Tko želi biti poduzetnik svejedno mu je gdje će pokrenuti biznis

Filip Stojić i Martin Kolarić iz Codeboxa koji je započeo kao startup (lijevo), vlasnik Pobisa Boris Poljak/Damir Špehar/PIXSELL Filip Stojić i Martin Kolarić iz Codeboxa koji je započeo kao startup (lijevo), vlasnik Pobisa Boris Poljak/Damir Špehar/PIXSELL

Najvažnije je imati jasan plan i viziju te biti uporan i nikad ne odustajati jer će svaka dobra ideja naći svoj put do kupca.

Događanje u sklopu velike nacionalne akcije Hrvatska pamet Hrvatskoj koju organiziraju Večernji list i Poslovni dnevnik, a čiji je krajnji cilj zadržavanje mladih obrazovanih ljudi u Hrvatskoj, nakon Osijeka seli se u Koprivnicu.

Akcija obuhvaća natječaj studentskih razvojnih projekata, okrugle stolove i tribine 'Budućnost u Hrvatskoj' koji će se održati u šest hrvatskih gradova u suradnji sa šest sveučilišta te putujuću izložbu u povodu proslave 60 godina Večernjeg lista. U Koprivnici će se događanje održati u suradnji Sveučilištem Sjever, u utorak s početkom u 10 sati. Svoj pogled na Hrvatsku i prilike dat će i ministar turizma Gari Cappelli, a prije njega donosimo dvije priče iz Koprivnice koje dokazuju da se može uspjeti i u Hrvatskoj.

Boris Poljak, vlasnik tvrtke Pobis, na samom početku razgovora napomenuo je kako poduzetništvo nije lako, ali je izazovno samim time što tržište Hrvatske nudi bezbroj mogućnosti, a za to hoćemo li biti uspješni najzaslužniji smo upravo mi. "Biti poduzetnik ovisi o čovjeku, a ne o okolini gdje se nalazi. Ako netko ima volju i želju biti poduzetnik tada mu je svejedno hoće li djelatnost obavljati u Hrvatskoj, Austriji, Njemačkoj ili negdje drugdje", kazao je je Boris Poljak navodeći kako je za uspjeh važno pridržavati se postavljenog plana i pravila igre, odnosno zakonskih okvira.

Prema njegovim riječima mladi se danas ne zaletavaju u biznis, već dapače, kreću u poduzetničke vode jer si tako žele osigurati sigurnu egzistenciju.  "Statistika otvaranja i zatvaranja firmi je dokaz tome. Mnogi na žalost ne uspiju, ali ima mnogo onih koji uspiju i ostvaruju odličan rezultate na domaćem, ali sve više i na internacionalnom planu. Za pokrenuti vlastiti biznis danas ne treba puno kapitala", rekao je Poljak s kratkom i jasnom porukom koja govori da bez jasnog plana i vizije nema ni uspjeha.

"S mladima treba jako puno raditi. Najčešće nisu pripremljeni za rad i imaju izražene predrasude prema poslodavcima", istaknuo je Poljak i dodao da je u svojoj tvrtki prepoznao da se uz trud i ulaganje od mladih ljudi stvara kvalitetan kadar koji može konkurirati i na svjetskoj razini. Mladi danas sve češće ulaze u poduzetničke pothvate, a kao prilog tome dolaze i brojna startup natjecanja čiji pobjednici teže i investicijama i oformljavanju djelatnosti.

Takva dobra sudbina zadesila je Codebox, organizaciju čija je temeljna djelatnost izrada personaliziranih softvera, web dizajn, održavanje računalne opreme te obrada i prijenos podataka.  Martin Kolarić i Filip Stojić svoju su prču zakotrljali startup natjecanjem, a danas kažu kako im je to bila odlična prilika za steći nova iskustva, iskušati svoje znanje i vještine, ali i dobro se zabaviti.

"Za sve one koji žele biti uspješni, naš savjet je raditi na sebi i svome znanju. Svima nam je dostupna velika količina informacija i imamo mogućnost stalnog učenja i usavršavanja. Inovativnost i kreativnost danas su najvažnije kompetencije, zbog čega moramo raditi na vlastitom poboljšanju, to je jedini put do stvarnog uspjeha", rekao je Martin Kolarić. 

Komentari (0)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!