Skromni distributer najavljuje dvije milijarde eura godišnjeg prometa

Autor: Saša Paparella , 18. listopad 2016. u 14:06
Branko Roglić/PIXSELL/PD

Prodor na strana tržišta Roglić koristi i za plasman hrvatskih proizvoda, a taj bi izvoz mogao dosegnuti vrijednost od 100 mil. eura.

Po glasovima članova žirija sastavljenog od gospodarskih stručnjaka i novinara, poduzetnik Branko Roglić ušao je među pet kandidata između kojih će čitatelji Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika izabrati Gospodarstvenika godine. Branko Roglić vlasnik je distributerske tvrtke uspješne i izvan hrvatskih granica- Orbico Grupa posluje u 18, uglavnom tranzicijskih europskih zemalja, gdje ukupno ima preko 3000 zaposlenih.

Kad se dovrši akvizicija većinskog udjela u vodećem poljskom distributeru Distribev sp.z.o.o, broj zaposlenih u Orbicu narast će na čak 4500. Orbico distribuira cijeli niz robnih marki. Od onih poznatijih, na tržište plasiraju brendove Malboro, Milka, Lavazza, Griotte… Lani je Orbico Grupa imala 1,2 milijarde eura prometa, a Roglić najavljuje da će već 2017. dosegnuti dvije milijarde eura, a polovica  vrijednosti dolaziti iz Poljske. U Hrvatskoj u svoje četiri tvrtke (Orbico, Orbico Beauty, Croatia – baterije i Orvas) Roglić zapošljava  oko 800 djelatnika, čija je prosječna neto plaća 7200 kuna. Roglić ističe da dogovor sa svakim partnerom treba poštovati, te da bez obzira na okolnosti uvijek treba ostati skroman.

Ne voli glamur, dostupan je medijima, sam se vozi automobilom na poslovne sastanke. Njegove kompanije jedne su od najmanje zaduženih. "Mnoge tvrtke na tržištu posluju i sa zaduženjem koje je veće od godišnjeg prometa, što je utopija. To zapravo znači da je njihovo poslovanje u rukama banaka zbog čega ne mogu donositi samostalne odluke. Naše poslovanje se temelji na reinvestiranju dobiti u rast kompanije uz vrlo malo zaduženje", izjavio je Roglić u intervjuu za portal Ja, trgovac. Kompanija njeguje strateške partnerske odnose s najvećim svjetskim proizvođačima, ali isto tako igra važnu ulogu na susjednim tržištima zahvaljujući dobroj povezanosti s malim i srednjim poduzećima.

Orbico je razvio jedinstven program podrške domaćim i regionalnim proizvođačima za širenje na strana tržišta, pružajući im marketinške i logističke usluge, kao i usluge pristupa klijentima.  Tko preko Orbica bračka tvornica ribljih konzervi Sardina ulazi na tržište Poljske, a na tom tržištu Roglić promovira i hrvatske vinare, kao i mnoge druge proizvođače iz Hrvatske, BiH i Slovenije. Očekuje da bi hrvatski izvoz preko Orbica u dvije godine mogao narasti na oko 100 milijuna eura godišnje. Vlasnik je i dvaju hotela, kupio je i petnaestak starih dalmatinskih kuća koje je obnovio i sada ih iznajmljuje. Posjeduje i charter tvrtku s flotom od tridesetak brodova. U zadnje vrijeme puno ulaže u maslinarstvo i vinarstvo. Proizvodi Dingač i Postup iz svojih vinograda na Pelješcu, dok u Slavoniji ulaže u proizvodnju kulena Novosel. 

Komentirajte prvi

New Report

Close