Startup koji u 2017. očekuje rast do 60%

Autor: Bernard Ivezić , 21. veljača 2017. u 16:20
Ante Dagelić, suosnivač GetByBusa/Ivo Čagalj/PIXSELL

Tri autobusne kompanije već testiraju naš sustav koji će putnicima u autobusnom prometu u cijelosti digitalizirati putne karte, kaže Dagelić.

Hrvatski startup GetByBus lani je imao 500.000 korisnika, pet puta više nego godinu prije. Da li su toliko porasli i prihodi njegovi osnivači Danac Morten Smalby i Hrvat Ante Dagelić zasad ne otkrivaju.

No, GetByBus je već u prvoj godini poslovanja, 2014. bio profitabilan. Tada je, prema podacima Fine tvrtka Sol Itum, koja upravlja tim servisom, imala prihod od 403,3 tisuća kuna uz neto dobit od 104,6 tisuće. Godinu kasnije prihod je narastao na 2,38 milijuna kuna i neto dobit od 517 tisuća kuna. Ante Dagelić, koji je i tehnički direktor, kaže da 2017. pripremaju još veći odmak. Cilj im je u okviru svog posla, a to je unapređenje autobusnog prometa, poboljšati konkurentnost hrvatskog turizma. "Tri autobusne kompanije već testiraju sustav koji će putnicima u autobusnom prometu u cijelosti digitalizirati putne karte, tako da kartu ne samo da će moći kupiti preko mobitela, već će je preko mobitela moći i potvrditi. Naravno, zbog zakona printanje karata bit će u autobusu", kaže Dagelić.

Dodaje da su razvili i novu uslugu kojom žele u cijelosti digitalizirati prodaju karata u autobusima u Hrvatskoj, posebno na otocima. Novo rješenje TicketShop koristit će poslovni model Googleova Adwordsa, odnosno naplaćivat će se isključivo kroz proviziju po transakciji. "Želimo s TicketShopom ponuditi prijevoznicima cjelovito i besplatno rješenje za menadžment i prodaju autobusnih karata, koje u kombinaciji s mogućnošću skeniranja mobitelom, će napokon dovesti do digitalizacije prodaje karata na otocima i drugim područjima gdje to dosad nije bilo moguće", kaže Dagelić. Morten Smalby, kaže da su u tri godine postali lider u digitalizaciji autobusnih linija u Hrvatskoj i regiji te se proširili na srednju i istočnu Europu.

Lani su tako ušli na tržišta Njemačke, Italije, Švicarske, Austrije, Poljske i Češke. "Iza nas je najbolja godina do sada i vrlo smo zadovoljni rezultatom. Prethodna je godina bila rekordna i po broju posjetitelja naših stranica, pa smo tako u 2016. prešli brojku od 6 milijuna, dok ove godine očekujemo preko 10 milijuna posjetitelja te rast prodaje od 50-60 posto", kaže Smalby. Dodaje da je rastu u prošloj godini pomoglo to što surađuju s agregatorima podataka putem kojih mogu ponuditi abutobusne karte u cijeloj Europi te da su dobili prve izravne partnere na vanjskim tržištima. Navodi da usto već tri godine zaredom razvijaju mrežu partnera u cijeloj regiji što se u 2016. osjetilo i u prodaji.

"Prisutni smo u Sloveniji, Hrvatskoj, BiH i Crnoj Gori, a upravo smo ugovorili suradnju i u Srbiji i Makedoniji", kaže Smalby. Navodi da je digitalna transformacija autobusnog prijevoza privukla niz konkurenata. Jednog od njih imaju i na domaćem terenu, hrvatski startup Vollo. Smalby kaže da je riječ o vrlo kompetitivnom tržištu na kojem su neki startupi dobili investicije i po 100 milijuna eura. "Zato smo lani izašli sa svojim uslugama izvan regije i sad nam je cilj pokriti što više europskog tržišta. Već danas preko nas možete kupiti kartu od Frankfurta do Berlina ili Praga", zaključuje Smalby.

Od bloganja do startupa

Priču je pokrenuo Danac
Danac Morten Smalby počeo je prije sedam godina blogati o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji. Nakon što su ga mnogi počeli ispitivati o tome kako ovdje doći autobusom, pokrenuo je blog na tu temu, a zatim je 2014. s Antom Dagelićem pokrenuo startup GetByBus. Smalby kaže da ispočetka nije bilo lako: "Trebalo je uvjeriti autoprijevoznike da se to isplati, ali nakon što smo mogli pokazati da je jedan uspio, brzo su se i ostali priključili digitalizaciji". Do kraja godine na popisu korisnika imali su takoreći sve autobusne prijevoznike u Hrvatskoj. Danas u startupu radi 15 ljudi.

Komentari (1)
Pogledajte sve

New Report

Close