‘NađiOPG’ povezat će turiste s domaćim malim proizvođačima

Autor: Antonija Alar , 03. rujan 2015. u 22:00
Slaven Koprić i Marija Marojević uočili su da mnoge turiste u Baranji zanimaju autohtoni proizvodi, ali ih teško pronalaze/Marko Mrkonjić/PIXSELL

Aplikacija nastoji povećati svijest ljudi o kvaliteti i prednostima domaćih proizvoda i omogućava odabir najpovoljnijeg proizvođača.

Vrijedni studenti Slaven Kopić i Marija Marojević prijavili su projekt pod nazivom 'NađiOPG' na natječaj Poslovnog dnevnika 'Hrvatska pamet Hrvatska.

Riječ je o mobilnoj aplikaciji kojoj je zadatak lociranje i kontakt s registriranim obiteljskim poljoprivrdnim gospodarstvima (OPG) u Hrvatskoj. Putem aplikacije, moći će se jednostavnim sortiranjem OPG-ova imati uvid u to gdje se oni nalaze, naći njihove kontakt podatke te dobiti informacije o asortimanu proizvoda i usluga koje nude, njihovu cijenu i mogućnost degustacije. To sve bi bilo ostvareno uz suradnju sa samim OPG-ovima, jer bi aplikacija sadržavala onoliko informacija koliko bi oni sami to htjeli i dopustili. Ono što ih je navelo na ovu ideju je situacija u kojoj su se našli turisti prilikom posjeta Baranji, kada su nakon kušanja određenih autohtonih proizvoda te proizvode htjeli kupiti i ponijeti sa sobom.

 

13tisuća

noćenja ostvareno je 2014. u turističkoj zajednici Beli Manastir

Problem je nastao kada im ugostitelji nisu mogli objasniti kako da dođu do tih proizvoda, naime nisu znali bi li im OPG uopće pružio takvu uslugu i da li bi ih uopće primio. Dok su oni pokušali stupiti u kontakt s OPG-om, prošlo je previše vremena i interes turista se smanjio. Budući da je Marija iz Vinkovaca, a Slaven iz Osijeka, na primjeru Slavonije i Baranje, zaključili su da prednosti OPG-ova u Hrvatskoj nisu dovoljno iskorištene.  

"Smatramo kako su mali proizvođači žila kucavica našeg gospodarstva i potrebno im je pridonijeti više pažnje te se usmjeriti na njihov tehnološki napredak. Proizvodi visoke kvalitete već su tu, ali ih je potrebno intenzivnije predstavljati kupcima i učiniti ih što dostupnijim te nam se zajedničkim razmišljanjem o ovome problemu, mobilna aplikacija učinila kao super rješenje", komentirali su mladi studenti Slaven i Marija. Kažu kako je glavni cilj njihove mobilne aplikacije povezivanje obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava s kupcima, turistima i svima koji su zainteresirani za OPG.

'NađiOPG' omogućava pronalazak i kontakt s proizvođačem odabranog proizvoda u svega nekoliko minuta te tako nastoji OPG-ove uvesti u digitalno doba. Stavljajući aplikaciju na Google Market i App Store, ona bi postala dostupna u cijelom svijetu, što znači da bi time i ta obiteljska gospodarstva postala dio globalnog tržišta. Uz to aplikacija nastoji povećati svijest ljudi o kvaliteti i prednostima domaćih proizvoda i uz to omogućava korisniku odabir najjeftinijeg i najbližeg proizvođača njegovog prethodno odabranog proizvoda. Ono što nudi proizvođačima je mogućnost jednostavnijeg plasmana njihovih proizvoda, koji bi u budućnosti mogao dovesti do povećanja proizvodnje na razini cijele Hrvatske.

Postoje projekti koji nude sličnu uslugu i uglavnom se svode na trgovinu ili na posredovanje u trgovini. To su većim dijelom Internet trgovine koje već imaju veliku konkurenciju. Dok njihovo poslovanje ovisi o mnogim čimbenicima poput dobavljača, skladištenja robe, transporta robe i slično, 'NađiOPG' ima vrlo mala ulaganja, a financira se isključivo preuzimanjem aplikacije na Google Marketu ili App Storeu. Tako zapravo trenutno na tržištu ne postoji baš takva aplikacija. Trgovine domaćim proizvodima, kao i 'NađiOPG', pomažu proizvođačima u plasmanu robe, no cijena njihove usluge za krajnjeg korisnika je puno veća od cijene 'NađiOPG'. Najveća prednost ove aplikacije leži u tome što omogućava proizvođačima da se povežu s kupcima diljem Hrvatske i svijeta i to uz vrlo mala financijska sredstva. 

Komentirajte prvi

New Report

Close