Zašto bacati voće kad se od njega može napraviti zanimljiva poslastica

Pobjednički tim: Marko Mrzljak, Filip Tomičić i Nikola Mikulec/Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL Pobjednički tim: Marko Mrzljak, Filip Tomičić i Nikola Mikulec/Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

AgroFructus grupa kreirala je projektni zadatak za studente s ciljem pomoći realizacije dobrih ideja mladih studenata.

Marko Mrzljak, Nikola Mikulec i Filip Tomičić, studentski tim koji je pobijedio na nagradnom natječaju AgroFructusa svojim projektom Proizvodnja sušenog ušećerenog voća, prijavili su se na natječaj kako bi iskoristili znanje stečeno na fakultetu i odmaknuli se od toga da budu prosječni studenti.

Naime, AgroFructus Grupa, kao jedna od vodećih regionalnih kompanija specijaliziranih za proizvodnju, otkup, skladištenje i prodaju svježeg i prerađenoga voća i povrća, kreirala je projektni zadatak za studente, s ciljem pomoći realizacije dobrih ideja mladih studenata. Kako kažu iz AgroFructusa, zadatak studenta bio je razraditi poslovnu ideju vezanu uz proces dovođenja voća i povrća od polja do stola. Iako je natječaj prvenstveno bio namijenjenim studentima Agronomskog fakulteta, sudjelovati su mogli i studenti ostalih fakulteta.

Analizom prijavljenih projekata, stručni žiri se odlučio za četiri koji su ušli u uži krug, te im se pružila mogućnost da predstave svoje projektne zadatke. "Na ideju za projekt došli smo promatrajući poslove kojima se tvrtka AgroFructus bavi te spoznajom koliko se zapravo zdravog voća baca na godišnjoj razini, a sve zbog estetskih nedostataka. Upravo takvo voće bi se u najvećoj mogućoj mjeri koristilo u proizvodnji, a ostatak bi se nadomjestio voćem industrijske kvalitete. 

 

Mrzljak

Za realizaciju projekta potrebno je oko 2 milijuna kuna, a investicija bi vrlo brzo isplatila.

AgroFructus spreman investirati
Došli smo na ideju osmisliti novu liniju sušenog voća, ali koje bi bilo ušećereno kako bismo dobili malo drugačiju, ali i zanimljiviju poslasticu od onih koje se trenutno nude na tržištu", otkrio je u razgovoru za Poslovni dnevnik, Marko Mrzljak, voditelj pobjedničkog tima. Kako kaže, najviše posla u razradi projekta imali su kod prikupljanja ulaznih podataka za izradu studije isplativosti. S obzirom na to da se radi o stvarnom projektu i proizvodima koji bi mogli kad-tad ići u proizvodnju, prikupljeni podaci morali su biti što je više moguće realniji.

Kako tvrdi Mrzljak, kad su skupili sve potrebno, uz pomoć njegove prijateljice razvili su novi brend pod kojim bi se proizvodi prodavali te osmislili početnu liniju proizvoda. Iz AgroFructusa poručuju kako je nagrada za najbolji projekt iznosila 7500 kuna, a uz to AgroFructus Grupa je spremna investirati u realizaciju najboljeg projekta ili više najboljih projekata ako stručni tim procijeni da se projekt uklapa u viziju AgroFructusa, odnosno da kvaliteta projekta čini rizik ulaganja opravdanim.

Godišnje oko 1,700.000 vrećica
Pobjednički tim procijenio je kako investicija cjelokupnog projekta iznosi oko dva milijuna kuna, a investicija bi osim sušare za sušenje voća uključila i svu ostalu opremu potrebnu za obradu voća te proizvodnu halu s privremenim skladištem za gotovu robu. Planiraju pogon smjesti u sklopu LDC-a AgroFructusa u Sesvetama, a procijenili su i da bi trebalo 14 zaposlenika te da bi se investicija isplatila vrlo brzo zbog relativno visoke cijene koju sušeno voće može postići na tržištu.

"Cilj projekta prvenstveno je bilo osmisliti i ponuditi tržištu nešto novo, zanimljivo, atraktivno, slatko i privlačno, a pokraj svega toga, smanjila bi se količina bačenog voća. Prema trenutnim brojkama, godišnje bi se preradilo oko 500.000 kilograma svježeg voća čime bismo dobili oko 120.000 kilograma sušenog voća. Ideja uključuje kruške, šljive i višnje i godišnje bi dobili oko 40.000 kilograma sušene kruške, 41.000 kilograma sušene višnje i oko 42.000 kilograma šljive", objašnjava Mrzljak. Prema njihovim izračunima, s tim količinama u potpunosti bi se iskoristio kapacitet sušare.  Na godišnjoj razini to bi iznosilo oko 1,700.000 vrećica, a sva proizvodnja plasirala bi se na domaće tržište. 

Komentari (2)
  • super24
    super24 10:04 30.4.2017.

    pa prikupite i ovaj podatak s moje strane :)

  • super24
    super24 10:03 30.4.2017.

    naizgled dobro ali par zamjerki:
    1. tko će kupovati šećereno voće?
    2. ideja je iskoristiti postojeće kapacitete do maksimuma i povećanje profita, a ne stvaranje vrhunskog proizvoda..
    po meni neodrživi put u budućnosti, u Hrvatskoj..
    konzumenti voća žele zdravu i ukusnu namirnicu, a ne zašećereni industrijski (u ideološkom smislu) proizvod

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!