Kalendari i čestitke s austrijskim motivima nastaju u Slavoniji

Foto: PD Foto: PD

Zoran Bašić u Trnjanima u prvoj hrvatskoj tvornici za magnet suvenire izvozi u Beč.

Meke od brojnih atraktivnih suvenira koje turisti kupuju tijekom boravka u Beču, poput magneta za hladnjake s najslavnijim austrijskim turističkim atrakcijama poput carice Sissi ili dvorca Schönbrunna te slike najvažnijeg austrijskog slikara Gustava Klimta, radi ni manje ni više nego Slavonac Zoran Bašić. U mjestu Trnjani nalazi se njegov proizvodnji pogon i sjedište tvrtke Decoupage Repromaterijal Basic Art, prve hrvatske tvornice za izradu magneta suvenira. Već godinama na austrijskom tržištu ovaj slavonski poduzetnik bilježi uspjehe domaćim dizajnom, proizvodnjom i plasmanom na tržište suvenira s oznakom “Made in Croatia”.

Sve je počelo kada se Bašić, po struci strojobravar, nakon dugogodišnjeg rada u državnoj službi počeo u mirovini baviti izradom drvenog nakita i ukrasnih predmeta od drveta, koje je predstavljao na sajmovima poput Đakovačkih vezova, Vinkovačkih jeseni, Renesansnog festivala u Koprivnici, Katarinskog sajma u Slavonskom Brodu. “Osluškujući potrebe tržišta bazirali smo se na proizvodnji repromaterijala za decoupage za kojim se pojavila povećana potražnja na ovim prostorima te ostalih personaliziranih proizvoda kao što su zahvalnice za svatove, topperi za torte, podlošci za čaše, reveri, sve vrste dekora”, objašnjava Bašić.

Cjenovno konkurentniji od Kineza

Dobar rad daleko se čuje pa je tako slavonski poduzetnik prije četiri godine dobio ponudu od bečkog veletrgovca suvenirima koji je tražio da mu napravi uzorke magneta. Nakon godinu dana Bašićevi su proizvodi polučili značajan uspjeh na austrijskom tržištu, a sada su mu plan i cilj plasirati proizvode i na hrvatsko tržište, kao jedne od rijetkih tvrtki koja nudi dekore, magnete, podmetače, revere, zahvalnice i ostali sitni asortiman poklona i promocijskog materijala kao izvorni hrvatski proizvod.

Osim po kvaliteti i inovativnosti, njegovi su proizvodi, kaže, konkurentni i cjenovno prihvatljiviji, odnosno jeftiniji i od kineskih koji su sveprisutni na tržištu.

“Ključ uspjeha kod Austrijanaca gdje dominiramo i kod nas su male serije po željama kupca, brza isporuka, tj. brzi odgovor na naručeno, uz fleksibilnost izmjena dizajna opet prema željama kupca. Kod nas kupci sami mogu sudjelovati u kreiranju proizvoda koje žele da im napravimo koristeći našu stručnu pomoć. Svoje proizvode ručno izrađujemo prema vlastitim idejama ili idejama naših kupaca, a cijena je uvijek ista, bez obzira je li netko naručio jedan suvenir magnet ili pak njih stotinu”, objašnjava Bašić. Devedeset posto svih narudžbi stižu od žena koje, dodaje poduzetnik, imaju cijeli niz maštovitih prijedloga kako bi izradile vlastiti suvenir ili primjerice ukras za tortu. S obzirom na značajnu potražnju, novi Bašićev poslovni iskorak bit će osvajanje novih tržišta i širenje proizvodnog pogona u Trnjanima.

Dekori, šablone

“Na hrvatskom tržištu veliki potencijal vidim u izradi repromaterijala za decoupage posebice kutija različitih veličina i oblika od kojih su neke šablonizirane dok ih je većina izrađena prema željama i potrebama klijenata koji nam se obraćaju s punim povjerenjem kao i ostalih ukrasa, dekora, šablona koje koriste u njihovoj izradi”, zaključuje poduzetni Slavonac Zoran Bašić.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve