Računalne igre mogu biti pokretač ekonomskog rasta u Hrvatskoj

Autor: Bernard Ivezić , 15. travanj 2016. u 12:17
Foto: Thinkstock

Ante Vrdelja videoigre već smatra pokretačem ekonomskog rasta jer prihodi te tržišne niše rastu više od 50 posto godišnje.

Videoigre već jesu pokretač ekonomskog rasta što se vidi iz pokazatelja o kontinuiranom porastu ukupnih prihoda u tvrtkama za izradu videoigara.

Unazad pet godina njihovi prihodi rastu 55,5 posto godišnje. Nadalje, u istom razdoblju broj zaposlenih raste 31 posto godišnje, što je izniman rast u odnosu na ostale sektore gospodarstva. Isto tako, izvoz domaćih proizvođača videoigara raste strelovito. U 2014. godini naš izvoz je skočio 86,7 posto.

Unatoč postocima rasta, riječ je o nominalno maloj industriji u hrvatskim okvirima. Zašto joj pridavati značaj?
Nešto više od 37 milijuna kuna prihoda ove industrije u 2014, a čime je obuhvaćen tek dio tvrtki, jest nominalno malo. No, s ovim stopama rasta ta brojka već lani nije mala, a za nekoliko godina vjerujem da možemo biti u prilici pohvaliti se i ne baš zanemarivim apsolutnim iznosima, kako u Hrvatskoj tako i regiji. Vlada bi se trebala pozabaviti tako malom industrijom zbog potencijala rasta. Studiji za izradu videoigara u Poljskoj, Rumunjskoj, pa i Češkoj, silovito rastu i izvrsno su konkurentni na međunarodnom tržištu.

Kojih nekoliko mjera bi po vašem mišljenju moglo pomoći bržem razvoju hrvatske industrije računalnih igara?
Kronično nam nedostaju programeri. Uvođenje novih programa u postojeće studije, kao i vatrogasne mjere s ljetnim školama za videoigre nisu samo najbolji poticaj, već i nužan preduvjet za daljnji rast. Možete zazivati stranu investiciju, ili osigurati domaći kapital, ali bez ljudi koji znaju napraviti igru – što ćete s tim? Autori i proizvođači videoigara se očito dobro snalaze, ali zašto ovu pozitivnu priču ne pretvoriti u spektakl? Zato radimo konferenciju u petak u HGK.

Komentirajte prvi

New Report

Close