je kampanja na internetu koja bi trebala pridobiti što više korisnika da isprobaju Jelovnik, a također planiraju i promociju "u živo" po tvrtkama.

Bojana Bernika smo pitali i koja je po njemu idealna zemlja za pokretanje biznisa. "Prvi je izbor naravno SAD kao centar IT industrije, a zatim Kina s obzirom na veličinu tržišta i gospodarski rast. Uostalom, engleski znam puno bolje od kineskog", navodi uz šalu vlasnik Video Medije.

Osvrnuo se i na početničke greške. "Greške su normalan dio poduzetništva, ako ih niste napravili onda bi se trebali zabrinuti. Prije nekoliko godina u prvi sam web projekt uložio puno, a nakon par mjeseci kada sam uvidio da nije profitabilan zatvorio sam ga. Moraš biti mentalno jak da se nosiš sa činjenicom da ti projekt nije uspio a u njega si uložio godinu dana svog života i svu ušteđevinu. Zahvaljujući tom porazu kasnije sam bio puno pametniji i to mi se isplatilo višestruko. Kasnija greška bila bi puno skuplja, da nisam naučio na prethodnoj", ističe Bernik.

Zamolili smo ga i da nam opiše svog idealnog zaposlenika. "Anja Vulelija, prva osoba koju sam zaposlio u firmi danas je ključna osoba koja ima sve karakteristike idealnog zaposlenika. Svi poduzetnici vole imati kontrolu u svakom trenutku i velika je stvar kada nađes osobu kojoj toliko vjeruješ", ističe Bojan Bernik.

Zanimalo nas je i traži li njegova tvrtka zaposlenike. "Širimo se polako s obzirom na tržišne prilike i naše prihode. Trenutno imamo dovoljno ljudi kao i vanjskih suradnika koje koristimo za neke od projekata. Plaće su prosječne, ali ono najvrijednije je ulaganje u kontinuiranu edukaciju zaposlenika i njihov razvoj. Za razliku od većine privatnih firmi kod nas se u pravilu radi 8 sati dnevno i to je nešto što želim zadržati i u buduće. Možda će čudno zvučati, ali se maksimalno trudim da zaposlenici imaju što ugodniju radnu atmosferu. Ured nam je na Kajzerici gdje se ne moraju živcirati oko parkinga, na poslu nema živciranja i frustrirajućih rokova, vlada međusobno razumijevanje i prijateljsko okruženje", kaže Bernik.

Tri brza pitanja

Imate li kakvih 'recepata' za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?
Ideja nije dovoljna. Svi koji kažu da je ideja najvažnija ne znaju da je izvedba ključna, kao i upornost sa dozom sreće. Poslovni model iliti kako mislite zarađivati je prvo ključno pitanje prije pokretanja svakog biznisa. Da li je poslovni plan realan i izgledan?

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih...
Ne bih ciljao na lokalno tržište i radio portale kojima se poslovni model temelji na prodaji oglasnog prostora.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je...
Budi uporan! Većina uspješnih poduzetnika nije uspjela iz prve. Svaki neuspješan poduhvat vodi korak bliže onom uspješnom. Statistika je na strani upornih i onih koji rade na svom razvoju. Ako je netko uspio jednom ne znači da će mu slijedeći projekti biti uspješni. Dobar primjer je Nenad Bakić koji je uspio sa MojPosao grupacijom, dok su mu svi ostali web projekti nakon toga završili neslavno.

Komentari (2)
  • Sjenikovac
    Sjenikovac 16:17 16.10.2012.

    Nije loše Bojane ali automobili i jelovnik mi djeluje malo otrcano . Ima dvije “galaksije” koje pružaju puno mogućnosti za kreativnost i zaradu . To su privreda i umjetnost . Tu ćete naići na stare vukove koji će vas željeti eliminirati . Ali budite uporni i klonite se USA-e ; to je moj prijateljski savjet .

  • Hasenfefer
    Hasenfefer 11:28 16.10.2012.

    Ako nemaš ideje izvedba ti je za k…c, tj za debeljka.

    Improvizacija, ideje, usvajanje i primjena novih tehnologija, izvedba je tu samo predstava za narod.

    Ako baš i nisi dobar u izvedbi ili vođenjem tvrtke onda uzmeš profesionalca da ti to radi.

    Pa to je napravio i Steve Jobs kad je uzeo za jabuku direktora jedne poznate marke bezalkoholnih pića.

    Tko ima ideju, taj ima svijet pod nogama.

    lp

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve